رونمایی از لاستیک کامیون جفتی 28 میلیونی در بازار!

لست سکند

قطع شدن تخصیص ارز دولتی  به واردات لاستیک کامیون در کنار توزیع نامناسب این کالا موجب افزایش قیمت های سرسام آور در بازار لاستیک کامیون شده است.

به گزارش کاماپرس، تهیه لاستیک در ماه های اخیر به دغدغه بزرگ مالکان خودرو تبدیل شده اما این دغدغه برای کامیون‌دارانی که کار و معاش آنها به نوعی به لاستیک گره خورده ، بسیار جدی تر است.

قیمت تایر کامیون در بازار به حدی گران است که بسیاری از کامیون داران توان پرداخت این قیمت ها را ندارند و کامیون های آنها به همین دلیل زمین گیر شده است.

دولت تلاش می کند نیاز کامیون داران را با توزیع لاستیک دولتی برطرف کند اما نیازها فراتر از آن چیزی است که تصور می شود.

دبیر کانون کامیونداران در این باره به مهر گفته است: ما در سال ۵ میلیون حلقه لاستیک در مجموع حمل و نقل درون و برون شهری و حمل و نقل کالا و مسافر مصرف داریم؛ یک میلیون حلقه تولید داخل است و مابقی باید واردات انجام شود. این تعداد لاستیکی که قرار است با ارز دولتی توزیع شود (۴۶۵ هزار حلقه) حتی نیاز دارندگان ناوگان تا پایان امسال را هم برطرف نمی‌کند.

راز آسمان پایتخت

افزایش قیمت لاستیک چینی از 3/5 میلیون به 8 میلیون تومان

وی افزایش قیمت لاستیک سنگین را عامل افزایش قاچاق لاستیک در ماه‌های اخیر اعلام کرد و گفت: برخی برندهای لاستیک سنگین وارداتی، افزایش سرسام آور قیمت داشته‌اند؛ یکی از برندهای مشهور فرانسوی به قیمت ۲۸ میلیون تومان در هر جفت (حلقه‌ای ۱۴ میلیون تومان) در حال فروش است. این لاستیک در کامیون‌های نفتی به دلیل حساسیت بالای حمل آن استفاده می‌شود.

کریمی سایز ۱۲ در ۲۴ را پرمصرف‌ترین سایز برای کامیون‌ها و ناوگان با سن بالا دانست و گفت: سایزهای ۷۵۰، ۱۸۵ و ۲۳۵، سایزهای پرمصرف بخش باری و مسافری کشور هستند که عمدتاً در کامیونت‌های درون شهری برای حمل اثاث و مواد غذایی استفاده می‌شود، از دیگر سایزهای لاستیک پر مصرف محسوب می‌شوند. در حال حاضر لاستیک‌های چینی از جفتی ۳.۵ میلیون به جفتی ۸ میلیون تومان رسیده‌اند لاستیک‌های ایرانی در مرز جفتی ۷ میلیون تومان هستند؛ لاستیک‌های هندی هم از جفتی ۴.۵ میلیون به ۱۴ میلیون تومان رسیده است.

به گفته این فعال صنفی حمل و نقل جاده‌ای، کشنده‌ها در هر ۲۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض لاستیک‌ها دارند که به این ترتیب، در هر سال، ۵ مرتبه باید لاستیک‌های خود را با لاستیک‌های نو جایگزین کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز