پنج جاذبه تاریخی شگفت انگیز که در سفر به آنتالیا باید ببینید

لست سکند

آنتالیا شهر فوق‌العاده جذابی است که هیچ مسافری از سفر به آن خسته یا پشیمان نمی‌شود. مراکز خرید متنوع، بناهای تاریخی، سواحل زیبا و تفریحات هیجان‌انگیز این شهر بزرگ، هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای سفرهای خارجی توریست‌های ایرانی است و کشور ترکیه نیز به دلیل نزدیکی و هزینه مناسب آن مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. کسانی که قصد سفر به ترکیه و شهر آنتالیا را دارند می‌توانند بدون هیچگونه دردسر از خدمات با کیفیت آژانس هواپیمایی و مسافرتی آریاک سفر بهره‌مند شوند. این مجموعه بیش از 20 سال در زمینه خرید بلیط‌ و برگزاری تورهای مختلف در داخل و خارج از کشور موفق بوده است. در ادامه، برنامه یک روز گشت و گذار برای علاقمندان به جاذبه‌های تاریخی آنتالیا معرفی خواهد شد.

گشت و گذار در شهر قدیمی آنتالیا

طراحی محله کالاایچی مانند بازی ماز بوده و بهترین مکان برای پیاده‌روی‌های عصرگاهی است. عمارت‌های سفیدپوش دوره عثمانی با سقف‌های قرمز کاملاً بازسازی شده و وجود این بناها در خیابان‌های سنگ‌فرش کالاایچی بسیار جالب به نظر می‌رسد.

در این خیابان‌ها تعداد زیادی هتل بوتیک، فروشگاه‌ سوغاتی، گالری‌ هنری و رستوران‌ نیز وجود دارد. هر چند که این مکان بیشتر برای یک گشت و گذار ساده در محله‌ای قدیمی مناسب است؛ اما جاذبه‌های گردشگری کوچک زیادی نیز وجود دارد که برای توریست‌ها سرگرم‌کننده است.

راز آسمان پایتخت

مسجد «تکلی مهمت پاشا» که مربوط به قرن هجدهم بوده و کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده‌ای دارد و همچنین، مسجد «مناره شکسته» در کوچه حسابچی (Hesapçi Sokak) ارزش دیدن را دارد. مسجد مناره شکسته در قرن نوزدهم بخاطر آتش‌سوزی ویران شد. بقایای این مسجد ابتدا به یک کلیسای بیزانسی و در نهایت به یک مسجد زیبا تبدیل شد.

از بندر قدیمی به سمت دریای مدیترانه بروید

بندر قدیمی آنتالیا در گوشه شمال غربی شهر قدیمی در شکاف صخره‌ها قرار دارد. اینجا مجموعه زیبایی از کافه‌ها و رستوران‌ها وجود دارد که مشرف به قایق‌های تفریحی دریا هستند. این منطقه از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم یکی از بندرهای اصلی جهان و مرکز پر رونق تجاری محسوب می‌شد.

اما حالا بسیاری از گردشگران بخاطر فضای آرام و دلنشین بندر از آن بازدید می‌کنند. بدون شک، تماشای غروب آفتاب بر فراز دریا و نوشیدن یک فنجان قهوه ترکی بسیار دلپذیر خواهد بود. به علاوه، گردشگران می‌توانند سوار یکی از قایق‌ها شوند و از منظره ساحل و طبیعت سرسبز این منطقه لذت ببرند.

در ساحل کنیالتی استراحت کنید

در غرب مرکز شهر آنتالیا، ساحل زیبای کنیالتی قرار دارد که کوه‌های قهوه‌ای و سیاه رنگ، اطراف آن را احاطه کرده است. این نوار ساحلی در طول فصل تابستان برای توریست‌های خارجی بسیار محبوب بوده و امکانات زیادی دارد.

به علاوه، در قسمت غربی ساحل، پارک حیوانات آبی و انواع سرسره‌های آبی وجود دارد که برای دیدن حیوانات دریایی مانند نهنگ و دلفین گزینه بسیار مناسبی است.

سفر یک روزه به آسپندوس

این منطقه زیبا در حدود 47 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد. این سایت باستان‌شناسی در واقع یک تئاتر رومی بوده است که در حال حاضر بهترین آثار حفظ شده در جهان را در خود جای داده است. دوران شکوه این شهر خیره‌کننده و باستانی در حدود قرون دوم و سوم بوده و حالا به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه تبدیل شده است. ت

ئاتر آسپندوس به طور کامل بازسازی شده و می‌تواند 15 هزار نفر را در خود جای بدهد؛ اما بقیه مکان‌ها هنوز دست نخورده باقی مانده و می‌تواند برای گردشگران مشتاق، جذاب باشد. کسانی که قصد بازدید از اینجا را دارند می‌توانند از آبشارهای زیبای آسپندوس، پرگه و ماناوگات نیز دیدن نمایند و یک روز دلنشین را برای خود برنامه‌ریزی کنند.

بازدید از موزه آنتالیا

این موزه باشکوه برای کسانی که به تاریخ دوره کلاسیک علاقمندند، بسیار جالب خواهد بود. نمایشگاه‌ها و تالارهای این موزه بهترین یافته‌ها و آثار تاریخی کشف شده از عصر برنز تا بیزانس را به نمایش می‌گذارد. موزه بزرگ آنتالیا بخاطر نمایش مجسمه‌های زیبایی که از دوران هلنیستی و رومی شهرهای باستانی مانند پرگه و پاتارا به دست آمده نیز بسیار مشهور است.

علاقمندان به رزرو بلیط و تور آنتالیا می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و قیمت‌ها به وبسایت مجموعه آریاک سفر مراجعه فرمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز