کرونا چه بلایی سر فروش خودرو در اروپا آورد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خودروسازی یکی از صنایعی است که با شیوع ویروس کرونا، بیشترین آسیب را متحمل شد؛ به‌طوری که خودروهای اروپایی چیزی در حدود 80 تا 97 درصد افت فروش را تجربه می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، با شیوع کرونا و مشاهده نمونه‌های اولیه از ابتلای کارکنان شرکت‌های خودروسازی به این ویروس، بسیاری از کمپانی‌ها خطوط تولید خود را تعطیل کردند تا از اتهام بی‌اهمیتی به سلامت کارکنان خود در امان بمانند، اما حالا که به دستور مقامات کشورها، مراکز تولیدی و خدماتی یک‌به‌یک در حال بازگشایی هستند، آمارها از کاهش شدید فروش خودرو و رکود سنگین در بازارها حکایت دارند.

افت 97 درصدی فروش خودرو در بریتانیا

به گفته رسانه‌های انگلستان، میزان فروش خودرو از آغاز شیوع کرونا تا به امروز در حدود 97 درصد کاهش داشته است؛ رقمی که به گفته آن‌ها بیشترین میزان کاهش از سال 1946 (زمان جنگ جهانی دوم) تاکنون بوده است.

به گزارش رویترز، در ماه گذشته میلادی حدود ۴ هزار دستگاه خودرو در بریتانیا ثبت نام شده و به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، همزمان با شروع گسترده و همه‌گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا دولت بریتانیا با اعلام وضعیت اضطراری، قرنطینه و وضع محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تردد شهروندان، سعی کرد به قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس و جلوگیری از افزایش شمار قربانیان اقدام کند.

راز آسمان پایتخت

کاهش 88 درصدی فروش خودرو در فرانسه

رسانه‌های فرانسوی از کاهش 88 درصدی فروش خودروسازان این کشور طی یک ماه گذشته خبر می‌دهند. این در حالیست که بازار خودرو فرانسه همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین بازارهای خودرویی در اروپا و دنیا به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، خودروهای بنزینی 57.2، خودروهای دیزلی 31.7، خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی ۷.۸ و خودروهای هیبریدی 3 درصد از سهم فروش ماه آوریل سال جاری میلادی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر همین اساس، خودروهای رنو زوئی، پژو ای-۲۰۸ و تسلا مدل ۳ نیز پرفروش‌ترین خودروهای دسته‌بندی خودروهای برقی پاک و دوستدار محیط زیست در بازار این کشور، در مدت‌زمان مدکور را تشکیل داده‌اند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز