چند سال طول می کشد تا معلم زبان انگلیسی شویم؟

یادگیری زبان انگلیسی-کاماپرس
لست سکند

یکی از مشاغل پرطرفدار در رشته زبان انگلیسی، تدریس است. وقتی قرار است یک مهارت را به دیگران آموزش دهیم، خودمان باید حداقل یک پله از او بالاتر باشیم. اینکه چند سال طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی شویم، بستگی به این دارد که قصد داشته باشیم در چه سطحی تدریس کنیم. همچنین روش مطالعه، میزان وقتی که صرف آموزش می‌کنید و دوره‌های آموزشی که در آن‌ها شرکت می‌کنید می‌توانند سرعت یادگیری را کاهش یا افزایش دهند. در ادامه به مسیری که باید برای تبدیل شدن به معلم زبان طی کنید اشاره خواهیم کرد.

برای معلم زبان انگلیسی شدن چقدر زمان نیاز داریم؟

پیش از هرکاری، باید مشخص کنید که هم اکنون در کجای راه هستید. فاکتورهای زیر، در سرعت دستیابی شما به شغلی معلمی زبان انگلیسی موثر خواهد بود:

1.هدف شما آموزش رسمی است یا خصوصی؟

در ابتدا باید برای خود مشخص کنید که قصدتان تدریس در مدارس است یا تنها می‌خواهید در موسسات خصوصی آموزش زبان انگلیسی کار کنید. این موضوع در پاسخ به اینکه چند سال طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی شویم بسیار اثر گذار خواهد بود.

برای تدریس در مدارس دولتی، باید وارد مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان شوید. این دوره حداقل ۳ و حداکثر ۴ سال طول خواهد کشید. پس از این مدت، می‌توانید هم در مدارس و هم در موسسات خصوصی تدریس کنید.

همچنین در صورتی که مدرک کارشناسی زبان انگلیسی خود را از دانشگاه‌های معتبر دیگر دریافت کرده باشید، این امکان را دارید که در موسسات زبان تدریس کنید یا با آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شوید.

راز آسمان پایتخت

در صورتی که رشته دانشگاهی شما چیز دیگری است اما می‌خواهید معلم زبان انگلیسی شوید، می‌توانید پس از تکمیل دوره عمومی زبان انگلیسی و رسیدن به سطح C1 در دوره‌های TTC تربیت مدرس زبان انگلیسی شرکت کنید. در دوره TTC سفیر  برای فعالیت به عنوان معلم زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان، معلم بزرگسالان، معلم آیلتس یا معلم زبان فرانسوی در دوره‌های مجزا شرکت کنید.

دوره TTC ممکن است بسته به آموزشگاه بین ۱ تا ۳ ماه طول بکشد؛ با این حال در نظر داشته باشید که رسیدن از سطح مبتدی زبان عمومی به سطح پیشرفته، نیازمند حداقل ۳ تا ۴ سال زمان خواهد بود.

2.در چه دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنید؟

دوره‌های آموزشی زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی عمومی از سطح مبتدی تا پیشرفته وجود دارند. برخی دوره‌ها ممکن است ساعات کوتاه‌تری داشته باشند و در عوض، ترم‌های دوره آموزشی طولانی‌تر باشد. بنابراین انتخاب کلاس در اینکه چند سال طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی شویم ‌ بسیار موثر خواهد بود.

شرکت در دوره‌های فشرده زبان انگلیسی و صرف زمان بیشتر برای آموزش، می‌تواند سرعت شما را در یادگیری افزایش دهد. در صورتی که حس می‌کنید دوره‌های آموزشی سرعت کافی را ندارند، می‌توانید از بسته‌های آموزشی استفاده کنید. به خصوص اگر توانایی مدیریت زمان و حفظ ریتم یادگیری را دارید..

در انتخاب دوره آموزشی به این نکته توجه داشته باشید که آموزش زبان انگلیسی، نیازمند تمام مهارت‌های زبانی است. بنابراین از همان ابتدا روی ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه به صورت یکسان کار کنید تا در نهایت، مجبور به صرف وقت اضافی برای یک مهارت نشوید.

3.روش مطالعه شما چگونه است؟

شیوه درس خواندن در زمان دستیابی به نتیجه بسیار موثر است. برای پاسخ به این سوال که چند سال طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی شویم ‌ باید ابتدا روش مطالعه خود را به درستی تحلیل کنیم. در صورتی که تنها به آموزش در کلاس و حل تمرین‌ها بسنده می‌کنید، یادگیری شما روند آرام و نرمالی خواهد داشت.

اگر می‌خواهید زودتر از حالت معمول به نتیجه برسید، باید خود را با شیوه‌های مطالعه متنوع‌تری درگیر کنید. اگر معلم در کلاس یک تمرین نوشتن به شما داده است، شما با نوشتن خاطرات خود به زبان انگلیسی تمرین خود را بیشتر کنید. اگر تمرینات شنیداری کلاس محدود به کتاب است، شما با فیلم و پادکست مهارت خود را بالا ببرید.

هر روشی که زندگی روزمره شما را با زبان انگلیسی درگیر کند، در کوتاه کردن مسیر یادگیری موثر خواهد بود. به یاد داشته باشید که برای تدریس زبان انگلیسی نیاز به مهارت بالا در این زبان دارید و تعامل بیشتر، باعث یادگیری عمیق‌تر خواهد شد.

4.قصد تدریس در حوزه تخصصی را دارید یا عمومی؟

در صورتی که می‌خواهید به آموزش زبان انگلیسی عمومی بپردازید، کافیست با صرف حداکثر 3 تا 4 سال    برسید. پس از این مدت با یک الی سه ماه شرکت در دوره تی تی سی سفیر c1زمان و یادگیری مداوم، به سطح

می‌توانید تدریس را آغاز کنید.

با این حال آموزش در حوزه‌های تخصصی مانند آمادگی برای آیلتس، تدریس زبان انگلیسی تجاری و دوره‌های تخصصی شغلی، نیاز به زمان بیشتری خواهند داشت. برای تدریس در چنین دوره‌هایی باید با حوزه تخصصی مورد نظر نیز آشنایی کامل داشته باشید. همچنین برای فعالیت به عنوان معلم زبان انگلیسی کودکان  باید علاوه بر مهارت علمی و آشنایی با فنون تدریس، زمانی را صرف یادگیری روانشناسی کودک و آشنایی با روحیات این رده سنی کنید.

به عنوان مثال، کسی که خود تا کنون در آزمون آیلتس شرکت نکرده باشد، آشنایی دقیقی با این آزمون نخواهد داشت. بنابراین، .انتخاب حوزه تدریس در اینکه چند سال طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی شویم ‌ بسیار موثر است

دوره TTC سفیر برای تدریس زبان انگلیسی

در صورتی که نمی‌خواهید از راه تحصیل در دانشگاه و دریافت مدرک آکادمیک معلم زبان انگلیسی شوید، می‌توانید پس از رسیدن به سطح C1 زبان انگلیسی در دوره‌های TTC تربیت مدرس سفیر شرکت کنید. در این دوره‌ها، هر آنچه به غیر از مهارت زبانی .برای تدریس نیاز دارید به شما آموزش داده می‌شود

برای تدریس زبان انگلیسی نیاز به مهارت ارتباطی، استفاده از ابزارها و فنون تدریس دارید که همگی در دوره TTC در مدت ۱ تا ۳ ماه آموزش داده می‌شوند. در موسسه سفیر می‌توانید به دو شکل آنلاین و حضوری در دوره‌هایی شرکت کنید که به صورت مجزا روی تدریس زبان انگلیسی به کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و تدریس آیلتس تمرکز دارند.

مراجعه کنید. Gosafir.com برای آگاهی بیشتر از دوره‌ها و نحوه شرکت در آن‌ها به سایت

نتیجه‌گیری

تدریس زبان انگلیسی علاوه بر مهارت در این زبان، نیازمند یادگیری مهارت‌های جداگانه‌ای برای تسلط به فنون  معلمی و ابزارهای آموزشی است.

اینکه چند سال طول می‌کشد تا معلم زبان انگلیسی شویم، تا حد زیادی بستگی به روش‌های آموزشی دارد.

برخی ترجیح می‌دهند با تحصیل دوره کارشناسی آموزش زبان و ادبیات انگلیسی به مدت ۴ سال وارد این حوزه شوند.

افرادی هم که به تحصیلات آکادمیک علاقمند نیستند، پس از رسیدن به سطح C1 زبان انگلیسی، می‌توانند در دوره TTC سفیر شرکت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزشگاه زبان سفیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چند سال طول می کشد تا معلم زبان انگلیسی شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز