چگونه با نمره 8 از سد رایتینگ آیلتس عبور کنیم؟

آیلس
تور لحظه آخری-کاماپرس

آزمون آیلتس IELTS یکی از معتبرترین آزمون‌های جهان است که در اکثر کشورها و دانشگاه‌ها قابل استفاده است. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. شما با در دست داشتن نمره قابل قبول در این آزمون می‌توانید نسبت به مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

به گزارش کاماپرس، این آزمون که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان ، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود در دانشگاه‌هایی نظیر کمبریج، آکسفورد و هاروارد قابل استناد است. زبان آموزان بسیاری که در مسیر یادگیری زبان انگلیسی و اخذ مدرک IELTS بنا به اعلام مراکز و مشاوران مهاجرتشان نیاز به نمره هشت در رایتینگ آیلتس پیدا می کنند. اما به تجربه و مشاهدات ما، دیگر چند سالیست که گرفتن این نمره امکان پذیر نیست. در ادامه این مقاله که به قلم کارشناسان آکادمی اکسیر به نگارش رسیده است سعی شده با معرفی بهترین منابع IELTS راهی برای اخذ بهترین نمره در رایتینگ آیلتس (7 الی 7.5) نشان داد. با اکسیر همراه باشید.

چرا رایتینگ آیلتس دشوار شده است؟
در گذشته با شرکت در کلاس های بهترین آموزشگاه های آیلتس، متقاضی با سیستم های آموزشی آن ها آیلتس را یاد می گرفت و در نهایت امتحان داده و نمره مورد نظر را می گرفت. اما با گذر زمان، چند اتفاق افتاد که داستان عوض شد.از آنجا که استفاده از فرم های از پیش آماده کار بشر را بسیار ساده می کند، متقاضیان آیلتس مادام به دنبال میان برهایی برای گرفتن نمرات بالا در آیلتس بودند. پس، مدرسین و موسسات قالب هایی از پیش تعیین شده ساختند تا کار را برایشان ساده کنند و برای چندین سال این اتفاق افتاد و دست بر قضا، این متد جواب می داد. زبان آموزشی که سطح زبان عمومی اش Pre Intermediate بود می توانست در رایتینگ آیلتس نمره 6.5 بگیرد! این برایش غوغا بود! اما به مرور زمان، حرکت از این جاده خاکی انقدر گرد و غبار هوا کرد که ادارات مهاجرتی کانادا و استرالیا نامه ای به IELTS.org زده و در این مورد شکایاتی تنظیم کردند. نمرات بالای رایتینگ متقاضیان با خودِ واقعی و عمکرد آکادمیک آن ها در دانشگاه ها همخوانی نداشت.

ایجاد آشفته بازار
تصمیم گیران سازمان آیلتس در اقدامی سخت گیرانه، سقف نمرات رایتینگ آیلتس را پایین آورده و شرایطی وضع کردند تا زبان آموزان نتوانند به راحتی و با نوشته های غیراستاندارد نمره های بالا مثل 7 و 8 بگیرند. اما، چون مدیریت این تغییر کار سختی بود، اوضاع خیلی دشوار شد. مصححین مختلف سراسر دنیا سلیقه ای عمل کرده و آشفته بازاری بوجود آمد. هیچ جا مکتوب نشده است که رایتینگ آیلتس اخیرا با چه استانداردها، ضوابط و معیارهایی تصحیح می شود که نمرات انقدر کاهش داشته اند و همچنان اعلام می شود که رایتینگ از 9 نمره و طبق استاندارد تصحیح می شود، اما مشاهدات ما در آکادمی اکسیر چیز دیگری را نشان می دهد.

راز آسمان پایتخت

 نگرش را تغییر بدید
یک زبان آموز ایرانی که تصمیم گرفته به هر دلیلی مدرک آیلتس را اخذ کند باید بداند که آیلتس یک سبک زندگی است. در این روش، شما باید مسئولیت یادگیری را به عهده گرفته و بدانید که هیچ میان بری وجود ندارد. درضمن، آیلتس مثل کنکور نیست که با فرمول های میان بر زودتر به هدف برسیم. آیلتس چهار مهارت ارتباطی را مورد ارزیابی قرار می دهد و عبارت چیزی ست که با تکرار، تمرین و ممارستِ درست و اصولی و بکارگیری استراتژی های درست ایجاد می شود. شاید آکادمی اکسیر با خط فکری سجاد حسینی و محمود مهرعلیان اولین و آخرین مجموعه ایست که به مبارزه با این کلیشه ها پرداخته و علی رغم مشکلات بسیار، کمک می کند متقاضیان راه درست را پیش بگیرند. به امید روزی که مسیر درست بتوانیم با تلاش به نتیجه دلخواه رسیده و به دنبال فرار از مسیر اصلی نباشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز