چالش های صنعت هوانوردی و راهکارهای برون رفت از آن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در چند سال گذشته چالش‌های مختلف صنعت هوایی کشور را مطرح کرد. به نظر کارشناسان ریشه بیشتر این چالش‌ها در مسائل مدیریتی این صنعت است. این مورد را می‌توان از طریق آموزش هوانوردی و توجه به سطح دانش متخصصان صنعت هوایی تا حد زیادی بهبود بخشید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان صنعت هوایی معتقدند که ضعف مدیریتی در صنعت هوانوردی یکی از مشکلات اساسی است که سایر قسمت‌های این صنعت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با توجه به مسئله تحریم و مشکلات ایجاد شده، قاعدتا ظرفیت صنعت هوانوردی کشور محدودیت‌هایی پیدا کرده است. نوسان نرخ ارز و پیچیده شدن روند خرید برخی از ابزارآلات و تجهیزات مانند ماشین آلات مربوط به حوزه آتش نشانی و ایمنی هواپیماها، سایر محصولات سخت افزاری و … سبب شده تا مشکلات بخش هوایی کشور بیشتر شود. اما همه مشکلات بخش مذکور به این مورد مرتبط نیست و به اعتقاد صاحب نظران، نبود آموزش هوانوردی مناسب و مسائل مربوط به آن اثر بیشتری روی معضلات این حوزه دارد.

مسئله تحریم و مشکلات صنعت هوایی کشور

به گفته کارشناسان، تحریم‌ها و مسائل مرتبط با آن تنها 20 درصد در عدم توسعه یافتگی صنعت هوانوردی کشور نقش دارد و بقیه مشکلات به مدیریت نادرست برمی‌گردد. ضمنا صنعت فرودگاهی برنامه‌های موفقی را برای مقابله با تحریم‌ها و مسائل ارزی در پیش گرفت و مشکلات مربوط به این مورد را تا حد زیادی کاهش داد. پیش‌تر سیاوش امیرمکری، مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌ها، اعلام کرده بود که در جهت کاهش اثرات تحریم و عدم پشتیبانی شرکت‌های سازنده و همچنین به منظور بهبود شرایط، با تکیه بر دانش و تلاش شبانه روزی کارکنان متخصص آ تی اس ای پی و با استفاده از روش‌های نگهداری، بهینه سازی تجهیزات هوایی کشور اتفاق افتاده و تا حد زیادی با مسئله تحریم‌ها مقابله شده است.

نبود سیستم مدیریتی صحیح؛ مشکل اصلی هوانوردی

به منظور حل دیگر مشکلات صنعت هوانوردی کشور، رشد اطلاعات و آموزش هوانوردی سیستم مدیریتی، متخصصان و کارکنان نیروهای هوایی راه گشا خواهد بود. در حال حاضر ناوگان هوایی کشور به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های این بخش، روی مسائل مربوط به آموزش و به کارگیری نیروهای خبره و کاربلد تمرکز دارد تا از این طریق ضعف سیستم مدیریتی صنعت هوایی و چالش‌های مرتبط با آن جبران شود.

راز آسمان پایتخت

صنعت هواپیمایی-کاماپرس

آموزش هوانوردی در مجموعه معتبر آنا

یکی از راه‌های آموزش و کسب اطلاعات بیشتر درباره صنعت هوایی، شرکت در دوره‌های ام بی آی هوانوردی است. اخیرا آکادمی مدیریتی هوانوردی آنا با همکاری دانشگاه هوانوردی ترکیه اقدام به برگزاری دوره ام بی آی کرده که 225 ساعت آموزش تخصصی را شامل می‌شود. این دوره هوانوردی به دلیل بهره مندی از ترکیب منحصر به فرد مدرسان برتر دانشگاه هوانوردی ترکیه و صنعت هوایی کشور، آموزش قواعد کسب و کار هوانوردی به همراه کسب مهارت‌های علمی و آموزش‌های نظری، گسترش ارتباطات شغلی و شبکه کسب و کار هوانوردی، مدیریت استراتژیک هوانوردی، روش‌های پیش بینی و تحلیل بازار و مواردی از این قبیل مورد توجه است.

مزایای شرکت در دوره هوانوردی آنا

مدیران و کارشناسان صنعت هوانوردی و دانشجویان و علاقمندان به این حوزه امکان شرکت در دوره مذکور را دارند. در پایان این دوره به شرکت کنندگان گواهینامه رسمی از دانشگاه هوانوردی ترکیه، سه گواهینامه مجزا برای هر سه فصل دوره به همراه یک گواهینامه کلی و مدرک بدون نیاز به ترجمه اعطا خواهد شد. شرکت کنندگان پس از اتمام دوره آموزشی باید در امتحانات شرکت کنند تا گواهینامه‌ها به آن‌ها اعطا شود. امتحان پایان دوره به زبان انگلیسی خواهد بود. در حال حاضر علاقمندان به شرکت در این دوره با بهره مندی از تخفیف 50 درصدی امکان رزرو آن را دارند.

موسسه مدیریت هوانوردی آنا سال 1397 فعالیت خود را در حوزه برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزش و پژوهش موثر صنعت هوانوردی آغاز کرد. هدف اصلی این مجموعه ارتباط بین مراکز دانشگاهی و آموزشی با صنعت هوانوردی و تامین نیروی پویا کارآمد جهت اثرگذاری مثبت بر جوامع، پیشرفت فردی، سازمانی و اجتماعی با بهترین عملکرد است.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریت هوانوردی آنا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “چالش های صنعت هوانوردی و راهکارهای برون رفت از آن

  1. سوگل اژدری گفته:

    به نظرم سیستم هواپیماها تازه و نو بشه یکم مشکل برطرف میشه
    چقدر خوبه که اموزش هوانوردی هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز