کارخانه خوراک سازی اشراق راه‌اندازی شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مجتمع کشت و صنعت اشراق اقدام به تکمیل کارخانه خوراک سازی خود کرده و از این پس در تامین نهاده‌ها برای شرکت‌های تولیدی زیر مجموعه خود با حذف واسطه‌ها به طور مستقل عمل خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، این پروژه در دو هکتار اجرایی شده و طبق پیش بینی‌ها از خروج 610 هزار دلار ارز جلوگیری خواهد کرد. با تکمیل و بهره برداری این پروژه، روزانه نیاز سه واحد دامپروری این شرکت تامین خواهد شد. طبق اعلام محمدرضا لکی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اشراق، ارزش سرمایه گذاری انجام شده برای این پروژه 20 هزار میلیارد ریال با تولید سالانه 25 هزار تن کنسانتره آردی-مش بوده و میزان اشتغال زایی پنج نفر را به صورت مستقیم و 12 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.

مجموعه اشراق دارای سه مزرعه تقی آباد، سعد آباد و فخر آباد در منطقه ورامین بوده که ظرفیت آن 7 هزار راس دام است. بر اساس این گزارش، این تعداد دام نیازمند روزانه 60 تن خوراک مصرفی و کنسانتره است که هزینه‌های سود واحد فروشنده این نهاده‌ها و هزینه حمل و نقل مضاعف برای هر کیلو از محصول تولیدی، مبلغ قابل توجهی را در بر دارد. بنابراین توجه به کاهش این نوع هزینه‌ها اثرات قابل توجهی در افزایش بازدهی فعالیت این شرکت و سودآوری آن در حوزه‌های ذکر شده خواهد داشت. پروژه جدید امکان کاهش هزینه را فراهم خواهد کرد.

پروژه زنجیره تولید گوشت قرمز مجموعه اشراق

راز آسمان پایتخت

پیش از افتتاح این مجتمع، شرکت کشت و صنعت اشراق پروژه زنجیره بزرگ تولید گوشت قرمز را در اسفندماه سال گذشته در شهرستان قرچک افتتاح کرد. این پروژه زنجیره بزرگ تولید دامی با سرمایه گذاری هزار و 55 میلیارد ریالی و با هدف تولید 720 تن گوشت و 30 هزار تن خوراک آماده دام اجرا شد.

طبق اطلاعات موجود پروژه ذکر شده از خروج 855 میلیارد ریال معادل ارزی جلوگیری می‌کند. پروژه زنجیره تولید دامی شرکت اشراق در مجموع 104 شغل مستقیم و 260 شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

مجتمع کشت و صنعت اشراق به منظور تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی، طیور، دام و آبزیان، ایجاد کشتارگاه طیور و کارخانه جوجه کشی، تبدیل ضایعات آن و ایجاد سرد خانه و تونل انجماد و مواردی از این قبیل در شهرستان ورامین استان تهران تاسیس شد. علاوه بر موارد ذکر شده، کشت و صنعت اشراق در خصوص صادرات تولیدات و محصولات و واردات مواد خام مورد نیاز مجموعه خود نیز فعالیت می‌کند.

مرتبط با : کشت و صنعت اشراق
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز