عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل قوطی

پروفیل‌های فولادی در ابعاد و شکل‌های مختلف با نام‌هایی از قبیل لوله، قوطی و بیضی به بازار عرضه می‌شوند. پروفیل قوطی یکی از انواع پروفیل‌های پرمصرف در صنایع مختلف و ساخت و ساز است که قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضای بازار، هر روز در حال نوسان و تغییر است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل قوطی پرداخته است.

پروفیل قوطی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پروفیل قوطی یا قوطی پروفیلی، یکی از انواع پروفیل‌های فولادی بسته است که به شکل یک قوطی توخالی ساخته می‌شود. این پروفیل‌ها با توجه به ضخامت خود به دو نوع سبک و سنگین تقسیم بندی می‌شوند. پروفیل سبک در بازار به پروفیل مبلی یا قوطی مبلی نیز معروف است.

هز یک از این دو نوع پروفیل کاربردهای خاص خود را دارند. برای نمونه، از قوطی سبک همانطور که از نام آن نیز پیداست، برای استفاده در صنایعی مانند تولید لوازم خانگی، دکوراسیون، خودروسازی، در و پنجره‌سازی و صنایع مشابه استفاده می‌شود؛ در حالی‌که قوطی سنگین بیشتر در ساخت و ساز و صنایع ماشین سازی به کار می‌رود. بر همین اساس قیمت هر یک از انواع پروفیل قوطی بر اساس موارد استفاده می‌تواند متغیر باشد.

مواد اولیه استفاده شده در ساخت پروفیل قوطی

ساخت پروفیل قوطی معمولا به روش نورد سرد و با استفاده از ورق‌های فولادی همانند ورق سیاه انجام می‌شود. ورق‌های سیاه در کارخانه به اندازه‌های لازم برش داده می‌شوند و به کمک پرس‌کاری به شکل قوطی درمی‌آیند. این محصول سطحی صاف دارد و می‌تواند در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون در اختیار صنایع مختلف قرار گیرد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر پروفیل تولید شده به روش نورد سرد جزو پروفیل‌های سبک است. این نوع از پروفیل قوطی برخلاف سبک بودن، از استحکام بالایی برخوردار است و معمولا از آن در کارهای ساختمانی مانند چارچوب‌های در به وفور استفاده می‌شود. همچنین از این نوع قوطی برای ساخت سقف سوله‌ها و سالن‌های ورزشی، ناودانی، کرکره برقی، نرده‌های ساختمانی و اسکلت فلزی استفاده می‌شود.

شاید بتوان مواد اولیه را اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل قوطی دانست. ورق سیاه، یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در بازار است که فروش آن با نوسانات قیمتی همراه است و به همین دلیل قیمت پروفیل قوطی نیز به عنوان یکی از محصولات وابسته، با نوسانات قیمت مواد اولیه و ورق سیاه همسو خواهد بود.

پروفیل قوطی

سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع پروفیل قوطی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل قوطی می‌توان به قیمت جهانی فولاد و نوسانات نرخ ارز اشاره کرد. اگرچه بیشتر ورق سیاه مورد استفاده در کارخانه‌های تولید پروفیل از طریق تولیدکنندگان ایرانی تامین می‌شود و بخش کوچکی از بازار به ورق‌های وارداتی اختصاص دارد، اما در هر صورت، کارخانه‌های ایرانی نیز مجبور به قیمت‌گذاری محصولات خود بر اساس نرخ جهانی هستند. از سوی دیگر افزایش یا کاهش نرخ ارز نیز تاثیر زیادی بر قیمت این محصول دارد و باعث نوسان روزانه هزینه تمام شده و عرضه پروفیل قوطی می‌شود.

هم اکنون کارخانه‌های بسیاری همچون یاران، جهان، صدرا، تهران شرق، آریا سهند تبریز و گسترش فولاد اقدام به عرضه پروفیل قوطی با قیمت‌های متفاوت به بازار می‌کنند. نوع تولید و کیفیت مواد اولیه باعث می‌شود که هر کارخانه محصولات خود را با قیمت‌های متفاوت از دیگر کارخانه‌ها به بازار عرضه کند.

از کجا استعلام بگیریم؟

بیشتر صاحبان صنایع تلاش می‌کنند با استعلام روزانه قیمت پروفیل قوطی، نیاز خود را با کمترین قیمت ممکن و بهترین شرایط تامین کنند. این استعلام می‌تواند به صورت تلفنی از کارخانه‌های تولید کننده یا فروشندگان عمده این محصولات صورت گیرد. همچنین بهره‌گیری از سایت‌های فروش آنلاین آهن‌آلات و مقاطع فولادی نیز در این زمینه راهگشا خواهد بود. این سایت‌ها معمولا دارای لیست قیمت روزانه و نمودارهای تاریخچه قیمتی هر محصول هستند و امکان تحلیل قیمت و سفارش آنلاین را نیز به مشتریان خود می‌دهند.

استعلام آنلاین و لحظه‌ای قیمت پروفیل قوطی از «آهن رویال»

آهن رویال به منظور تامین انواع مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع، فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه کنسرسیوم شرکت‌های سهامی گروه رویال آغاز کرده است. تامین تمام مقاطع فولادی به صورت سریع و آسان، ارائه قیمت روز محصولات و مشاوره رایگان برای صاحبان صنایع از جمله خدمات آهن رویال است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از قیمت پروفیل قوطی و بهره‌مندی از خدمات آنلاین آهن رویال می‌توانند به وبسایت ahanroyal.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز