تولید سری جدید گوشی گلکسی اس 24 با بازیافت قوطی نوشابه

شرکت سامسونگ- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرکت سامسونگ با اجراکردن پروژه «گلکسی برای زمین» یا Galaxy for the Planet به‌دنبال ترسیم چشم‌انداز زیست‌محیطی محصولاتش برای پایداری بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ که با معرفی گوشی سری Galaxy S24 وارد عصر جدیدی از ساخت گوشی‌های هوشمند شده، اکنون در نظر دارد با رعایت برخی از نکات به حفظ محیط‌زیست هم کمک کند؛ به همین دلیل در پروژه «گلکسی برای زمین» سامسونگ، تمامی عناصر در تولید گوشی‌های این شرکت از مواد سازنده گرفته تا بسته‌بندی نهایی، با درنظرگرفتن سازگاری آنان با محیط‌زیست طراحی و تولید می‌شود.

این شرکت از یک دهه گذشته تلاش کرده است که در فرآیند تولید محصولاتش از قطعات ساخته شده از مواد بازیافتی با عملکرد بالا بهره ببرد. همچنین این شرکت شیوه طراحی و بسته‌بندی محصولات گلسی خود را بازتعریف کرده تا از منابع طبیعی کمتری در ساخت آنان استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی‌های هوشمند سامسونگ- کاماپرس

راز آسمان پایتخت

پدیده‌ای به نام Galaxy S24

در همین راستا، این شرکت کره‌ای برای نخستین‌بار در تاریخ خود برای ساخت قطعات کلیدی در گوشی‌های گلکسی، از کبالت، عناصر خاکی کمیاب و فولاد بازیافتی استفاده کرده است. طبق گزارش منتشرشده، برای مثال باتری گوشی Galaxy S24 Ultra حاوی حداقل ۵۰ درصد کبالت بازیافتی، ۱۰۰درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی است و در بلندگوهای این پرچم‌دار سامسونگ حداقل ۴۰ درصد فولاد بازیافتی به‌کار رفته است.

گوشی‌های هوشمند سامسونگ-کاماپرساستفاده از تورهای ارواح

شرکت کره‌ای سامسونگ در سال ۲۰۲۲ میلادی برای نخستین‌بار از «تورهای ارواح» یا «تورهای سرگردان» و به عبارتی از تورهای ماهیگیری رهاشده بازیافتی در سری Galaxy S22 خود بهره برد که گام مهمی در راستای حفظ محیط‌زیست به‌شمار می‌رفت. پس از آن، در تولید تمامی محصولات این سری، از پلاستیک‌های بازیافتی از تورهای ماهیگیری رهاشده در اقیانوس، بشکه‌های آب و بطری‌های PET استفاده شده است.

این شرکت پیشرو در عرصه تکنولوژی، تورهای ماهیگیری رهاشده بازیافتی را با کمک سازمان‌های جهانی جمع‌آوری و پس از تفکیک و پاک‌سازی، آنان را به گرانول‌های پلی‌آمید بازیافتی با کارایی بالا تبدیل می‌کند. همچنین این شرکت از بشکه‌های آب و بطری‌های PET دور ریخته‌شده، مواد پلی‌کربنات و PET بازیافتی نیز تولید می‌کند.

گوشی‌های هوشمند سامسونگ-کاماپرس

چشم‌انداز آینده سامسونگاین شرکت همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی با به‌کارگیری و بازیابی مواد اولیه بازیافتی در تولید سری Galaxy S24 گامی مهم در این راستا بردارد. در فرآیند تولید این سری از گوشی‌های هوشمند همچنین از آلومینیوم بازیافتی استفاده می‌شود. با این اقدام، تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی حدوداً ۱۱۰ تن آلومینیوم بازیافتی – معادل ۹ میلیون قوطی نوشابه – در محصولات سامسونگ استفاده خواهند شد.

از سوی دیگر، در فرآیند بسته‌بندی محصولات سری Galaxy S24 از کاغذ ۱۰۰ درصد بازیافتی استفاده می‌شود و این شرکت کره‌ای امید دارد که نزدیک به ۲ هزار و ۷۶۰ تن کاغذ بازیافتی – معادل ۵۵۲ میلیون قطعه کاغذ A4 – را به کاغذ بازیافتی تبدیل کند. گفتنی است این مقدار از کاغذ بازیافتی اگر روی‌هم قرارداد شوند، ارتفاعی معادل برج خلیفه دبی، بلندترین ساختمان جهان خواهد داشت.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژه «گلکسی برای زمین» سامسونگ هستند، می‌توانید به «وب‌سایت پایداری» این شرکت به آدرس https://www.samsung.com/global/sustainability مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز