دلایل مهمی که باید انگشترهای طلا را حکاکی کرد

انگشتر طلا
لست سکند

خرید طلا برای هدیه دادن در یک مناسبت خاص و یا خرید آن برای استفاده شخصی، یک تجربه لذت بخش است. طلا یک فلز بادوام و گرانبها است که ارزش آن با گذشت زمان از بین نمی‌رود و تا سال‌ها با مراقبت مناسب قابل استفاده است. با این حال، تهیه این فلز ارزشمند می تواند برای شما گران نیز تمام شود. قیمت طلا بسته به عیار، وزن و طرح آن تا حد زیادی متفاوت است.

به گزارش کاماپرس، از آنجا که خرید این فلز محبوب، جنبه سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند مدت بسیار طولانی مورد استفاده قرار گیرد، تحقیق درباره آن و انتخاب عاقلانه برای پیدا کردن قطعاتی باکیفیت، ضروری به نظر می‌رسد. یکی از پر طرفدارترین اقلام طلا در میان زنان ،‌ انگشتر است و در مهمترین رویدادهای زندگی یک انسان مانند ازدواج، تولد، هدیه دادن به عزیزان و سالگرد‌های مهم و شاد، رد پای انگشتر طلا همیشه دیده می‌شود.  اما چرا حکاکی انگشتر های طلا زنانه به این اندازه متقاضی دارد و اینکه چگونه آن را انجام می دهند؟

دلیل حکاکی حلقه طلاهای ازدواج

چندین دهه است که انگشتر های طلا به طرح های مختلف ، سمبل یک ازدواج عاشقانه هستند و هرکدام داستانی را بیان می کنند. حکاکی انگشتر طلای نامزدی ، بستگی به نوع طرح آن دارد برای مثال اگر حلقه شما دارای سنگ های ریز زینتی باشد ، معمولا فقط امکان حکاکی در پشت آن وجود دارد ، اما در صورت ساده بودن انگشتر می توانید دو طرف را حکاکی کنید. در ضمن بهتر است این را بدانید که غیر از طلا امکان حکاکی روی نقره، پلاتین و دیگر فلزات قیمتی نیز وجود دارد. سایز انگشتر شما نیز در جلوه حکاکی موثر است ، طبیعی است که هرچه کوچکتر باشد ، طرح زده شده به فونت و سایز کوچکتری خواهد بود ، اما اگر پهنای حلقه بزرگ تر باشد معمولا امکان حکاکی طرح های خاص تر و زیباتری را خواهید داشت. معمولا حداقل اندازه مناسب عرض یک انگشتر 2 میلیمتر و 3 میلیمتر اندازه ایده آل است. اگر حکاکی شما به صورت نوشته است بهتر است که از 15 حرف بیشتر نداشته باشد ، برای زیبایی بیشتر با فونت های کلاسیک انگلیسی زده شود.

نحوه حکاکی روی انگشتر های طلا چگونه است؟
با توجه به گزارشی که در ایسنا منتشر شده است: بسیاری از جواهر سازان هستند که به صورت کاملا سنتی با کمک ابزار های دستی خود ، اقدام به حکاکی روی انگشتر های طلا می کنند. این روش توسط افراد بسیار با تجربه در این زمینه انجام شده و معمولا فقط روی حلقه را حکاکی می کنند.روش دیگر برای حکاکی استفاده از دستگاه های لیزری و برنامه دادن به سیستم نرم افزاری دستگاه است. این روش معمولا بسیار سریع تر بوده و قیمت ارزان تری نیز دارد.

راز آسمان پایتخت

این مقاله توسط وب سایت گلدر کالا www.golderkala.com تهیه و تدوین شده است که شما می توانید با مراجعه به این وب سایت بیش از ۱۰۰۰ طرح طلا و جواهرات را مشاهده کرده و یا طرح دلخواه خود را سفارش دهید. همچنین می توانید در این وب سایت نرخ لحظه ای طلا و سکه را مشاهده کرده و یا قیمت طلا و جواهرات خود را با نرخ روز و اجرت به صورت آنلاین محاسبه نمایید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : گلدر کالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز