چرا دستمال توالت در آمریکا گران شد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با صدور دستور قرنطینه  در ایالات متحده صنعت بازیافت در این کشور دچار اختلالات و خسارت سنگینی شد که نمود آن در گرانی دستمال توالت قابل مشاهده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از بلومبرگ، در دوران قرنطینه تقاضای مصرف کننده برای محصولات بازیافتی افزایش یافت اما تولیدکنندگان محصولات بازیافتی دسترسی به کاغذ اداری قابل بازیافت ارزان قیمت را که برای ساخت رول دستمال توالت استفاده می کردند از دست دادند.

این امر باعث شد تا بزرگترین تولیدکنندگان جهان به سمت خمیری که مستقیم از درخت گرفته می‌شود بروند، افزایش قیمت قابل توجه‌ای داشته باشند و به محیط زیست هم آسیب برسانند. این یک نمونه بارز از اختلالی است که این ویروس برای تجارت بازیافت و در نتیجه کل اقتصاد ایجاد می کند.

در مقایسه با کمبود ظرفیت ساخت ماسک، تولید سطل بازیافت در طول فراگیری ویروس کرونا چندان ضروری به نظر نمی رسید اما برای بسیاری از صنایع حساس ازجمله مواد غذایی،بسته بندی و تجارت الکترونیک،کالاهی بازیافتی جزء جدانشدنی هستند. البته بازیافت درطول تاریخ نقش بسزایی داشته است. رومیان باستان از زباله های بازیافتی خود برای ساخت وساز ساختمان استفاده می کردند. همچنین فولادسازان آمریکا صدها هزار تن فولاد قراضه را از اروپا وارد کردند تا بتوانند خط آهن قرن نوزدهم را گسترش دهند.

تامین 40 درصد نیاز مواد اولیه جهان از بازیافت

راز آسمان پایتخت

امروزه، موادبازیافتی تقریبا در هر جنبه ای ازاقتصاد مصرف کننده جدایی ناپذیرهستند.حتی شرکت ها با کنارگذاشتن مزایای زیست محیطی،چنین ورودی هایی را ترجیح می دهند،زیرا در هزینه و انرژی صرفه جویی می کنند. درحال حاضر حدود 40 درصد از نیازهای مواد اولیه جهان از طریق بازیافت تأمین می‌شود.

درحال حاظر به دلیل ویروس کرونا بسیاری از مراکز بازیافت تعطیل شده اند. در زمان عادی کالیفرنیا حدود 20 میلیون قوطی را در روز بازیافت می‌کرده است و حالا این بازیافت 80 درصد کاهش یافته است. کارخانه های قوطی سازی مواد اولیه ای ندارند، درحالی که تقاضا برای محصولات کنسرو شده در زمان فراگیری ویروس بالارفته است. همچنین کمبود مقوا و کارتن مشکلاتی را برای بسته بندی محصولات ایجاد کرده است. در نهایت، با تعطیلی تجارت‌ها و رستوران‌ها، تولیدکنندگان به اجبار مواد بازیافتی را با هزینه زیاد از خانه هاجمع آوری می کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز