۷ نکته که باید درباره تابان بدانید

هواپیمایی تابان
تور لحظه آخری-کاماپرس

شرکت هواپیمایی «تابان» از جمله شرکت‌هایی است که در حوزه حمل و نقل هوایی شکل گرفته و عمری کمتر از دو دهه دارد. این مجموعه با مشارکت بخش خصوصی، در زمینه پروازهای داخلی و خارجی فعال است.

ایرلاین تابان از ابتدای آغاز به‌کار تلاش کرده است به افزایش و ارتقا ناوگان و سرویس‌دهی متناسب با انتظارات مسافران بپردازد.

کاماپرس در ادامه ۷ نکته از هواپیمایی تابان را ذکر می‌کند که برای فعالان حوزه حمل و نقل هوایی و شرکت‌های هواپیمایی جالب است؛

ایرلاین تابان در سال 1395، با همکاری منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی توس گستر، بصورت رسمی آغاز به‌کار کرد. در آبان‌ماه همان سال هواپیماهای دیگر این مجموعه با شعار «با آرامش در اوج» به ناوگان هوایی کشور افزوده شدند و به فعالیت پرداختند.

1. این مجموعه درحال‌حاضر با 7 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعالیت دارد. کلاس‌های پروازی این مجموعه، اقتصادی بیان شده و هیچ کلاس پروازی فرست یا تجاری برای آن اعلام نشده است. متوسط عمر ناوگان هوایی این مجموعه 21 سال است.

راز آسمان پایتخت

2. مدیریت ایرلاین تابان با اصغر عبدالله‌پور است و مرکزیت این ایرلاین در شهر مشهد قرار دارد. شرکت تابان دارای سه قطب پروازی در شهرهای اصفهان، مشهد و تهران است.

3. هواپیمایی آسمان در خصوص خرید اینترنتی بلیط، اعتبارسنجی آن، اطلاعات سفر- کترینگ، حقوق مسافر، اطلاعات پزشکی و… به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

۴. متقاضیان تهیه بلیط از این شرکت هواپیمایی می‌توانند از طریق رزرواسیون نیرا- شرکت نرم‌افزاری رزرو بلیط، طراحی، تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای صنعت حمل و نقل- بلیط مورد نظر خود را تهیه کنند.

۵. مقصدهای پروازی داخلی این مجموعه تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، چابهار و کیش و … است. شرکت هواپیمایی تابان تاکنون به کشورهایی مثل روسیه، عراق، پاکستان، ترکیه و هم‌چنین گرجستان و ارمنستان پرواز داشته است.

۶. این شرکت هواپیمایی مانند سایر فعالان این حوزه، به ایمنی و سلامت پروازها اهمیت می‌دهد، البته در این راستا هم اقداماتی مانند الزام به ارائه گزارش وضعیت هر پرواز توسط خلبانان و کمک‌خلبانان و مهندسان پروازها را انجام داده است.

۷. تاکنون چهار سانحه هوایی برای این مجموعه ثبت شده است که فقط در سانحه سوم بهمن 1388 که برای هواپیمای توپولوف 154 این شرکت رخ داد، هواپیما در هنگام فرود در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دچار آتش‌سوزی شد. در این حادثه 47 نفر مصدوم شدند اما خوشبختانه تلفاتی در پی نداشت.

مرتبط با : هواپیمایی تابان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز