۲۰ میلیون حلقه لاستیک تا پایان سال تولید می شود

تور لحظه آخری-کاماپرس

بعد از چند ماه کمبود و گرانی لاستیک خودرو حالا سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از تولید ۲۰ میلیون حلقه لاستیک تا پایان سال خبر می دهد.

به گزارش کاماپرس، در چند ماه گذشته قیمت لاستیک که پر مصرف ترین و پراصطهلاک ترین قطعه خودرو عنوان می شود، در ماه‌های اخیر با افزایش غیر زیادی روبرو بود. گزارشهای میدانی از چند برابر شدن قیمت بعضی سایز‌های پرمصرف مثل لاستیک پراید و پژو ۴۰۵ حکایت می کرد. مهمترین دلیل این کمبود و گرانی ها نبود مواد اولیه و طولانی شدن مراحل ثبت سفارش اولیه تا تخصیص ارز اعلام شد. اما حالا مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ثبت رکورد جدید در تولید لاستیک خبر می دهد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

تنها در این باره می گوید:« شرکت‌های داخلی با پشت سر گذاشتن تحریم‌های ناجوانمردانه، تاکنون رکورد خوبی در تولید انواع تایر به‌ویژه تایر خودروهای سواری به ثبت رساندند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آمار تولید آن از مرز ۲۰ میلیون حلقه بگذرد. سال گذشته و با افزایش یک‌باره فشار تحریم‌ها، صنایع کشور غافلگیر شدند و جریان تولید با وقفه همراه شد.

طولانی شدن ثبت سفارش مواد اولیه تا تخصیص ارز، مشکلات ارزی، رسانیدن ارز به دست فروشندگان و دشواری حمل مواد اولیه و تجهیزات به کشور که در بسیاری موارد به صورت غیرمستقیم و از طریق کشورهای ثالث انجام می‌شد، همگی دست به دست هم داد تا کارخانجات تایرسازی نتوانند همچون سال‌های گذشته به تولید بپردازند.»

راز آسمان پایتخت

رکورد تولید شکسته می شود

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران د رادامه به ایرنا گفت:« در سه ماهه پایانی پارسال و با همکاری و هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، خرید مواد اولیه تولید انجام و کارخانجات تجهیز شدند تا اینکه به‌تدریج تولید به روال عادی بازگشت. از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۰۸ حلقه تایر سواری به وزن ۹۰ هزار و ۵۳۸ تن از سوی کارخانجات داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۶ درصدی و ۲۹ درصدی داشته است.»

به گفته تنها ‌ در صورت تداوم روند مثبت یاد شده، عبور از رکورد تولید ۲۰ میلیون حلقه تایر سواری تا پایان امسال دست‌یافتنی است که برای نخستین بار در صنعت تایرسازی محقق می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز