کاربرد پارتیشن اداری در محیط های اداری

لست سکند

بسیاری از ادارات و شرکت‌ها، مخصوصا شرکت‌های کوچک و نوپا خواهان این هستند که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، فضای خود را تقسیم کنند. پارتیشن اداری این کار را ممکن کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ دکوراسیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پارتیشن اداری کاربردهای متعددی دارد. از یک سو، یکپارچگی محیط را حفظ می‌کند و از سوی دیگر به حفظ حریم خصوصی افراد کمک می‌کند و سر و صدا را کاهش می‌دهد. اما کاربرد پارتیشن‌‌های اداری فقط این نیست بلکه حتی می‌توان از برای پنهان کردت ستون‌ها و دیوارهای کج استفاده کرد. در ادامه این مطلب به کاربردهای بیشتر پارتیشن‌های اداری پرداخته می‌شود؛

جداسازی و پنهان سازی با پارتیشن اداری

کاربرد اصلی پارتیشن جداسازی فضاست. پارتیشن اداری می‌تواند بخش ورودی یک سالن را از دیگر بخش‌ها جدا کند. این کار، طراحی داخلی را نیز بهبود می‌بخشد. جداسازی مزایای دیگری هم دارد. همانطور که اشاره شد اگر مرز میان کارکنان مشخص نباشد، محیط کار دچار هرج و مرج می‌شود اما پارتیشن‌بندی کمک می‌کند تا حریم هر فرد مشخص شود. همچنین ممکن است فضا کوچک باشد و با اضافه شدن نیرو، مکانی نباشد که بشود به وی اختصاص داد. پارتیشن‌بندی این نگرانی را نیز برطرف می‌کند به طوری که با پارتیشن می‌توان اتاقک‌های کوچک و بزرگ در محیط‌های اداری ایجاد کرد که حتی قابل حمل و جابجایی نیز هستند. پس با کمک پارتیشن هم طراحی فضا بهتر می‌شود و هم نظم آن!

البته پارتیشن‌های اداری برای پوشاندن معایب ساختمان نیز به کار می‌روند. به طوری که اگر در برخی از سازمان‌ها دیوارهای کج یا ستون‌های اضافی مشاهده شود، می‌توان با استفاده از پارتیشن آن‌ها را مخفی کرده و از تاثیر نامناسبشان جلوگیری کرد.

راز آسمان پایتخت

پارتیشن به عنوان یک عایق صوتی

اگر پارتیشن‌های دوجداره در محیط‌های اداری به کار گرفته شوند؛ درواقع یک تیر به دو نشان خورده است. چراکه این پارتیشن‌ها هم فضا را جدا می‌کنند و هم یک عایق صوتی باکیفیت هستند که مانع از عبور صدا می‌شوند. این پارتیشن‌ها برای آن دسته از کارکنانی که نیاز به آرامش و تمرکز دارند، مناسب‌اند. کاربرد دیگر آن‌ها در اتاق‌های جلسه و کنفرانس است، با کمک پارتیشن‌ها عایق صدا می‌توان مانع عبور صحبت‌های محرمانه از پشت درهای بسته شد.

صرفه‌جویی با پارتیشن

از آنجا که پارتیشن‌ها عایق حرارتی و برودتی هستند، پارتیشن‌بندی مانع عبور سرما و گرما هم می‌شود و این یعنی صرفه‌جویی در مصرف انرژی. علاوه بر این، پارتیشن‌های شیشه‌ای نور را به خوبی در محیط بازتاب می‌دهند یعنی با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای نیاز به روشن کردن لامپ‌های مجزا برای روشنایی محیط نیست و اینگونه هزینه مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.

طراحی دکوراسیون با پارتیشن اداری و دکوراتیو

پارتیشن‌ها می‌توانند به عنوان کتابخانه یا دکوراتیو نیز به کار بروند. به طوری که برخی پارتیشن‌ها طوری طراحی می‌شوند که می‌توان کتاب‌ها را روی آن‌ها قرار داده و ضمن بهینه‌سازی فضا، آن را زیبا کرد. همچنین کاربرد دیگر پارتیشن اداری استفاده از آن برای قرار دادن وسایل دکوری، گلدان، مجسمه و… است. قرار دادن وسایل تزیینی در پارتیشن زیبایی خاصی به آن می‌دهد. حتی کارکنان می‌توانند در بخش مربوط به خود، وسایل تزیینی که متعلق به خودشان است را در پارتیشن قرار بدهند.

پس پارتیشن تنها یک جداکننده نیست و می‌تواند کاربردهای خلاقانه دیگری هم داشته باشد. پارتیشن‌ها در ابعاد و اندازه‌های ثابت و متغیر و با متریال‌های متنوع همچون چوب، آلومینیوم و شیشه طراحی و تولید می‌شوند و در بخش‌های مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها قابل استفاده‌اند. این پارتیشن‌ها نصب راحتی دارند و به راحتی قابل جابجایی‌اند به طوری که با تغییر محل شرکت، می‌توان آن‌ها را به محل جدید انتقال داد.

آفن یکی از معتبرترین مجموعه‌ها برای سفارش و خرید پارتیشن است. انواع پارتیشن‌های اداری آفن به صورت پارتیشن تک‌جداره و پارتیشن دوجداره با متریال مختلفی همچون شیشه، آلومینیوم، ام دی اف و… عرضه می‌شوند. مزیت این پارتیشن‌ها این است که شرکت مبلمان اداری آفن با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین پارتیشن‌های اداری و همچنین با داشتن کادری مجرب و متخصص در خدمت مشتریان است.

انتهای پیام

مرتبط با : آفن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز