آب شرب ۳ روستا در قلعه گنج کرمان تامین شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

همزمان با عید فطر، دستگاه گندزدای آب شرب، که توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده، در مدار تامین آب قلعه گنج کرمان قرار گرفت. این کار باعث شده تا سه روستای این شهرستان که پیش از این فاقد آب شرب سالم بوده، به آب شرب سالم و با کیفیت دسترسی پیدا کنند. این شرکت دانش بنیان تحت حمایت موسسه تحقیق و توسعه دانشمند قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، با انجام این پروژه امکان استفاده 500 خانواده ساکن در منطقه قلعه گنج از آب شرب سالم فراهم شده است. به گفته علی خطیبی، مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان، این دستگاه گندزدا با حمایت‌های لازم توسط موسسه دانشمند، در مدت زمان 5 ماه توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شد.

دستگاه مذکور ضمن انجام سه مرحله فیلتراسیون و بدون استفاده از کلر، آب شرب مناسبی را برای مردم این منطقه فراهم می‌کند. به علاوه با خروجی پساب این دستگاه، امکان استفاده بخش کشاورزی منطقه از آب کافی وجود دارد. دستگاه ساخته شده، ضمن حمایت از متخصصان داخلی، از ارزبری‌ معادل 76 هزار دلار جلوگیری کرده و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه‌ها به میزان 40 هزار دلار شده است.

آشنایی بیشتر با موسسه دانشمند و اقدامات اخیر آن

راز آسمان پایتخت

موسسه تحقیق و توسعه دانشمند به عنوان بازوی علمی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در جهت رفع نیازهای پژوهشی این نهاد و صنایع وابسته به آن فعالیت می‌کند. این فعالیت با کمک هسته‌های دانش بنیان و فناور صورت می‌گیرد. مجموعه دانش بنیان سینا، موسسه توسعه آموزشی پژوهشی سینا، مجله دانشمند و شبکه تحقیق و توسعه اعضای خانواده موسسه دانشمند را تشکیل می‌دهند.

در تازه‌ترین رخدادهای اخیر، شرکت توسعه و دانش بنیان سینا به نمایندگی موسسه دانشمند و بنیاد مستضعفان در دهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری، اینوتکس 2021، حضور داشت. رویداد اینوتکس 2021 از بیست و هشتم تا سی و یکم اردیبهشت ماه در فضای باز واقع در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

همچنین در چهارم خردادماه سال جاری، این مجموعه جلسه‌ گزارش دوره‌ای خود را برگزار کرد. در این جلسه شرکت‌هایی مانند دانش بنیان مهار سیستم، نفت آزمایان، ستارگان نوآور سپهر پارس و سجایا نگار که به تازگی در سبد سرمایه گذاری خطر پذیر بنیاد مستضعفان قرار گرفته‌اند، به بیان گزارش دوره‌ای شرکت‌ها و میزان پیشرفت پروژه‌های خود پرداختند. این شرکت‌ها به منظور رفع موانع فعالیت‌های خود و همچنین به منظور ورود به بازارهای جدید درخواست حمایت خود را طی این جلسه مطرح کردند.

مرتبط با : بنیاد مستضعفانتحقیق و توسعه دانشمند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز