معرفی برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران + قیمت روز آهن آلات 26 دی 1401

بیش از نیم قرن است که میلگرد در ایران تولید می‌شود و در طول این سال‌ها، تولیدکنندگان زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت شدند. کیفیت محصولات تولید شده در هر کدام از این کارخانه‌ها یکسان نیست و برخی کارخانه‌ها که به عنوان برترین تولیدکنندگان میلگرد شناخته شده‌اند، خریداران بیشتری دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کارخانه ذوب آهن اصفهان در صدر جدول برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران قرار دارد. میلگردهای تولید شده در این کارخانه از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار است و البته قیمت بالاتری نیز دارد. در ادامه، 3 تولیدکننده برتر میلگرد ایران معرفی خواهد شد.

ذوب آهن اصفهان

یکی از برترین تولیدکنندگان میلگرد ، واحدهای مختلف کارخانه ذوب آهن اصفهان است که از سال 1346 کار ساختش آغاز شد و در دی ماه 1350 به بهره‌برداری رسید. تولید محصولات فولادی مانند تیرآهن و میلگرد این کارخانه از سال 1351 آغاز شد و ذوب آهن اصفهان تاکنون توانسته افتخارات زیادی را کسب کند. کارخانه ذوب آهن اصفهان توانست برای اولین بار موفق به دریافت گواهینامه استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی را به دست بیاورد. این کارخانه همچنین توانسته گواهینامه مطابقت میلگردهای B500B از شرکت CARES انگلیس و گواهی نامه ایزو 9001 مدیریت کیفیت در زمینه تولید شمش را دریافت کند. هر چند که میلگردهای این کارخانه از استاندارد بالایی برخوردارند؛ با این حال، ممکن است به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی، استفاده از این میلگرد در برخی پروژه‌ها منطقی به نظر نرسد.

راز آسمان پایتخت

مجتمع فولاد خراسان

این مجتمع، یکی دیگر از برترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور محسوب می‌شود. در واقع، میلگرد نیشابور محصول مجتمع فولاد خراسان است که در بازار آهن‌آلات ایران بسیار مشهور است. این کارخانه به تولید انواع شمش فولادی، بریکت و آهن اسفنجی نیز مشغول است. میلگردهای مجتمع فولاد خراسان در سه نوع ساده، آجدار مارپیچ و آجدار جناقی تولید می‌شود.

فولاد آذربایجان میانه

این کارخانه فعالیت خود را از سال 1379 در زمینه تولید انواع میلگرد آغاز کرد. محصولات تولید شده در این کارخانه به دلیل نزدیکی به خط راه‌آهن سراسری و جاده اختصاصی متصل به شبکه راه‌های بین‌المللی، به راحتی قابل حمل است. محصولات تولید شده در شرکت فولاد آذربایجان میانه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این کارخانه توانسته با استفاده از مدل INQA دستاوردهای زیادی را در زمینه افزایش کیفیت محصولات به دست بیاورد. این مجموعه دارای گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO 9001 – ISO 14001 -ISO 18001 است و یکی از بزرگترین صادرکنندگان میلگرد در کشور به شمار می‌رود.

قیمت روز آهن آلات

از ابتدای این هفته شاهد رشد چشمگیر قیمت روز آهن آلات بودیم؛ به طوری که قیمت برخی از حوزه‌ها 1000 تومان افزایش پیدا کرد. قیمت ارز هم که وارد کانال 41 هزار تومانی شده بود، در روز یکشنبه کمی اصلاح شد و در پایان روز با قیمت 40 هزار و 880 تومان مبادله شد.

قیمت روز برخی از محصولات بازار آهن و فولاد در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز