گران ترین چیزهای دنیا/ خانه 3 میلیارد دلاری در هند

گفته می‌شود هر چه ثروت زیادتر باشد ایده‌های کمتری برای خرج کردن آن وجود دارد، بنابراین بسیاری از میلیاردهای دنیا به خرید وسایل عجیب و غریب و بسیار گران روی می‌آورند تا به علاقه خود برای به باد دادن پول‌هایشان پاسخ دهند. کاماپرس در این مطلب به معرفی گران‌ترین چیزهای فروخته شده در دنیا می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

گران‌ترین چیز دنیا

طبق رکوردهای جهانی گینس، گران‌ترین چیز روی زمین، سد برق آبی ایتایپو است که از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴ بین برزیل و پاراگوئه بر روی رودخانه پارانا ساخته شد. برای ساخت این سد بیش از ۲۷ میلیارد دلار هزینه شده و با احتساب ارزش آن در سال جاری به ۷۷ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

گران‌ترین چیز ساخته شده به دست بشر

طبق کتاب رکوردهای گینس، گران‌ترین شی ساخته دست بشر ایستگاه فضایی بین‌المللی است که بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برای ساخت و توسعه آن هزینه شده است. همچنین عملیات ایستگاه فضایی برای ناسا ۴ میلیارد دلار در سال هزینه دارد.

گران‌ترین کالای فروخته شده در ای‌بِی

فروشگاه آنلاین ای‌بِی بیشتر به‌عنوان یک فروشگاه ارزان‌قیمت و به صرفه در نظر گرفته می‌شود. با این حال این فروشگاه نیز از ولخرجی میلیاردرها بهره‌مند شده و در سال ۲۰۰۵ یک قایق بادبانی ۱۲۳ متری است را با قیمت ۱۰۷ میلیون دلار به فروش رساند. گفته می‌شود قیمت این قایق تنها یک سال بعد به ۱۶۸ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

گران ترین ان‌اف‌تی دنیا

ان‌اف‌تی یا توکن‌های غیرقابل معاوضه که نوعی ارز دیجیتالی رمزگذاری‌شده است، گاهی با قیمت‌های نجومی خود می‌تواند باعث تعجب مردم عادی شود‌. گران‌ترین ان‌اف‌تی دنیا در حال حاضر، The Merge است که حدود ۹۲ میلیون دلار فروخته شد.

گران‌ترین کفش دنیا

حراجی ساتبیز در سال ۲۰۲۱، نمونه اولیه مدل Nike Air Yeezy 1 متعلق به رپر مشهور، کانیه وست را به قیمت ۱.۸ میلیون دلار به فروش رساند. وست این کفش‌ها را در مراسم گرمی در سال ۲۰۰۸ پوشید و توجه زیادی را به این مدل جلب کرد.

گران‌ترین ماشین دنیا

گران‌ترین خودروی دنیا یک فراری ۲۵۰ جی‌تی‌اُ مدل ۱۹۶۳ است که توسط یک میلیاردر معروف به نام مک نیل به قیمت ۷۰ میلیون دلار خریداری شد.

گران‌ترین خانه دنیا

کاخ باکینگهام رسما به‌عنوان گران‌ترین خانه دنیا شناخته شده و بیش از ۳ میلیارد دلار ارزش دارد. در رتبه دوم گران‌ترین خانه‌ها، عمارت آنتیلا در بمبئی، هند است که برای یک میلیاردر معروف ساخته شده است.

گران ترین کارت پوکمون

گران‌ترین کارت بازی محبوب پوکمون متعلق به یک یوتیوبر و شخصیت رسانه‌ای به نام لوگان پل است. او یک کارت شخصیت پیکاچو را در آوریل ۲۰۲۲ به قیمت ۵ میلیون دلار خریداری کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز