گران ترین جت های خصوصی جهان در سال ۲۰۲۳

تور لحظه آخری-کاماپرس

جت‌های خصوصی در اشکال و اندازه‌های مختلف توسط شرکت‌هایی مانند سسنا یا هوندا ساخته می‌شوند و برخی از آن‌ها از نظر بودجه برای بیشتر افراد قشر بالای جامعه قابل دسترس هستند. اما همچنین جت‌هایی وجود دارند که بخاطر قیمت نجومی خود تنها مخصوص ثروتمندترین افراد دنیا ساخته شده‌اند. کاماپرس در این مطلب به معرفی گران‌ترین جت‌های خصوصی سال ۲۰۲۳ می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

بمباردیه گلوبال ۸۰۰۰ (Bombardier Global 8000)

جدیدترین هواپیمای شرکت کانادایی بمباردیه حدودا ۷۸ میلیون دلار قیمت داشته و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. این جت دوربرد، می‌تواند حدود ۸۸۳ ارتفاع بگیرد و سرعت آن برابر با ۰.۹۴ ماخ است. همچنین فضای داخلی آن شامل یک سالن کنفرانس، سالن غذاخوری و مجموعه سرگرم پیشرفته بوده و حتی در سوئیت اصلی به تخت و حمام اختصاصی مجهز شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ایرباس ای‌سی‌جی۳۲۰ نئو (Airbus ACJ320 neo)

این جت ۱۱۰ میلیون دلاری با ظرفیت ۱۹ نفر، در سال ۲۰۱۸ به اولین مشتری خود تحویل شد. با ۹۲ متر مربع، ایرباس ای‌سی‌جی۳۲۰ نئو، چهار برابر بیشتر از رقبای خود مساحت دارد و از تمام امکانات سفارشی مانند اتاق خواب، حمام و سیستم سرگرمی بهره‌مند شده است. این هواپیما همچنین قادر است تا ۱۵ ساعت بدون توقف پرواز کرده و مسافران را از لس آنجلس به پکن برساند.

بوئینگ ۷۸۷ بی‌بی‌جی (Boeing 787 BBJ)

بوئینگ این هواپیما را برای استفاده خصوصی تغییر داده و قیمت نجومی ۲۰۰ میلیون دلار را برای آن درنظر گرفته است. پیکربندی مسافری آن حدود ۲۰۰ مسافر را در خود جای می‌دهد اما در کاربری خصوصی تنها ۴۰ نفر ظرفیت دارد و فضای ۲۳۲ متر مربعی را برای آنان فراهم می‌کند. این هواپیما با برد بالای خود قادر است بدون توقف فاصله بین هر دو شهری را بپیماید و همچنین از امکانات دیگری مانند دو اتاق خواب اصلی، دو حمام دستشویی، راهرو، اتاق غذاخوری و سالن کنفرانس بهره‌مند شده است.

ایرباس ای‌سی‌جی ۳۵۰ (Airbus ACJ350)

این هواپیما با مساحت چشمگیر ۳۰۶ متر مربع و هزینه هنگفت ۳۰۰ میلیون دلار در رده خاصی از جت‌های خصوصی گران‌قیمت قرار دارد. طراحی داخلی شگفت‌انگیز، این هواپیما را رسما به خانه‌ای لوکس در آسمان تبدیل کرده است. از ویژگی‌های ایرباس ای‌سی‌جی ۳۵۰ می‌توان به قابلیت ۲۲ ساعت پرواز بدون توقف، تهویه پیشرفته کابین، اتاق خواب اصلی، حمام اختصاصی، دفتر خصوصی، سالن منطقه کنفرانس، سالن غذاخوری، بخش خدمات و دمای قابل کنترل کابین اشاره کرد.

بوئینگ ۷۴۷-۸ بی‌بی‌جی (Boeing 747-8 BBJ)

با قیمت باورنکردنی ۴۱۸ میلیون دلار، بوئینگ ۷۴۷-۸ بی‌بی‌جی تا ۱۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد و با مساحت ۴۳۶ متر مربع رسما بزرگترین جت خصوصی فعال جهان است. این هواپیما، علاوه بر فناوری‌های پیشرفته کنترل برای خلبان، به چندین سوئیت‌ با حمام و دستشویی، سالن‌ استراحت، سالن غذاخوری و لوکس‌ترین لوازم خانگی مجهز شده است. حتی اتاق خواب اصلی آن در دورترین نقطه از موتورها واقع شده تا یک فضای کاملا ساکت و خصوصی را برای صاحبان جت فراهم کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “گران ترین جت های خصوصی جهان در سال ۲۰۲۳

  1. دینو ایموری گفته:

    این هواپیماها هیچ ارزشی ندارند چون هیچ کدام به هیچ سیستمی جهت نجات سرنشینان به هنگام سقوط مجهز نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز