آشنایی با اصلی ترین راهکارهای رفع کند شدن سرعت لپ تاپ

کند شدن لپ تاپ - کاماپرس

امروزه لپ تاپ‌ها به عضوی جدایی‌ناپذیر در زندگی‌مان تبدیل شده‌اند. به همین خاطر کند شدن سرعت آن‌ها می‌تواند روند انجام امور روزمره را برایمان با اختلال مواجه کند. تمامی لپ تاپ‌ها با برندهای مختلف به مرور زمان و با استفاده مداوم دچار کندی سرعت و عملکرد می‌شوند اما با دانستن راهکارهای رفع کند شدن سرعت لپ تاپ می‌توانیم به راحتی مشکل را حل کرده و باعث افزایش سرعت ویندوز شویم.

کاماپرس در این گزارش به بررسی اصلی‌ترین راهکارهای رفع کند شدن سرعت لپ تاپ می‌پردازد.

خالی کردن سطل آشغال

سطل آشغال لپ تاپ خود را هر چند روز یکبار خالی کنید. برای انجام این کار باید روی آیکون سطل آشغال یا recycle bin روی صفحه دسکتاپ خود کلیک کنید و پس از آن گزینه empty recycle bin را انتخاب کنید.

کند شدن سرعت لپ تاپ -کاماپرس

بستن برنامه‌های بلا استفاده و حذف برنامه‌های غیر ضروری

برای جلوگیری از کند شدن سرعت لپ تاپ، بستن برنامه‌های اضافه پس از استفاده از آن‌ها امری ضروری است. باز بودن برنامه‌های مختلف، باعث کاهش سرعت لپ تاپ می‌شود. به علاوه اگر بسیاری از نرم‌افزارهای نصب شده، برای شما کاربرد ندارند به طوریکه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید؛ حذف این برنامه‌ها، باعث افزایش ظرفیت حافظه و رفع کند شدن سرعت لپ تاپ خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

کند شدن سرعت لپ تاپ - کاماپرس

خاموش کردن لپ تاپ

برای رفع کند شدن سرعت لپ تاپ، هر چند روز یکبار حتما آن را کاملا خاموش کرده و چند ساعتی اجازه استراحت به لپ تاپ را دهید.

نصب آپدیت‌ها

آپدیت کردن ویندوز و برنامه‌های مورد استفاده، نقش بسیاری در رفع کند شدن سرعت لپ تاپ خواهد داشت. برای این کار در صورت وجود گزینه آپدیت، زمانی را برای دانلود و نصب این آپدیت‌ها تنها با اتصال به مودم اینترنت اختصاص دهید.

نصب نکردن نرم‌افزار‌های سنگین

هر لپ تاپ، با توجه به سخت‌افزاری که دارد، توانایی اجرای تعدادی نرم‌افزارها را خواهد داشت. برای رفع کند شدن سرعت لپ تاپ، حتما برنامه‌هایی را نصب کنید که متناسب با قابلیت سخت‌افزاری لپ تاپ‌تان باشد.

نصب نکردن چند آنتی ویروس به طور هم‌زمان و اسکن با یک آنتی ویروس

یکی از اصلی‌ترین دلایل کند شدن سرعت لپ تاپ، وجود ویروس‌ها و بدافزار‌ها در سیستم است. برای حل این مشکل، هر از چندگاهی، کل اطلاعات لپ تاپ باید توسط آنتی‌ ویروس، چک شود چراکه آن‌ها از لپ تاپ شما در برابر آسیب‌های نرم‌افزاری محافظت می‌کنند. البته استفاده همزمان از چندین آنتی ویروس، نه تنها مفید نخواهد بود بلکه ضررهای جبران‌ناپذیری به اطلاعات و سیستم عامل وارد می‌کند؛ به همین خاطر فرآیند چک کردن اطلاعات سیستم را تنها با یک آنتی ویروس انجام دهید.

کند شدن سرعت لپ تاپ - کاماپرس

توجه به چرخش درست هوا

فن و خنک‌کننده موجود در لپ تاپ، برای انجام درست عملکرد خود به چرخش هوای تازه نیاز دارد. توجه نکردن به چرخش درست هوا، علاوه بر کند شدن سرعت لپ تاپ، ممکن است آسیب‌های جدی به سخت افزار سیستم وارد کند.

تغییر تنظیمات باتری

به طور کلی در لپ تاپ‌ها، تنظیمات مربوط به باتری به گونه‌ای تعیین شده که بالانسی میان عمر مفید باتری و کارایی لپ تاپ برقرار شود. با تغییر تنظیمات باتری می‌توان، کارایی لپ تاپ را افزایش داد و باعث رفع کند شدن سرعت لپ تاپ شد. با انجام این کار، عمر مفید باتری افزایش می‌یابد.

تنظیمات اجرای نرم‌افزارها هنگام راه‌اندازی

اگر پس از روشن کردن لپ تاپ و ورود به صفحه ویندوز بسیاری از نرم‌افزار‌ها به صورت خودکار اجرا شوند؛ این امر موجب کند شدن سرعت لپ تاپ، به‌ویژه هنگام راه‌اندازی می‌شود. برای حل این مشکل، باید تنظیمات مربوط به اجرای نرم‌افزار‌ها را در کنترل پنل سیستم خود تغییر دهید.

غیرفعال کردن افکت‌های تصویری خاص در لپ تاپ

سیستم عامل ویندوز، به طور پیش فرض برای بالا بردن کیفیت تصویر، از افکت‌های خاصی مانند سایه‌ استفاده می‌کند که باعث کند شدن سرعت لپ تاپ می‌شود. برای رفع این مشکل باید تنظیمات مربوط به افکت‌های تصویری خاص را در کنترل پنل سیستم خود تغییر دهید.

کند شدن سرعت کامپیوتر - کاماپرس

اطلاع از راهکارهای رفع کند شدن سرعت لپ تاپ با “رایانه کمک”

رایانه کمک اولین مرکز پاسخگویی به سوالات رایانه‌ای و تلفن همراه بوده که به صورت تلفنی از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با کارشناسان مجرب، توانسته شبانه‌روزی به سوالات کاربران خود پاسخ دهد. برای استفاده از خدمات پشتیبانی رایانه کمک، می‌توانید با شماره تلفن 9099071540 تماس بگیرید؛ هزینه مکالمه با کارشناسان کمک رایانه بر قبض تلفن شما حساب خواهد شد. به علاوه می‌توانید از طریق سامانه 0217129 از خدمات پشتیبانی آنلاین رایانه کمک به صورتی اعتباری استفاده کرده و هزینه آن را از طریق کارت‌های عضو شتاب پرداخت کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی https://www.rayanehkomak.com/ مراجعه کنید‌.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز