بلاتکلیفی ۲۹ هزار لاستیک در گمرک

کمبود و گرانی لاستیک خودرو به اوج خود رسیده است. این در حالی است که ۲۹ هزار حلقه لاستیک در گمرک بلاتکلیف مانده است.
به گزارش کاماپرس، قیمت لاستیک سواری و سنگین در ماه‌های اخیر با افزایش غیر زیادی روبه‌رو بوده است. حتی قیمت بعضی سایز‌های پرمصرف مثل لاستیک پراید و پژو ۴۰۵ حدود ۲ تا ۳ برابر شده است.

با این وضعیت حتی طرح فروش لاستیک دولتی هم نتوانست این مشکل را حل کند و کمبود و گرانی روز به روز بیشتر شده است. چون طرح فروش اینترنتی تولیدکنندگان با مشکلاتی مثل کمبود عرضه و ایرادات فنی بسیار گزارش شده و فروش حضوری لاستیک دولتی هم به دلیل محدودیت نمایندگان فروش و همچنین تعداد کم لاستیکهای تخصیص یافته، باعث ایجاد صف‌های طولانی و فرآیندی زمانبر شده، به همین دلیل خیلی از متقاضیان را از خرید لاستیک دولتی منصرف کرده است. با این وضعیت گرانی و کمبود لاستیک در بازار خبرها از ترخیص نشدن ۲۹ هزار حلقه لاستیک در گمرک بوشهر حکایت می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

کد رهگیری نیامده لاستیکها گیر کرده اند

بهروز قره بیگی مدیرکل گمرک بوشهر درباره گیر کردن این لاستیکها در انبار گمرک می گوید:« ۱۰۰کانتینر لاستیک خودروها در گمرک بوشهر برای ترخیص به صدور کد رهگیری نیاز دارد.»

آریاک سفر

به گفته بهروز قره‌بیگی در 6ماه اول امسال کالاهای متعددی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است او می گوید:« در این مدت 100هزار تن کالا از گمرک بوشهر ترخیص شده که 67هزار تن آن برنج بوده است. 8هزار تن عدس، 9هزار حلقه لاستیک خودرو، 9هزار تن تخمه‌ آفتابگردان و 3هزار تن چای را ترخیص کردیم.در زمان حاضر 13هزار تن برنج در گمرک بوشهر رسوب شده که 10هزار تن آن مربوط به شرکت بازرگانی دولتی است که عملیات ترخیص آن به صدور کد رهگیری آغاز شده است. 3هزار تن از برنج‌های رسوبی در گمرک بوشهر هم مربوط به بخش خصوصی است.»

با توجه به ترخیص این کالاها اما هنوز تکلیف لاستیکها مشخص نیست . مدیرکل گمرک بوشهر در این باره به تسنیم می گوید:« اکنون 100کانتینر لاستیک خودرو ماشین‌آلات سنگین و صنعتی نیز در گمرک بوشهر منتظر صدور کد رهگیری برای ترخیص است.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز