آیا دوج کوین (Dogecoin) می تواند در سال 2023 به 1 دلار برسد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

دوج کوین در حال حاضر محبوب ترین میم کوین جهان است، اما در تاریخ تقریباً 10 ساله خود هرگز به قیمت 1 دلار نرسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ادغام بسیار پرحاشیه با توییتر می تواند کمک کند تا قیمت دوج کوین (Dogecoin) در سال 2023 بالاتر رود.

ارتقای تکنولوژیکی بلاک چین دوج کوین همچنین ایجاد فرصت‌های جدید بازار به رشد ارزش آن کمک می‌کند.

آخرین رالی دوج کوین در سال 2021 اتفاق افتاد. آیا خیلی زود است که در مورد رالی دیگری در سال جاری صحبت کنیم؟ اگر قصد خرید دوج کوین را دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.

راز آسمان پایتخت

دوج کوین در طول سال 2022 چند جهش کوتاه را عمدتاً به دلیل انتشار اخبار مربوط به ایلان ماسک و توییتر تجربه کرد. اکنون تقریباً یک دهه از راه اندازی آن می گذرد و این ارز دیجیتال هرگز سطح قیمت 1 دلاری را نشکسته است. اگر قرار است در سال 2023 این کار را انجام دهد، حداقل سه اتفاق باید بیفتد.

  1. صعود بازار کریپتو

اول و مهمتر از همه، بازار ارزهای دیجیتال باید در سال 2023 دوباره رشد کند. شروع یک رالی برای میم کوین شامل بسیاری از احساسات سوداگرانه است که سرمایه گذاران خرد جدید را به امید ثروتمند شدن سریع جذب می کند. و این به معنای روند صعودی بازار است که همه کوین ها را به یکباره بالا می‌برد، توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند و سرمایه‌گذاران خرد را تشویق می‌کند تا دوباره به بازار بازگردند.

روند اخیر دوج کوین شامل تعدادی رشد چشمگیر بازار است که نشان می دهد این امکان وجود دارد. در مارس 2017، بازار کریپتو بیش از 1500 درصد رشد یافت. در ژانویه 2018، جهش دیگری رخ داد که به دوج کوین کمک کرد تا مرز 0.01 دلار را بشکند.

و در اوایل سال 2021 تقریباً 10000 درصد رشد داشت که تا حدی با افزایش قیمت بیت کوین (BTC 1.75٪) در همان زمان تقویت شد.

  1. فاکتور ایلان ماسک

دومین عامل بزرگ مربوط به ایلان ماسک است که به یکی از برجسته ترین حامیان دوج کوین تبدیل شده است. ماسک اغلب ویژگی‌ها و مزایای Dogecoin را تبلیغ می‌کند، حتی تا آنجا پیش رفت که قبل از حضور به عنوان مهمان در برنامه زندهNBC در ماه مه 2021، خود را پدر دوج کوین «The Dogefather» معرفی کرد. این اقدام به رشد قیمت دوج ختم شد.

بنابراین شاید عجیب نباشد که معامله 44 میلیارد دلاری ماسک برای خرید توییتر به یک عامل اصلی برای رشد قیمت DOGEدر سال 2022 تبدیل شد. زمانی که ماسک اعلام کردDogecoin در توییتر ادغام خواهد شد، قیمت این ارز دیجیتال برای مدت کوتاهی زمانی که معامله در ماه آوریل اعلام شد افزایش یافت.

دوج کوین در ماه اکتبر، زمانی که معامله نهایی شد، دوباره افزایش یافت. اما هرگز از 0.15 دلار بالاتر نرفت. بنابراین، برای اینکه Dogecoin به 1 دلار برسد، ماسک احتمالاً باید برنامه‌ای را برای ادغام این میم کوین در توییتر اعلام کند، که در آن دوج کوین به گزینه پرداخت ترجیحی برای کاربران توییتر در سراسر جهان تبدیل می‌شود.

اخبار هیجان انگیز دیگر در خصوص ماسک مربوط به اسپیس ایکس SpaceX است. در ماه مه 2021، ماسک پیشنهاد کرد که هزینه یک ماموریت فضایی به طور کامل از طریق Dogecoin پرداخت خواهد شد. ماسک در یک توییت گفت: “هزینه ماموریت با Doge پرداخت شد. اولین رمزارز در فضا. اولین میم کوین در فضا.”

  1. ارتقاء فناوری دوج کوین

آخرین قطعه پازل یک ارتقاء تکنولوژیکی بزرگ بالقوه برای Dogecoin است. در حال حاضر، تنها ارزش آن به عنوان یک گزینه پرداخت است. تعداد فزاینده ای از کسب و کارها آن را به عنوان نوعی پرداخت می پذیرند، اما کاربرد آن در جاهای دیگر بسیار محدود است.

بنابراین برای اینکه Dogecoin به سرعت از مرز 1 دلار عبور کند، باید کاربرد بلاک چین خود را افزایش دهد و از پتانسیل کامل بلاک چین و فضای کریپتو، از جمله امور مالی غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و Web3 استفاده کند.

یکی از راه‌های انجام این کار، تبدیل شدن به یک بلاک چین اثبات سهام مدرن است. به طور خلاصه، ارز دیجیتال باید کاری را انجام دهد که اتریوم (ETH 2.18٪) در سال 2022 با به روزرسانی مرج The Merge انجام داد. این ممکن است تنها راه پیشرفت برای Dogecoin باشد، در غیر این صورت با یک فناوری 10 ساله ادامه خواهد داد. این موضوع در جامعه Dogecoin بسیار بحث برانگیز است. در واقع، یک جدال آنلاین بر سر این موضوع در طول تعطیلات زمستانی شروع شد.

1 دلار چقدر واقع بینانه است؟

در نهایت می توان گفت افزایش قیمت Dogecoin از سطح فعلی 0.07 دلار به 1 دلار در سال 2023 واقع بینانه به نظر نمی رسد. این قیمت یک اوج تاریخی جدید را نشان می دهد. همچنین به معنای ارزش بازار 132 میلیارد دلاری است که Dogecoin را به سومین ارز دیجیتال با ارزش در جهان تبدیل می کند که تنها پس از بیت کوین و اتریوم قرار دارد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، به خصوص با میم کوین هایی مانند Dogecoin، ریسکی و سوداگرانه است. حداقل سه اتفاق بزرگ باید برای دوج کوین در سال 2023 بیفتد – صعود بازار، ادغام با توییتر و یک ارتقای فناوری – و هیچ یک از آنها در حال حاضر محتمل به نظر نمی رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : نیپوتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز