روانکارهای بخش خصوصی تنها 10 تا 15 درصد سهم بازار را در اختیار دارند

بهترین روغن موتور برای دناپلاس و تارا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رییس هیات مدیره شرکت اول روانکار سار گفت: در حال حاضر 90 درصد از سهم بازار داخلی در اختیار پالایشگاه‌های دولتی است و بخش خصوصی بر سر 10 تا 15 درصد بازار رقابت می‌کنند.

دریا پرتوی رئیس هیات مدیره شرکت اول روانکار سار در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار کاماپرس با بیان اینکه این برند محصولات روغن صنعتی و گریس تولیدی را برونسپاری می‌کند، گفت: با توجه به اینکه نسبت به برندهای خارجی شناخت داریم روغن‌های اچ اف سی، روغن‌های سیلیکون و … را وارد می‌کنیم.

دریا پرتوی با بیان اینکه بازار هدف ما بیشتر صنایع هستند، افزود: در حال حاضر علاوه بر بازار داخلی، محصولات شرکت را با برند سار به کشورهای اروپایی، ترکیه و چین نیز صادر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

او با تاکید بر اینکه برند سار یک برند انگلیسی است، اظهار کرد: به دلیل خارجی بودن برند در اروپا شناخته شده‌است. در شرایط کنونی صنایعی مانند فولاد، سیمان، نساجی و … مشتریان شرکت سار محسوب می‌شوند.

رئیس هیات مدیره شرکت اول روانکار سار با تاکید بر اینکه حجم تولید شرکت در راستای تامین نیاز داخلی است، اظهار کرد: در حال حاضر 90 درصد از سهم بازار داخلی در اختیار پالایشگاه‌های دولتی است و بخش خصوصی بر سر 10 تا 15 دصد بازار رقابت می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه در بین بخش خصوصی حدود 5 شرکت قدر وجود دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی این صنعت جذب بالایی دارد و همه تمایل به تولید در این صنعت هستند. به همین دلیل شرکت‌های بخش‌خصوصی زیادی شکل گرفته‌اند که از طریق سایر شرکت‌ها مواد اولیه خود را تامین می‌کنند.

پرتوی در پایان با بیان اینکه در شرایط کنونی مشکل تامین ارز داریم، گفت: در واقع از دی ماه 1402 تاکنون ارز ما را تامین نکرده‌اند. از طرف دیگر شرکت‌های دولتی را مجبور می‌کنند که فقط از پالایشگاه‌ها خرید کنند و این کاملا مغایر با سیاست حمایت از تولید بخش‌خصوصی است.

شایان ذکر است که شرکت اول روانکارسار به عنوان تولیدکننده‌ی پیشرو در زمینه انواع روانکارهای تخصصی شناخته می‌شود. این شرکت با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ به روز و با رعایت دقیق استاندارهای بین‌المللی اقدام به تولید و عرضه طیف گسترده‌ای از روغن‌ها و گریس‌ها می‌‌کند. شرکت اول روانکارسار در سال ۱۴۰۰ اقدام به ثبت برندتجاری SAR Lubricants در کشور ترکیه کرد و محصولات تخصصی از قبیل روغن‌های ضد آتش و گریس‌های تخصصی را با نام SAR Lubricants وارد می‌‌کند.

انتهای پیام

اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز