یک مسجد ایرانی در میان زیباترین مساجد جهان + تصاویر

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در طول تاریخ، مسجد مکانی بسیار فراتر از محل عبادت برای مسلمانان بوده و هنرمندی‌های طراحی و ساخت آن از عجایب معماری جهان در دوره‌های مختلف به شمار می‌رود. کاماپرس در این مطلب به معرفی زیباترین مسجدهای جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. مسجدالحرام، عربستان سعودی

مسجدالحرام به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد دنیا و یکی از برجسته‌ترین عبادتگاه‌های مسلمانان سالانه توسط میلیون‌ها نفر برای مناسک حج و عمره مورد بازدید قرار می‌گیرد. این مسجد به مساحت بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع با طراحی خیره‌کننده‌‌اش لقب زیباترین مسجد دنیا را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. مسجد شیخ زاید، امارات

مسجد شیخ زاید واقع در ابوظبی، امارات دارای ۸۲ گنبد سفید است که در ترکیب با فرش‌های دستباف زیبا، ستون‌های سنگی و لوسترهای درخشان منظره‌ای چشمگیر را رقم می‌زند. این مسجد ظرفیت پذیرش بیش از ۴۰۰ هزار نفر نمازگزار را داشته و رکورد جهانی بزرگترین فرش دستباف جهان را نیز در کارنامه دارد.

۳. مسجد ایاصوفیه، ترکیه

مسجد ایاصوفیه در ابتدا به‌عنوان یک کلیسای مسیحی ساخته شد اما اکنون به‌عنوان یکی از زیباترین مسجدهای جهان مورد استقبال نمازگزاران و گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. از زیبایی‌های چشمگیر این عبادتگاه‌ می‌توان به مناره‌های بلند و دیوارنگاره‌های خیره‌کننده‌ اشاره کرد.

۴. مسجد وزیر خان، پاکستان

این مسجد قرن هفدهمی در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های لاهور واقع شده و با نقاشی‌های دیواری بی‌مانند خود هر بیننده‌ای را انگشت به دهان می‌گذارد. سبک معماری مسجد وزیر خان به‌عنوان سبک هندی-اسلامی شناخته شده و کاشی‌های آن به طرز نفس‌گیری دوره جولان مغول‌ها را به نمایش می‌گذارند.

۵. مسجد نصیرالملک، شیراز

این شاهکار معماری قرن نوزدهم که به دستور میرزا حسنعلی نصیر قاجار ساخته شد، به گونه‌ای طراحی شده که نور خورشید و عمل عبادت را به زیباترین شکل ممکن با هم ترکیب کند‌. کاشی‌های صورتی آن همچنین لقب «مسجد صورتی» را برای این عبادتگاه‌ به ارمغان آورده‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز