چرا علاقه مندان به سفرهای خارجی استانبول را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند؟

تور استانبول-کاماپرس
لست سکند

استانبول یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانیان است که به دلیل عدم نیاز به ویزا سفر به آن راحت است. ضمنا سفر به این شهر توریستی ترکیه به دلیل هزینه کم‌تری که نسبت به دیگر کشورهای همسایه دارد، مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، کلان شهر استانبول سومین شهر توریستی دنیا محسوب می‌شود و از آنجایی که به ایران بسیار نزدیک است به یکی از مقاصد اصلی تفریحی و گردشگری ایرانیان تبدیل شده است. سفر به این شهر جذاب با هر وسیله‌ نقلیه‌ای امکان پذیر است و هر روزه مرزهای زمینی کشور نیز پذیرای تعداد زیادی از مسافران ایرانی ترکیه هستند که استانبول را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت مسافران به دلیل طبیعت جذاب، مراکز خرید برتر و هزینه کم مسافرت این شهر را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

استانبول، پایتخت ترکیه، به دلیل جذب توریست‌های زیاد مملو از هتل و اقامتگاه است. انواع مرکز خرید برای کودکان و بزرگسالان در این شهر وجود دارد که برندهای برتر دنیا را به مشتریان ارائه می‌دهند. گذشته از این موارد این شهر اوراسیایی پر از آثار باستانی و تاریخی است.

برخی از آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری مهم استانبول

یکی از آثار تاریخی پربازدید استانبول مسجد ایاصوفیه است که نه تنها مورد توجه مسلمانان، بلکه در معرض توجه کلیه توریست‌ها قرار دارد و در سطح جهان به عنوان یکی از آثار تاریخی برتر شناخته می‌شود. این مسجد در دوره امپراتوری بیزانس، سال 532 میلادی، با فرمان امپراتور کنستانتین ساخته شد. این مسجد در یکی از میادین اصلی شهر استانبول به نام سلطان احمد قرار گرفته و دسترسی به آن چندان دشوار نیست. این مسجد در ابتدا به شکل کنونی نبوده و به مرور و با گذشت زمان به آن مناره، منبر و محراب نیز اضافه شده است. آیات قرآن روی دیوارها و سقف این مسجد پهناور در زمان مراد چهارم درج شد. مسجد ایاصوفیه به مدت هزاران سال بزرگ‌ترین کلیسا و بنای مذهبی دنیا بود تا اینکه کلیسای سویل اسپانیا به وجود آمد.

راز آسمان پایتخت

معمولا افرادی که به استانبول سفر دارند بام این شهر را از دست نمی‌دهند. تپه‌های چاملیجای یا بام استانبول یکی از زیبایی‌های این شهر است که در آن مکان به طور کامل می‌توانید شهر را مشاهده کنید. معمولا مسافران در این بام کاملا به شهر مشرف می‌شوند.

یکی دیگر از آثار معروف شهر توریستی استانبول، برج گالاتا است که 66.9 متر ارتفاع دارد و سال 1348 میلادی توسط ژنوایی‌ها ساخته شد. این برج معروف شمال شاخ طلایی قرار دارد و یک بار مورد بازسازی قرار گرفته است. طبق اطلاعات موجود، علت بازسازی این برج، زمین لرزه‌ای بود که تا حدود زیادی باعث تخریب آن شد. بالکن بالایی این برج چشم انداز کاملی از شهر را ارائه می‌دهد و برای علاقمندان به هیجان جذاب به نظر می‌رسد.

تور استانبول-کاماپرس

دیگر اثر چشم نواز و جالب توجه شهر استانبول کاخ دلمه باغچه استانبول است که در میان باغی به سبک فرانسه ساخته شده است. این مکان به دلیل تزئینات سبک روکوکو، شمعدان‌های چک و باکارا، چلچراغ هزار کیلوگرمی هدیه ملکه ویکتوریا و راه پله کریستال مورد توجه توریست‌ها قرار دارد.

دوست داران انواع بناها و برج‌ها بهتر است از برج دختر این کشور بازدید کنند. این برج به تعبیر دوستداران معماری و هنر مانند نیلوفر دریایی در میان آب‌های تنگه بسفر قرار گرفته است. این برج اولین فانوس دریایی شهر استانبول محسوب می‌شود و مورد علاقه همگان قرار دارد. برج دختر دارای کافه رستوران مناسب است که محل مناسبی برای قرارهای دوستانه و خانوادگی محسوب می‌شود.

با تور مناسب و مطمئن به استانبول سفر کنید

علاقه مندان سفر به استانبول بهتر است از طریق تور استانبول مناسب به این شهر مسافرت کنیدن. تورهای مناسب و مورد اطمینان با داشتن برنامه مناسب و دریافت هزینه معقول، امکان بازدید از آثار تاریخی شهر استانبول را فراهم می‌کنند و شما با انتخاب آن‌ها نگران هزینه سفر و ندیدن آثار تاریخی مهم شهر نیستید.

آریاک سفر تورهای مناسبی را برای سفر به استانبول به شما معرفی می‌کند. رزرو تور، هتل و پرواز استانبول از آریاک سفر به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. این آژانس در زمینه ارائه انواع بلیط، هتل، تور، اخذ ویزا و دیگر خدمات مسافرتی فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز