کاهش قیمت طلا تا کی دوام می‌آورد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بعد از سه روز، قیمت طلا در بازار داخلی با روند مثبتی کار خود را آغاز کرد. به این ترتیب هر گرم طلای 18 عیار امروز نسبت به چهار روز پیش با رشد 1/56 درصدی که داشته، یک میلیون و 95 هزار و 200 تومان معامله شد.

اما طلا در بازار جهانی عقب گرد داشت و با افت 3/9 در مقایسه با دیروز به مرز هزار و 814 دلاری افول کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با این وجود هیچ تحلیلگری در نظر سنجی طلای هفتگی کیتکونیوز- سایت خبری قیمت طلا، پلاتین و آنالیز و پیش بینی آن‌ها- به کاهش قیمت رای نداد. در نظر سنجی هفته این سایت از تحلیلگران وال استریت، 14 نفر شرکت کردند. 11 نفر از این افراد به افزایش قیمت طلا رای داده و سه نفر نظری در این باره نداشتند.

برعکس شدن دیدگاه تحلیلگران به دلیل اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، است. وی بر مواضع این مجموعه برای ادامه سیاست‌های انبساطی تاکید کرد. به گفته آدریان دی، ردیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، اکنون آگاهی در میان سرمایه گذاران به وجود آمده که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله بانک مرکزی آمریکا با عجله به تحکیم سیاست پولی خود نخواهد پرداخت و این موضوع برای طلا خیلی مثبت است.

راز آسمان پایتخت

کاهشی شدن قیمت طلا با شروع ماه محرم

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی چندان بر نرخ داخلی این فلز ارزشمند موثر نبود و قیمت انواع آن افزایش پیدا کرد. امیدها نسبت به آن سوی مرزها و مذاکرات وین کمرنگ شده و خبرهای چندان مساعدی هم از مذاکرات به گوش نمی‌رسد.

تنها عاملی که احتمالا باعث کاهشی شدن قیمت طلا می‌شود، آغاز ماه محرم است. به گفته نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا، این موضوع هم مشروط به عدم نوسان قیمت اونس جهانی طلا و دلار و بروز اتفاقات سیاسی خاص است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز