دریافت ویزای توریستی شینگن با کمترین هزینه

وزای شینگن-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر از جمله افراد اهل سفر و مسافرت‌های خارجی هستید، احتمالا بارها نام ویزای توریستی شینگن به گوشتان خورده است. با دریافت ویزای شینگن می‌توان بدون اخذ ویزاهای متعدد به 26 کشور اروپایی سفر کرد.

به گزارش کاماپرس، ویزای شینگن یکی از مهم‌ترین ویزاهای توریستی و مسافرتی اروپایی است. این ویزا به دارندگان آن اجازه می‌دهد که حداکثر تا 90 روز در طی شش ماه برای گردشگری و بازدید، به کشورهای عضو شینگن وارد شده و در آنجا به شکل موقت اقامت داشته باشند. با این حال، دریافت ویزای شینگن از سفارت کشورهای حوزه شینگن دارای شرایط مشخصی است که متقاضیان باید از آن آگاهی داشته باشند.

در این گزارش شرایط دریافت ویزای شینگن با کمترین هزینه بررسی شده است.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن شامل موافقت‌نامه‌ای است که نخستین بار در سال 1985 بین پنج کشور اروپای غربی به امضا رسید و بر اساس آن توافق شد که مرز بین این کشورها برداشته شده و مسافرت بدون گذرنامه در میان آن‌ها امکان‌پذیر شود. بعدها با پیوستن دیگر کشورهای اروپایی، تعداد کشورهای عضو شینگن به 26 کشور رسید.

در حال حاضر تمامی کشورهای اتحادیه اروپا به غیر از بریتانیا و ایرلند عضو پیمان شینگن هستند. این کشورها عبارت‌اند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی شینگن-کاماپرس

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای اتحادیه شینگن(USV) در ادامه بررسی شده است.

ویزای نوع A: این ویزا، ویزای ترانزیت فرودگاهی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد در یکی از فرودگاه‌های منطقه شینگن، پرواز خود را به مقصد کشور دیگری خارج از محدوده شینگن تغییر دهد.

ویزای نوع B: این نوع ویزا نیز نوعی ویزای ترانزیت و حمل و نقل است؛ با این تفاوت که دارنده آن می‌تواند با همراه داشتن پاسپورت، تا حداکثر پنج روز با خودرو یا قطار از کشورهای محدوده شینگن عبور کرده و به کشوری خارج از این محدوده سفر کند.

ویزای نوع C: ویزای نوع C برای سفرهای کوتاه مدت و با هدف بازدید از رویدادهای ورزشی و فرهنگی یا بازدید از کشورهای عضو شینگن و دیدار با اقوام و آشنایان صادر می‌شود. این ویزا دارای سه نوع ویزای یک بار ورود، دوبار ورود و چندبار ورود است.

ویزای نوع D: افرادی که قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن با اهداف مشخصی مانند کار، تحصیل یا حتی اقامت دائم دارند، باید ویزای ملی شینگن یا همان ویزای نوع D دریافت کنند. این ویزا نیز در دو نوع سینگل و مولتی صادر می‌شود.

ویزای LTV: مسافران با دریافت ویزای اعتباری منطقه محدود یا همان LTV می‌توانند تنها به مناطق مشخص شده در زمان اخذ ویزا سفر کنند و این ویزا در غیر از آن مناطق معتبر نیست.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی شینگن

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای شینگن شامل تکمیل فرم دریافت ویزا، دو قطعه عکس پرسنلی، پاسپورت معتبر، رسید رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما، بیمه نامه مسافرتی، آدرس محل اقامت در اروپا، گواهی تمکن مالی، گواهی شغلی، برنامه سفر و رضایت‌نامه والدین برای کودکان است.

ویزای توریستی شینگن-کاماپرس

مراحل دریافت ویزای شینگن

مراحل دریافت ویزای شینگن قدم به قدم در ادامه معرفی شده است.

انتخاب نوع ویزا: ویزای شینگن در انواع متفاوتی صادر می‌شود؛ از این رو ابتدا با توجه به هدف از سفر خود به اروپا، نوع ویزای موردنظر را انتخاب کنید.

انتخاب مقصد: بعد از انتخاب نوع ویزا باید مقصد خود را مشخص و درخواست دریافت ویزا را برای سفارت آن کشور ارسال کنید. در صورتی که قصد سفر به بیش از یک کشور در حوزه شینگن دارید، درخواست خود را به سفارت کشوری ارسال کنید که روزهای بیشتری در آن اقامت خواهید داشت.

انتخاب زمان مناسب: فرآیند اخذ ویزای شینگن می‌تواند تا حدودی زمان‌بر باشد؛ از این رو سعی کنید که بهترین زمان برای ارائه درخواست را تخمین زده تا ویزا قبل از تاریخ سفر صادر شود. بهترین زمان برای گرفتن ویزا سه ماه قبل از سفر و دیرترین زمانبرای این کار 15 روز قبل از سفر است.

گرفتن وقت سفارت: بعد از این مراحل برای شروع پروسه دریافت ویزای شینگن باید از سفارت کشور مقصد به صورت حضوری یا آنلاین وقت مصاحبه بگیرید.

تکمیل فرم درخواست ویزا: باید فرم درخواست ویزا را از سایت سفارت دانلود کرده و تمام بخش‌های آن را تکمیل، در نهایت فرم را در دو نسخه چاپ و هر دو نسخه را امضا کنید.

انجام مصاحبه: پس از مشخص شدن تاریخ مصاحبه، باید مدارک موردنیاز را تنظیم و تهیه کنید و در تاریخ مقرر در سفارت برای انجام مصاحبه حاضر شوید.

پرداخت هزینه: در نهایت هنگام ارائه درخواست برای دریافت ویزا باید هزینه ویزای شینگن که توسط کشورهای عضو، تعیین شده را پرداخت کنید. این رقم برای افراد بزرگسال 80 یورو و برای کودکان شش تا 12 سال 40 یورو است.

دریافت ویزای توریستی شینگن با کم‌ترین هزینه با “الوویزا”

موسسه مهاجرتی و بین‌المللی الوویزا به‌عنوان یک مجموعه معتبر و باتجربه در زمینه اعزام نیروی کار، اخذ ویزا و دریافت اقامت دیگر کشورها خدمات ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می­دهد. این مجموعه دارای یک تیم اجرایی متخصص در داخل و خارج کشور و همچنین مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. برای گرفتن ویزای توریستی شینگن با کم‌ترین هزینه و بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی می‌توانید از طریق وبسایت رسمی https://elovisa.ir یا بات اختصاصی با کارشناسان الوویزا تماس گرفته و نوبت مشاوره را رزرو کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز