پیش بینی سقوط 36 درصدی دلار

لست سکند

به گفته کارشناسان دلار ممکن است در سال آینده 36 درصد ارزش خود را در برابر یورو از دست بدهد. به گزارش رویترز ، این پیش بینی توسط اولف لیندال ، مدیر ارشد شرکت سرمایه گذاری AG Bisset ، یک شرکت مدیریت ریسک ارزی انجام شده است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ریانووستی، ارزش واحد پول آمریكا در مقایسه با سبد ارزهای اصلی حدود 11 درصد در سال 2020 كاهش یافته است.

نرخ صندوق های تامین سرمایه بر ضد دلار به بالاترین سطح در ده سال گذشته رسیده است ، به طوری که بیش از یک سوم این موسسات گفته اند که بیشتر مشتریانشان در حال حاضر به فروش استقراضی دلار نزد آنها روی آورده اند.

به گفته اولف لیندال، در ژانویه سال جاری میلادی نرخ دلار به 1.12 به ازای هر یورو رسیده بود که سپتامبراین نرخ به 1.18 رسیده است. این کاهش در هفته های اخیر متوقف شده است که “یک فرصت خوب برای جهش از دلار” بشمار می رود.

تعدادی از کارشناسان بر این باورند که ارزش دلار در میان رکود اقتصادی ایالات متحده ، نرخ بهره فوق العاده کم و ترس از تورم و کسری بودجه به دلیل برنامه های مقابله با ویروس کورونا همچنان کاهش خواهد یافت.

راز آسمان پایتخت

بنابراین داده ها، تحلیلگران گروه سرمایه گذاری Goldman Sachs پیش بینی می کنند که تا سال 2023 نرخ یورو به ازای هر دلار به رقم 1.3 خواهد رسید. کارشناسان موسسه TD Securities نیز اظهار داشتند: دلار بیش از ده درصد در برابر ارزهای اصلی دیگر بیش از حد ارزش گذاری شده است.

از طرف دیگر ، سایر سرمایه گذاران معتقدند که خبرهای مربوط به بهبود شرایط اقتصادی ایالات متحده از دلار حمایت خواهند کرد. کارشناسان موسسه BlackRock نیز معتقدند وابستگی جهان به دلار به جلوگیری از سقوط آن کمک می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش بینی سقوط 36 درصدی دلار

  1. مهدی مهسیدیفر گفته:

    کارشناسان از فردای بورس خبر ندارند در حال حاضر هیچ بازاری و هیچ کارشناسی نمیتواند غیب گویی کند.ولکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز