بهترین شهرهای توریستی ترکیه در سال ۱۴۰۲

تور لحظه آخری-کاماپرس

کشور ترکیه اغلب به‌عنوان یکی از دلپذیرترین مقاصد گردشگری مورد استقبال توریست‌های ایرانی و بین‌المللی قرار می‌گیرد. این کشور هم در تابستان و هم زمستان دارای آب و هوای معتدل است و طیف وسیعی از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی را در خود جای می‌دهد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی بهترین شهرهای توریستی ترکیه و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. استانبول

استانبول با جمعیتی برابر با ۱۶ میلیون نفر پربازدیدترین شهر ترکیه توسط گردشگران خارجی به شمار می‌رود. آن‌ها استانبول را اغلب به‌عنوان «شهری که هرگز نمی‌خوابد» توصیف کرده و از تماشای آب‌های زمردی رنگ که محل تلاقی دو قاره است به وجد می‌آیند. این موضوع باعث شده این شهر پرجنب‌وجوش مکانی برای ادغام فرهنگ‌های متنوع و سبک زندگی پرانرژی باشد. به علاوه استانبول در تاریخ اروپا و آسیا غوطه‌ور شده و به مدت سه هزار سال خانه سه امپراتوری مختلف بوده است. این موضوع بقایای تاریخی و فرهنگی بی‌نظیری مانند مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و آب انبار باسیلیکا را در آن بر جای گذاشته است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

۲. آنتالیا

آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است که سال‌هاست برای عنوان «پربازدیدترین شهر ترکیه» با استانبول سر رقابت دارد. ده‌ها ساحل فیروزه‌ای نظیر سیرالی، کنیالتی و پاتارا نقاط عطف این شهر بندری به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که آفتاب گرفتن، رستوران‌گردی، گشت و گذار در خیابان‌های هزارتوی کالیچی و بازدید از مساجد، دیوارهای باستانی و ساختمان‌های سنگی با معماری عثمانی از تفریح‌های ایده‌آل در آنتالیا به شمار می‌روند.

۳. بودروم

بودروم به لطف تپه‌های سرسبز، موقعیت ساحلی جذاب، جاذبه‌های گردشگری متنوع و زندگی شبانه پر جنب و جوش اغلب به‌عنوان یک مقصد ایده آل برای گذراندن تعطیلات تابستانی شناخته می‌شود. طیف وسیع اقامتگاه‌ها بودجه‌های هنگفت تا مقرون به‌صرفه را در برمی‌گیرد و گشت و گذار در آن را برای انواع گردشگران مناسب می‌کند. این شهر میزبان یکی از عجایب هفتگانه جهان یعنی آرامگاه ماسولوس بود که در اثر زلزله تخریب شد و در حال حاضر ویرانه‌های باستانی، یک تئاتر رومی و قلعه ۷۰۰ ساله را در خود جای داده است. علاوه بر این‌ها اغلب توریست‌ها از غواصی و قایق سواری در این منطقه لذت می‌برند.

۴. آنکارا

این شهر که از سال ۱۹۲۳ پایتخت ترکیه اعلام شد جاذبه‌های قدیمی و مدرن را در هم می‌آمیزد و به‌خاطر وجود جمعیت دانشجو یک شهر جوان لقب گرفته است. آنکارا میزبان مقبره وسیع پدر ترکیه مدرن، کمال آتاتورک، بوده و بناهای رومی باستانی و دهکده‌های کوچک دوران عثمانی چشم بینندگان را نوازش می‌دهند. موزه تمدن آناتولی و موزه جنگ استقلال دو نقطه برجسته تاریخی دیگر در آنکارا بوده و پارک‌های سرسبز و زیبای کوگولو و گنچلیک نیز از مناطق مورد علاقه گردشگران و ساکنان به شمار می‌روند.

۵. ازمیر

ازمیر جمعیتی معادل ۴ و نیم میلیون نفر را در خود جای داده و در مقابل شهرهای دیگر اغلب نادیده گرفته می‌شود. این درحالیست که ازمیر به‌عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه از سواحل شگفت‌انگیز و میراث فرهنگی و هنری غنی بهره‌مند شده است. برج ساعت قرن بیستمی آن واقع در میدان کناک به‌عنوان نماد امروزی این شهر در نظر گرفته شده و بازار پر پیچ و خم قرن هفدهمی و قلعه‌های باستانی از جاذبه‌های این شهر بزرگ به شمار می‌روند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز