نحوه بازدید از مسجد سلیمانیه و مراد پاشا در سال 2023

استانبول-کاماپرس
لست سکند

همه امپراطوران و سلاطین استانبول سعی کردند در ذهن مردم جاودانه باشند و امروز ما مهرهای آنها را در گوشه و کنار شهر در تور استانبول می بینیم و نام آنها را با بناهایی که از خود به جا گذاشته اند به یاد می آوریم.

از زمان امپراطور کنستانتین تا به امروز هر فردی که قدرتی در دست داشت سعی می کرد خود را جاودانه کند و مسجد سلیمانیه یکی از بهترین نمونه های این وضعیت است که می‌توانید در تور استانبول آن را مشاهده کنید.

سلیمان باشکوه (به ترکی؛ Kanuni Sultan Suleyman ) بلندترین تپه شبه جزیره تاریخی را برای محل دفن (آرامگاه) و مسجدی که برای قرن ها نام خودش را یدک می کشد، انتخاب کرد.

معمار مشهور جهانی او میمار سینان این مسجد را تنها در هشت سال از سال 1551 تا 1557 ساخت که سه سال بیشتر از زمان ساخت ایاصوفیه است. نباید فراموش کنیم که ایاصوفیه بر روی زمینی مسطح ساخته شده است، اما وقتی صحبت از محل مسجد سلیمانیه می شود، بالای یک تپه است. به منظور تثبیت سازه و ماندگاری آن، معمار سینان یک پله بزرگ به شکل پلکانی از تپه تا شاخ طلایی ساخت.

نه تنها مسجدی با حیاط بزرگ، بلکه میزبان بیمارستان، مدرسه، حمام (حمام ترکی)، بازار، کتابخانه، مقبره سلیمان به همراه خانواده و برخی بناهای عمومی دیگر، این مجموعه بنای باشکوه را به وجود آورده است.

راز آسمان پایتخت

مسجد سلیمانیه کجاست؟

مسجد سلیمانیه در بلندترین تپه‌های هموار استانبول که بنا شده قرار دارد. در این شبه جزیره تاریخی مسجد آبی و ایاصوفیه نیز واقع شده است.

اگر نزدیک میدان Eminonu هستید، ده دقیقه پیاده روی در آنجا طول خواهد کشید، اما فراموش نکنید که باید از طریق پله ها از تپه بالا بروید.

گزینه دیگر پیاده روی از ایستگاه بیازیت (بازار بزرگ) خط تراموا T1 است. می توانید یک سفر کوتاه در بازار بزرگ داشته باشید و باید از دروازه شمالی آن حرکت کنید. سپس با 5 دقیقه پیاده روی به مسجد سلیمانیه خواهید رسید.

چگونه از مسجد سلیمانیه دیدن کنیم؟

فرقی نمی کند دین شما چه باشد، می توانید برای بازدید به داخل ساختمان بروید. اما در مسجد سلیمانیه قوانین پوششی وجود دارد که به احکام اسلامی و افرادی که در داخل مسجد نماز می خوانند احترام می گذارد.

مردان باید تا زیر زانو لباس بپوشند و زنان باید سر، شانه ها و پاهای خود را بپوشانند.

شما می توانید روسری خود را برای پوشاندن سر خود بیاورید. اگر شلوارک، جوراب شلواری یا دامن می پوشید، بهتر است از شال برای پوشاندن پاهایتان استفاده کنید. اگر شال یا روسری ندارید می توانید آن را در ورودی مسجد یا نزدیک مسجد خریداری کنید.

ساعات بازدید از مسجد سلیمانیه

به عنوان مسجد، 24 ساعت برای نماز باز است. ساعات بازدید از 09:00 تا 18:00 برای بازدیدکنندگان خارجی و جوامع غیر مسلمان محدود است. این زمان باز و بسته شدن ممکن است بسته به فصل تابستان و زمستان متفاوت باشد، تغییر تنها 1 ساعت است و هر سال اعمال نمی شود.

تور استانبول-کاماپرس

زائرین مسلمان می توانند در وقت نماز بدون مشکل وارد شوند، اما از زائران سایر ادیان انتظار می رود صبح جمعه وارد نشوند و بعد از اذان سکوت کنند و منتظر بمانند تا وقت نماز تمام شود.

اگر در محله سلیمانیه هستید و نمی دانید چه کار کنید. در اینجا چند توصیه است. شما می توانید Kurufasulye (لوبیا خشک) را در رستوران های کنار مسجد بچشید زیرا رستوران های این منطقه به این امر معروف هستند. شما همچنین می توانید یک جرعه چای در یکی از کافه های تراس کنار مسجد میل کنید و منظره آنورامیک تور ارزان استانبول را تماشا کنید. همچنین بازدید از مقبره سلطان سلیمان را نیز فراموش نکنید .

مسجد سلیمانیه جمعه ها چه ساعتی باز است؟

اوقات نماز در منطقه اسلامی بر اساس موقعیت خورشید است، بنابراین برای تمام سال وقت معینی وجود ندارد. می توان گفت که زمان جمعه در فصل زمستان حدود ساعت 13:30 بعد از ظهر و در ترکیه ساعت 12:00 در بهار است.

آشنایی با مسجد مراد پاشا در آنتالیا

یکی دیگر از مساجد ترکیه در شهر و تور آنتالیا به نام مسجد مراد پاشا (به ترکی: Karaman Beyi Murat Paşa)  می باشد که در سال 1570 در زمان عثمانی بنا شده است. آثار هنر خوشنویسی ترک-سلجوقی هنگام ورود به مسجد دیده می شود. این مسجد بر اساس روایت تاریخی دارای 2 سازنده است اگرچه این مسجد سالها به عنوان مسجد کویوچو مراد پاشا خوانده شد ولی وزیر اعظم مراد پاشا (امپراتوری عثمانی) ساخت این مسجد را انجام داده است.

تور استانبول-کاماپرس

به عنوان راهنمای تور استانبول ، ما خوشحال خواهیم شد که در مورد هر سوالی که در مورد مسجد سلیمانیه و همچنین سوالات دیگری که در طول تور استانبول خود داشته باشید به شما کمک کنیم. شما می توانید از طریق وب سایت ما توریاب | touryabtravel.com با ما تماس بگیرید یا سوالات خود را به ما ایمیل بفرستید.

توریاب برای تجربه وب گردی شما مسافران عزیز سعی در بهینه سازی سایت و سئو سایت با باز طراحی وب سایت گردشگری توریاب نموده است. در نسخه جدید تمام مشکلات تکنیکال سایت برطرف شده تا تجربه صفحه یا پیج اکسپرینس بالای ایجاد شود. تمام صفحات موبایل فرندلی و ریسپانسیو هستند و شما با خیال راحت می توانید قیمت تورهای ترکیه شامل تور استانبول و تور آنتالیا را در آن مقایسه و انتخاب کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : توریابسئو ورد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز