آشنایی با رشته حسابداری (گرایش ها، بازار کار و درآمد)

رشته حسابداری یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار در ایران و جهان است که شغلی پردرآمد نیز هست. رشته حسابداری رشته‌ای شناور بوده که داوطلبان تمامی رشته‌ها می‌توانند در این رشته تحصیل کنند. علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند با مطالعه کتاب های رشته حسابداری به اطلاعاتی مفید درباره آن دست پیدا کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس حسابداری علم بررسی گزارش‌های مالی شرکت‌ها است. گزارش مالی یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان‌دهنده درآمدهای شرکت، هزینه‌ها‌سرمایه‌ی شرکت‌بدهی‌ها، مالیات، حقوق صاحبان سهام شرکت و در کل بررسی تزازنامه مالی یک شرکت است. از مهم ترین اهداف رشته حسابداری می‌توان به آموزش نیروهای متخصص برای بررسی و تهیه صورت حساب های مالی منطبق با اصول حسابداری اشاره کرد.گرایش‌های این رشته نیز شامل حسابداری مالی، صنعتی، دولتی، مدیریت، منابع انسانی و حسابرسی است.

کاماپرس در ادامه به معرفی کتاب‌های رشته حسابداری می‌پردازد.

معرفی بهترین کتاب های رشته حسابداری

حساب داری علاوه بر یک علم هنر نیز هست که باعث رشد و شکوفایی انواع کسب و کارها می‌شود. کتاب‌های رشته حسابداری بهترین ابزار برای علاقه‌مندان این رشته می‌باشد تا به احاطه کامل بر این علم دست یابند.

راز آسمان پایتخت

کتاب اصول حسابداری هورن گرن ؛ نوروش جلد یک

اصول حسابداری یکی از مهم ترین سرفصل‌ها برای دانشجویان حسابداری به شمار می‌رود. این کتاب دارای ده فصل و حاوی صورت‌های مالی یک شرکت حقیقی است که برخی از سرفصل‌های آن شامل: تکمیل چرخه حسابداری، اندازه‌گیری سود تجاری فرآیند حسابها،ثبت مبادلات واحدهای تجاری و دارایی های مشهود و نامشهود و… می‌باشد.
این کتاب دارای سه جلد است که مروری جامع و کامل بر اصول و مفاهیم حسابداری دارد و برای علاقه‌مندان حسابداری و سایر دانشجویان رشته های دیگر مانند اقتصاد نیز کتاب مفیدی به شمار می‌رود.

کتاب حسابداری مالیاتی جمشید اسکندری

از آنجایی که هم‌اکنون در سراسرجهان اخذ مالیات از راهکارهای اسای دولت‌ها برای انجام برنامه‌های توسعه به شمار می‌رود آشنایی با اصول و مفاهیم حسابداری مالیاتی از ارزش بالایی برخوردار است.
این کتاب مشتمل بر هفده فصل است که یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین منابع برای دانشجویان رشته حسابداری به شمار می‌رود. برخی از سرفصل‌های این کتاب شامل مفاهیم عمومی حسابداری مالیاتی، مالیات بر درآمد و انواع آن، مالیات حق الوکاله، مالیات حق الزحمه، و… است.

کتاب حسابداری صنعتی سورن آبنوس

این کتاب بر اساس مطالب موجود در این حوزه در منابع معتبر و جامع انگلیسی تهیه گشته است. کتاب حسابداری صنعتی به بررسی مفهوم حسابداری صنعتی و طبقه‌بندی هزینه‌ها می‌پردازد و در واقع این کتاب یکی از منابع مهم دانشجویان و متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد حسابداری برای یادگیری سیستم های هزینه یابی به شمار می‌رود.
تمامی کتاب‌های ذکرشده به همراه بسیاری کتاب‌های دیگر از رشته حسابداری و سایررشته‌ها همراه با تخفیفات شگفت‌انگیز در سایت کتابانه قابل‌خریداری است.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز