لاستیک با قیمت مصوب دولتی را چگونه ثبت نام کنیم؟

بعد افزایش قیمت لاستیک و کمبود در بازار حالا برای خرید لاستیک با قیمت مصوب دولتی باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنید.

به گزارش کاماپرس، از ابتدای مرداد ماه و بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار توزیع لاستیک باید از طریق سامانه جامع تجارت توزیع شود. براساس این طرح مردم به سامانه جامع تجارت مراجعه و اطلاعات شخصی و خودروی خود را وارد کنند.

پس از راستی‌آزمایی درباره وجود خودرو و فعال‌بودن آن، پیامک اهلیت سنجی برای آن‌ها ارسال می‌شود. متقاضی بر این اساس درخواست خود را در سامانه ارائه می‌کند و سالی یک جفت لاستیک تحویل می‌گیرد.

مردم از سامانه راضی نیستند

ثبت تولید لاستیک سواری در این سامانه، حواله‌ای نیست. لاستیک نیمه ‌سنگین و لاستیک داخلی یا وارداتی که با ارز نیمایی تولید می‌شود، باید از طریق سامانه جامع تجارت توزیع شود. از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید و توزیع لاستیک باید شفاف شود و بر این اساس سامانه جامع تجارت را برای ثبت تولید انواع لاستیک ایجاد شده است.

آریاک سفر

اما گویا این سامانه نیز مشکلاتی هم دارد. یکی از خریداران لاستیک دولتی به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:« گویا این سایت فقط برای از سر باز کردن برخی گله ها راه اندازی شده است. برای خرید لاستیک به نرخ آزاد توان کافی ندارم .برای خرید لاستیک به نرخ دولتی به سامانه جامعه تجارت مراجعه کردم اما هیچ وقت موفق نشدم در سایت ثبت نام کنم و هر بار ایرادی گرفت. با وجود اینکه خودرو دارم اعلام کرد که شما فاقد خودرو هستید.»

لابی بازی در سامانه

سید محمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک درباره نحوه فروش خودرو در سامانه جامع تجارت به نرخ دولتی، گفت:« سال گذشته مقداری ارز دولتی (۴ هزار و ۲۰۰ تومانی) به تجار دادند تا لاستیک به نرخ دولتی وارد کنند. آن‌ها نیز مکلف بودند این کالا را به نرخ دولتی به فروش برسانند. از اردیبهشت امسال فروش و عرضه این دسته از لاستیک‌ها با موانعی مواجه شد که بر این اساس افرادی که کالا را با نرخ دولتی وارد کرده اند، باید مابه تفاوت آن را پرداخت کنند که بر برخی از تجار معمولی این مابه تفاوت را پرداخت کردند. یعنی این لاستیک را با نرخ دولتی خریداری کردند، اما اکنون باید مابه تفاوت به نرخ نیمایی را پرداخت کنند. این بین لابی بازی‌های زیادی رخ داده که از همین روال گله‌مند هستیم. برخی در این سامانه با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی لاستیک می‌فروشند و برخی با نرخ نیمایی می‌فروشند که همین روال باعث لابی بازی شده است. موافق ادامه فعالیت برخی از شرکت‌ها در این سامانه نیستیم.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز