آشنایی مختصر با انواع ورق های فولادی

ورق های فولادی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از روش های استفاده از فولاد در بخش های گوناگون، تولید آن به شکل ورق و در نهایت استفاده از آن برای تولید وسایل و تجهیزات است.

به گزارش کاماپرس به نقل از آرادآهن،اگر شما هم علاقه‌مند به شناخت این محصول پر استفاده هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

  • ورق سیاه

یکی از اصلی‌ترین مقاطع فولادی بازار است که روش تولید آن با استفاده از نورد گرم می باشد و شکل ظاهری آنها مات است. این مقطع فولادی با توجه به انواع و کاربردهایی که دارند دارای استاندارهای متفاوتی می باشند که ازپرکاربردترین آن می‌توان به استاندارهای ST اشاره کرد. دراین روش، استاندارد شاخص ورق سیاه ، اعداد بین 33 تا 52 می‌باشد که ازپرکاربردترین نوع آن در ایران می‌توان به ورق st37 و st52 اشاره کرد.

اما به طورکلی ورق های سیاه در صنایع کشتی‌سازی، ساخت بدنه و استحکامات داخل خودروها، ساخته انواع لوله و پروفیل و تولید تانکرهای گوناگون کاربرد دارد.لازم است بدانید که این مقاطع فولادی به دوشکل رول و شیت در بازارها عرضه می‌شود.

  • ورق گالوانیزه

پایه تولید این مقاطع فولادی، ورق‌های روغنی می‌باشد یعنی با قرار دادن یک پوشش روی(Zn) بر سطح ورق‌های روغنی، گالوانیزه تولید می‌شود .کاربردهای این مقطع فولادی بسیارزیاد است که از مهم ترین آنها میتوان به ساخت کانال های کولر، شیروانی لوله های آب، سقف شیروانی ها، گلخانه ها و جاهایی که امکان ارتباط با آب و خوردگی وجود دارد، نام برد.

راز آسمان پایتخت

به طور کلی می‌توان مزیت‌های این محصول را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • نیاز به هزینه کمتر نسبت به دیگر روش‌های جلوگیری از خوردگی
  • پایین بودن هزینه خرید و نگهداری
  • مقاوم در برابر سایش و خوردگی بخاطر پوشش ایجاد شده و ساختار متالوژیکی خاص و مقاوم این محصول در برابر صدمات مکانیکی

ورق های فولادی-کاماپرس

  • ورق روغنی

این محصول با استفاده از روش نورد سرد تولید می‌شود و چون با حرارت سروکار ندارد دارای سطحی براق و صیقلی است. از کاربردهای مهم این محصول می‌توان به مواردی چون  استفاده در ساخت و تولید لوازم خانگی به دلیل شکل ظاهری و کیفیت مناسب، تولید لوله‌ها و اتصالات، ساخت بخش‌‌هایی از بدنه خودروها اشاره کرد.

  • ورق قلع اندود شده

این محصول را که به اسم حلب آن را می‌شناسند از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است چراکه استفاده‌های بی‌شماری در تولید ظروف مواد غذایی می‌شود. روش تولید ورق قلع اندود شده به این صورت است که بر روی ورق روغنی برای ایجاد خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی، یک لایه قلع قرار می‌گیرد.

ازکاربردهای مهم این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت برخی از ظروف نوشیدنی و مواد غذایی مانند روغن، کنسرو، نوشابه و غیره
  • تولید برخی از قطعات خودرو و محافظ‌های الکترونیکی

این هم بدانید که از استاندارد ST12 ورق‌های روغنی برای تولید این محصول استفاده می‌شود.

ورق های فولادی-کاماپرس

قیمت ورق آهن

از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ورق می‌توان به مواد اولیه، ضخامت، نوسانات ارز و دلار اشاره کرد.

به خاطر اهمیت بالای قیمت مقاطع فولادی، شرکت آراد آهن که مرکز فروش بسیاری از کارخانه‌های معتبر تولید مقاطع است، تصمیم گرفته تا قیمت محصولات کارخانه‌ها را به صورت آنلاین و لحظه ای در اختیار فعالان این صنعت قرار دهد تا در هر لحظه و هرجا، دسترسی راحتی به قیمت ورق سیاه و دیگر مقاطع فولادی داشته باشند.

همچنین اگر در خرید محصولی دچار تردید هستید، می‌توانید با مشاوران باتجربه این شرکت با شماره 031-34055 تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید.

انتهای پیام

مرتبط با : آراد آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز