آیا ویتارا ارزش خرید دارد؟ + قیمت لوازم یدکی ویتارا

لست سکند

افراد زیادی به خرید خودروهای شاسی بلند علاقمندند و گرند ویتارا یکی از محبوب‌ترین این نوع خودروها محسوب می‌شود. سوزوکی گرند ویتارا برای نخستین بار در سال 1385 وارد ایران شد و از سال 86 خط تولید این اتومبیل در ایران خودرو راه‌اندازی شد. این شاسی بلند کوچک با ظاهر زیبا و ایمنی عالی خود مورد استقبال بسیاری از ایرانی‌ها قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم یدکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود توقف تولید ویتارا خرید لوازم یدکی این خودرو کار چندان دشواری نیست. دسترسی نسبتاً آسان به لوازم یدکی ویتارا و قیمت‌های مناسب تعمیر یا نگهداری این اتومبیل یکی از مهم‌ترین دلایلی است که گرند ویتارا توانسته طرفداران خاص خودش را تاکنون حفظ کند. در ادامه، ضمن بررسی ویژگی‌های این خودرو، قیمت لوازم یدکی ویتارا نیز ارائه خواهد شد.

مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا

ویتارا به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است. این پیشرانه 169 اسب بخار نیرو و 227 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی تولید شده توسط موتور ویتارا با کمک یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. داشتن سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل 4 حالته و توانایی آفرود نسبتاً خوب یکی دیگر از مزایای این خودرو محسوب می‌شود. همچنین، حداکثر سرعت گرند ویتارا 175 کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت آن حدود 12.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر در شهر است.

گرند ویتارا در هنگام ورود به بازار ایران به یک پیشرانه 2 لیتری نسبتاً ضعیف مجهز بود. پس از مدتی که استقبال به این خودرو در مقایسه با خودروهای کره‌ای کاهش پیدا کرد، ایران خودرو تغییراتی را در پیشرانه ویتارا به وجود آورد. در نتیجه، پیشرانه جدید ویتارا 2.4 لیتری شد و توانست دل خریداران را به دست بیاورد. با این حال، این خودرو شتاب اولیه خوبی نداشته و سواری چندان نرمی هم ندارد. اما ویتارا گزینه بسیار مناسبی برای استفاده شهری و مسافرت‌های خانوادگی محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مشخصات ظاهری ویتارا

طراحی ظاهری سوزوکی گرند ویتارا برای اغلب افراد زیبا به نظر می‌رسد؛ با این حال ممکن است برخی افراد با این نظر مخالف باشند. در نمای جلویی، ویتارا ظاهر اسپرت و جذابی داشته و تغییرات ظاهری در نسخه نیوفیس آن بر جذابیت نمای جلویی خودرو افزوده است. به علاوه، گلگیرهای باددار و رینگ‌های بزرگ، ظاهر با ابهتی به ویتارا بخشیده است. یک نکته قابل توجه در طراحی ویتارا این است که لاستیک یدکی در یک قاب بسیار بزرگ بر روی درب عقبی خودرو قرار داشته و این مسئله ممکن است برای برخی افراد چندان خوشایند نباشد.

سوزوکی گرند ویتارا در بخش آپشن‌ها و امکانات در مقایسه با رقبای خود کمی ضعیف عمل کرده است. کلاس 10 ویتارا به عنوان مدل فول آپشن شناخته شده و به امکاناتی نظیر سانروف، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه هوای خودکار، 6 کیسه هوا، آینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، مانیتور لمسی و… مجهز است.

قیمت لوازم یدکی ویتارا

همانطور که قبلاً اشاره شد، دسترسی به لوازم یدکی ویتارا کار دشواری نیست؛ اما قطعات اصلی این خودرو تا حدی کمیاب است. با این حال، برندهای متفرقه دیگری نیز وجود دارد که کیفیت خوب و قیمت مناسب‌تری داشته و به راحتی قابل خریداری هستند.

نکته مهم این است که مالکان این خودرو باید با برندهای خوب لوازم یدکی ویتارا آشنا باشند. به همین منظور، کارشناسان مجموعه یدک یار همواره آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان و راهنمایی آنها هستند. مالکان این خودرو می‌توانند پس از دریافت مشاوره رایگان، قطعه یدکی مورد نظر خود را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا خریداری نمایند.

در جدول زیر، قیمت لوازم یدکی ویتارا از فروشگاه اینترنتی یدک یار قابل مشاهده است؛

قطعه خودرو قیمت
رادیاتور ویتارا چین ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان
رادیاتور ویتارا کوشش ۴ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان
رادیاتور ویتارا تایوان ۸ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان
لنت جلو ویتارا M.CO ۸۴۰ هزار تومان
لنت جلو ویتارا های کیو یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان
لنت عقب ویتارا آفورتیس ۵۲۱ هزار تومان
لنت عقب ویتارا جنیون پارتس ۵ میلیون تومان
سپر جلو ویتارا تایوان ۱۰ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان
سپر عقب ویتارا تایلند ۱۱ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان
سپر عقب ویتارا اصلی ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان
چراغ جلو ویتارا چین ۶ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان
چراغ جلو ویتارا اصلی ۱۱ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان
چراغ عقب ویتارا دپو تایوان ۵ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان
چراغ عقب ویتارا ژاپن ۴ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان
آینه بغل ویتارا تایوان ۸ میلیون و ۲۵ هزار تومان
زنجیر تایم ویتارا اصلی (زنجیر موتور دو) ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
تسمه دینام ویتارا چین ۸۹۳  هزار تومان
تسمه دینام ویتارا دانگیل (موتور 2400) ۶۱۰ هزار تومان
شمع ویتارا (دست کامل) شرکتی ژاپنی یک میلیون و ۳۳۴ هزار تومان
شمع ویتارا (دست کامل) اصلی سوزوکی جنیون پارتس ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
شمع ویتارا (دست کامل) بوش یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان
دیسک و صفحه ویتارا شرکتی ژاپنی ۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان
دیسک و صفحه ویتارا اصلی ژاپنی ۱۰ میلیون تومان
گلگیر جلو ویتارا تایوان ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان
واشر سرسیلندر ویتارا اصلی ژاپن ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
کاپوت ویتارا اصلی ژاپن خام ۵۳ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان

منبع: یدک یار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتهای پیام

مرتبط با : یدک یار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز