پرکاربردترین محصول فولادی را بشناسید + جدول قیمت روز آهن آلات ایران 4 اردیبهشت 1402

شمش فولادی-آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر

فولاد محصولی پویا، انعطاف‌پذیر و سازگار با محیط زیست با کاربردهای متنوع است. شمش هم از جمله محصولات فولادی است که در فرآیند ریخته‌گری و در یک قالب مشخص به عنوان محصولات میانی تولید می‌شود. شمش‌های فولادی به دلیل سهولت در خارج شدن از قالب و حمل‌ونقل آسان، تولید و کاربرد گسترده‌ای دارند.

کاماپرس در ادامه به شرحی کامل‌تر از این محصول فولادی می‌پردازد.

شمش فولادی چیست؟

شمش فولادی به طور کلی یک قطعه ساده است که بنا به ضرورت به اشکال مختلف تولید می‌شود. این محصول به عنوان یک محصول ریخته گری نیمه تمام در بازار آهن آلات معروف است که به روش ذوب در کوره تولید شده و در کوره به محصول نهایی تبدیل می‌شود. به طول کلی تولید شمش فولادی از دو مسیر کوره قوس الکتریکی و کوره ذوب القایی صورت می‌گیرد. هریک مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این فرآیند، شمش فولادی در کوره در دمای بالا گرم می شود، سختی خود را از دست می‌دهد و درنتیجه انعطاف پذیری پیدا می‌کند. این شمش‌های منطعف به طور موثر به محصولات میانی تبدیل شده و از قالب چدنی خود خارج می‌شوند.

شمش فولادی-کاماپرس

انواع شمش فولادی و کاربرد آن در صنعت

شمش‌های فولادی به سه شکل بیلت، بلوم و اسلب تولید می‌شوند. هریک از این سه نوع به عنوان یک فراورده میانی در تولید سایر محصولات به کار می‌رود. تیرآهن، مفتول، میلگرد از نوع ساده و آجدار، نبشی، ناودانی، سپری، لوله‌های بدون درز، لوله مانیسمان و ریل‌های راه آهن بخشی از محصولات فولادی هستند که در نتیجه تغییر شکل در بیلت و بلوم حاصل می‌شوند. اسلب به دلیل آن که سطح مقطع مستطیلی دارد، در ساخت ورق‌های فولادی و لوله درزدار مورد مصرف قرار می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

قیمت شمش فولادی

از آن جا که شمش فولادی یک محصول پایه در تولید سایر محصولات فولادی است هر نوسان و تغییر قیمتی در شمش، هزینه محصول نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عواملی نظیر قیمت سنگ آهن، نفت، حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا، روند مثبت یا منفی در بازار جهانی از جمله موارد موثر در تغییر هزینه نهایی شمش فولادی هستند.

جدول زیر شامل قیمت برخی از پرفروش‌ترین محصولات فولادی در بازار آهن ایران است:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-ingots/steel-ingot-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز