ساختمان اداری ویرا برنده جایزه بین‌المللی معماری

لست سکند

پروژه معماری ساختمان اداری ویرا، رتبه سوم مسابقه معماری بین قاره‌ای 2 اِی را کسب کرد.

به گزارش کاماپرس، معمار این ساختمان اداری که در پایتخت ایران ساخته شده است، شهاب علی‌دوست، معمار 38 ساله تهرانی است.
علی‌دوست، متولد سال 1361 و فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته معماری از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1383 آغاز و در سال 1387 دفتر معماری علی‌دوست و همکاران را با همکاری همسرش سونا افتخار اعظم تاسیس کرد.

وی رتبه دوم تقدیرشدگان مسابقه بین‌المللی طراحی، جایزه معمار 95 راه یافته به مرحله نیمه نهایی گروه آپارتمان‌های مسکونی، جایزه معمار 95 راه یافته به مرحله نیمه نهایی گروه بازسازی، رتبه اول مسابقه طراحی سردرب ورودی دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان و رتبه چهارم مسابقه طراحی میدان ورودی شهر قم را نیز از آن خود کرده است.

علی‌دوست سه مقاله‌ خیابان چهارباغ، محور پایدار شهری اصفهان صفوی؛ همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری سال 1392، مقایسه بین ایده‌ها برای باغ شهرهای در حال توسعه در ایران و کشورهای اروپایی سال 2013 و پایداری باغ‌های ایرانی: شناخت ویژگی‌های پایدار و عناصر باغ‌های ایرانی سال 2013 را نیز نوشته است.

پروژه معماری ساختمان اداری ویرا در خیابان یوسف آباد تهران قرار دارد. مساحت کلی این پروژه 10 هزار متر مربع است که دارای هشت طبقه فوقانی با کاربری اداری، طبقه همکف و زیرزمین که دارای سه واحد تجاری مجزا و شش طبقه پارکینگ در زیر زمین است. پوسته دوم نمای این ساختمان از لوورهای آلومینیومی عمودی پیش ساخته طراحی شده است که به کرتن وال پشت آن چسبیده تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و به علاوه نیازهای فضای داخلی را پاسخگو باشد.
این تیم معماری، یک طراحی مدولار را از ترکیب بلوک شهری و فضای سبز ایجاد کردند و آن را در جهت‌های افقی و عمودی گسترش دادند تا این طراحی بتواند سبب دستیابی به ترکیبی شود که در ساختارهای مختلف با در نظر گرفتن خواسته مشتری پیاده‌سازی گردد.

راز آسمان پایتخت

درخشش معماران ایرانی‌ها
مجله معماری 2اِی، یک مجله بین‌المللی در حوزه معماری است که از پانزده سال پیش تا کنون منتشر می‌شود. این مجله معماری اکنون برگزار کننده جوایز بین‌المللی 2 اِی سی اِی اِی است. جوایز معماری بین قاره‌ای 2 اِی برای قدردانی از دستاوردهای معماری طراحی شهری تاسیس شده است.
رقابت 2 اِی سی اِی اِی در سال 2020 میلادی که توسط احمد ذوهادی، محقق معماری و سردبیر و مدیرمسئول مجله معماری و ساختمان و مجله بین‌المللی 2 اِی برگزار کننده جایزه معماری آسیا پایه‌گذاری شد و توسط آکادمی ایده‌های نوآورانه معماری 2 اِی نیز سازماندهی شد.

در این دوره از رقابت‌ها در سال 2020 میلادی، معماران ایرانی توانستند با قدرت هرچه تمام در میان پروژه‌های ارسالی گوناگون از سراسر نقاط جهان برگزیده شوند.

بوتیک هتل سنگ سیاه شیراز با معماری علی سوداگران و ویلا دوازده با معماری محمدرضا مرعشی رتبه دوم این مسابقه را به دست آوردند. همچنین ساختمان اداری شریف با معماری هومن بالازاده و آرت رزیدنسی سه‌بر با معماری محسن خزدوز، ادیب ایروانی و حسین پنجه‌پور در دسته بازسازی رتبه اول را به دست آوردند. جواهرات هومهر با معماری علی محمدشاه محمودی نیز رتبه دوم این مسابقه را کسب کرده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز