گران ترین رستوران‌های جهان/ غذای 17 میلیون تومانی در ژاپن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دنیای آشپزی قلمرویی گسترده از هنر و لذت است که می‌تواند برای همه اقشار جامعه تجربه‌ی بی‌نظیری را ارائه دهد. قرن‌هاست که پای تمجل گرایی به این هنر نیز باز شده و هنوز هم در جای جای جهان رستوران‌های وجود دارند که فقط درصد کمی از مردم قادرند از پس هزینه‌های آن برآیند. کاماپرس در این مطلب به معرفی گران‌ترین رستوران‌های جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

رستوران کیچو (Kitcho) – کیوتو، ژاپن

این رستوران سنتی، یکی از گران‌ترین غذاخوری‌های ژاپن به شمار می‌رود و به طور متوسط قیمت وعده ناهار در آن ۴۰ هزار ین یا ۲۷۵ دلار و قیمت متوسط وعده شام حدودا ۵۰ هزار ین یا ۳۴۳ دلار است‌. قدمت رستوران کیچو به سال ۱۹۳۰ بازمی‌گردد و مدت‌هاست توسط نسل‌‌های خانواده یوکوتا اداره می‌شود. منوی این رستوران همچنین یک سبک فصلی را ارائه می‌دهد که ریتم‌های طبیعت را منعکس می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

آرپژ (Arpège) – پاریس، فرانسه

این رستوران لوکس با هدایت سرآشپز رویایی، آلن پاسارد، شاهکاری است که در قلب شهر پاریس جای گرفته و با سه ستاره میشلن، جایگاه خود را در تاریخ حک کرده است. این ین رستوران بی‌نظیر بیشتر به تجمل در مواد اولیه و نوآوری در هنر آشپزی شهرت دارد و هر وعده غذایی در آن به طور میانگین ۲۷۰ یورو یا ۳۷۶ دلار هزینه برمی‌دارد.

ماسا (Masa) – نیویورک، ایالات متحده آمریکا

این رستوران ژاپنی لوکس واقع در مرکز تایم وارنر در شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا توسط سرآشپز مشهور ماسا تاکایاما اداره می‌شود. او با ایجاد یک فضای صمیمی، سنتی و شیک سعی در ارائه یک تجربه شگفت‌انگیز از آشپزی ژاپنی دارد. هزینه شام ​​برای هر نفر در بار ماسا بین ۱۵۰ تا ۹۵۰ دلار است.

اولترا وایولت (UltraViolet) – شانگهای، چین

این رستوران آوانگارد بخاطر هنجارشکنی، سرپیچی از کلیشه‌های آشپزی و فضای غیرمعمو‌ل‌ خود به شهرت رسیده است. مشتریان علاوه بر طعم و مزه در اولترا وایولت از تجربه خوشایند و همه جانبه بینایی، شنوایی و احساسات بهره‌مند می‌شوند. سرآشپزان این رستوران غذا را به‌عنوان یک اثر هنری و در ترکیب با فناوری و بیان هنری سرو می‌کنند. هزینه یک وعده غذایی در این رستوران به طور متوسط بین ۶۰۰ تا ۸۶۰ دلار است.

رستوران زیردریایی ایتا (Ithaa) – جزیره رانگالی، مالدیو

همانطور که از نامش پیداست این رستوران در زیر آب‌های شفاف اقیانوس هند در مالدیو پنهان شده با معماری مدرن و عجیب خود یک تجربه تکرارنشدنی را رقم می‌زند. علاوه بر فضای داخلی جذاب، غذاهای نوآورانه آن نیز مورد توجه قرار دارند که به طور میانگین در هر وعده ۳۹۰ دلار هزینه برمی‌دارند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز