ویژگی ‌های استاندارد آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه چیست؟

زبان فرانسه-کاماپرس
لست سکند

آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه اولین قدم در آموزش زبان فرانسه است .یادگیری زبان فرانسه درهایی از علم، فرهنگ، هنر و فرصت‌های تازه‌ به روی ما باز می‌کند. اما سوالی که برای همه پیش می‌آید این است که یادگیری زبان فرانسه را چگونه و از کجا شروع کنیم؟یا بهترین روش برای یادگیری این زبان کدام است؟ قدم اول برای یادگیری زبان فرانسه این است که بدانیم اکنون در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم؟

به گزارش کاماپرس به نقل از سفیرگفتمان، با شرکت در یک آزمون تعیین سطح زبان فرانسه استاندارد می‌توانید دانش و مهارت زبانی‌تان را بسنجید. شاید بگویید حتی فرصت شرکت در آزمون را ندارید اما خوب است بدانید این روزها آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه در بسیاری از موسسات برگزار می‌شود و فرصت خوبی‌ست تا در هر مکان و زمانی که هستید سطح زبانی‌تان را محک بزنید و یادگیری را از همین امروز شروع کنید. با آزمون تعیین سطح فرانسه مشخص می‌شود که شما در کدام مهارت ضعیف و در کدام مهارت قوی هستید و باید زبان‌آموزی را از کجا شروع کنید؟

اما پیش از این کار، لازم است با ویژگی‌های استاندارد آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه آشنا شوید تا اولین قدم یادگیری زبان فرانسه را به درستی بردارید.بعد از تعیین سطح زبان ثبت‌نام در یک کلاس زبان خوب است.

آزمون تعیین سطح زبان فرانسه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در اینجا ویژگی‌های آزمون تعیین سطح زبان فرانسه را بررسی می‌کنیم.

برگزاری آزمون به شکل حضوری و آنلاین

با توجه به شلوغی شهر، ترافیک، مشغله‌های کاری، شیوع ویروس کرونا، کمبود وقت  و دلایلی شبیه این  بیش‌تر افراد ترجیح می‌دهند که به صورت آنلاین  در آزمون تعیین سطح فرانسه شرکت کنند و سطح دانش زبانی‌شان را محک بزنند. بنابراین برگزاری آزمون تعیین سطح آنلاین در موسسات مختلف یک مزیت مهم به‌شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

استاندارد بودن سوالات

مهم‌ترین پارامتر در یک آزمون تعیین سطح زبان فرانسه، استاندارد بودن آن است. سوالات استاندارد باید توسط استادان باتجربه و باسابقه تهیه شود. سوالات آزمون باید جوری طراحی شده باشد که تمام مهارت‌های موردنیاز برای یادگیری زبان فرانسه مثل دانش گرامری، درک مطلب، مهارت مکالمه و… را برای سنجش، پوشش بدهد.

زمان کافی برای آزمون

داشتن زمان کافی برای پاسخ‌گویی به سوالات آزمون یک شرط اساسی و مهم است. زمان کم باعث ایجاد استرس و اضطراب می‌شود در نتیجه زبان‌آموز نمی‌تواند با آرامش، سوالات را بخواند و پاسخ بدهد از طرفی زمان بیش از حد باعث می‌شود برخی از مهارت‌ها مثل درک مطلب درست سنجیده نشوند؛ بنابراین تعیین زمان کافی و استاندارد برای آزمون تعیین سطح، پیش‌نیاز یک سنجش درست است.

دریافت به‌موقع نتیجه‌ی آزمون

در تعیین سطح آنلاین فرانسه بهتر است نتیجه‌ی آزمون در همان صفحه به زبان‌آموز اعلام شود و در آزمون تعیین سطح حضوری زبان فرانسه نیز بهتر است نتیجه در همان روز در اختیارتان قرار بگیرد تا بتوانید هرچه زودتر برای ثبت‌نام در سطحی که برایش مناسب هستید اقدام کنید.

شروع زبان‌آموزی برای خیلی‌ از افراد تصمیم سختی است و ایجاد وقفه بین تعیین سطح و اعلام نتیجه می‌تواند بسیاری از افراد را دلسرد کند. بنابراین دریافت به‌موقع نتیجه‌ی آزمون هم یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب آزمون تعیین سطح استاندارد است

به‌روز بودن سوالات آزمون

بعضی از موسسات از یک سری سوالات تکراری در تمام آزمون‌ها استفاده می‌کنند و تغییرات و پیشرفت‌های زبانی را در نظر نمی‌گیرند، در حالی که زبان، زنده و مدام در حال تغییر است و استفاده از سوالات به روز در آزمون تعیین سطح فرانسه، یک فاکتور کلیدی و مهم است.

چرا موسسه سفیر بهترین انتخاب برای آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه است؟

در اینجا از دلایل اینکه چرا موسسه زبان سفیر را انتخاب میکنیم صحبت میکنیم.

امکان شرکت در آزمون در هر زمان و هر مکان

برای شرکت در آزمون تعیین سطح زبان فرانسه مهم نیست کجا هستید فقط کافی‌ست به اینترنت دسترسی داشته باشید، بنابراین اگر سر کار می‌روید، دانشجو هستید یا… می‌توانید از زمان‌های خالی بین روز برای شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه و شروع یک کلاس آموزشی استفاده کنید.

استفاده از سوالات استاندارد

سطوح یادگیری این زبان به ترتیب شامل سطح‌های   A، B و C است. از بین این سطوح، سطح A مربوط به مراحل ابتدایی و سطح C نشان‌دهنده‌ی آموزش زبان در سطح عالی است. موسسه سفیر با توجه به این مسئله سوالاتش را دسته‌بندی و طراحی کرده و زبان‌آموز را در هر مرحله متناسب با یکی از این سطوح، مورد سنجش قرار می‌دهد.

سنجش مهارت‌های مختلف زبانی از جمله دانش گرامر و لغت

همان‌طور که می‌دانید دانش زبان فرانسه فقط محدود به یادگیری لغات نیست و شما باید بتوانید لغات را در ساختار جمله استفاده کنید، مطالب را به زبان فرانسه بخوانید و بشنوید و همچنین دانش گرامری خوبی داشته باشید. یک تعیین سطح استاندارد تمامی این مهارت‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهد. موسسه سفیر سوالات را طوری طراحی می‌کند تا  ۴ مهارت اصلی زبان فرانسه یعنی واژگان، گرامر، شنیدن و خواندن سنجیده شود.

ارائه کارنامه یا Test Report Form تحلیلی پس از اتمام آزمون

بعد از سنجش هر چهار مهارت حالا نوبت می‌رسد به ارائه‌ی یک کارنامه‌ی تحلیلی! موسسه سفیر با ارائه‌ی Test Report Form شما را از نقاط ضعف و قوتتان آگاه می‌کند در نتیجه متوجه می‌شوید باید برای کدام مهارت‌ها وقت و انرژی بیشتری بگذارید تا به سطح خوبی در زبان فرانسه دست پیدا کنید.

امکان مهر کردن کارنامه جهت ارائه به شرکت‌ها و سازمان‌ها

پیش نیاز استخدام در برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها آشنایی یا تسلط به زبان فرانسه است. در چنین مواقعی باید برای ارائه‌ی مدرک به منابع انسانی، در یک آزمون تعیین سطح زبان فرانسه شرکت کنید و نتیجه‌ی آزمون را به شکل مهر و موم شده به سازمان ارائه بدهید. موسسه سفیر با ممهور کردن کارنامه و حفظ اعتبار نتیجه، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اعلام سطح بر اساس سطح‌بندی استاندارد CECR

موسسه سفیر امکان این را دارد که سطح زبان‌آموز را با استاندارد CECR اعلام کند. بر اساس این استاندارد که به تصویب اتحادیه‌ی اروپا رسیده است، میزان تسلط به زبان فرانسه به سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم می‌شود و همچنین مهارت‌های زبان فرانسه در چهار دسته‌ی شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب قرار می‌گیرند و میزان تسلط به هر یک از این چهار مهارت، سطح زبان فرانسه‌ی زبان‌آموز را مشخص می‌کند.

استرس و اضطراب کم‌تر زبان‌آموز

شرکت در آزمون تعیین سطح زبان فرانسه می‌تواند برای بسیاری از افراد استرس‌زا باشد. خیلی‌ از افراد از تصور این که جلوی یک نفر دیگر بنشینند تا سطح دانش زبانی‌شان را محک بزنند هم دچار ترس و اضطراب می‌شوند و ممکن است نتوانند توانایی‌های واقعی‌شان را نشان بدهند؛ در نتیجه در سطح پایین‌تری سنجیده خواهند شد. در چنین حالتی بهتر است از امکان شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه استفاده کنند تا در یک محیط آرام و به دور از استرس، فقط با یک گوشی یا لپ‌تاپ به سوال‌ها پاسخ بدهند و دانش و مهارت واقعی‌شان را بسنجند.

کلام نهایی: تعیین سطح آنلاین فرانسه

برای این که بدانید قدم بعدی‌ شما را به کجا می‌برد بهتر است اول از خودتان بپرسید الان در چه نقطه‌ای ایستاده‌ام؟ شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه به شما کمک می‌کند سطح واقعی دانش زبانی‌تان را محک بزنید، با نقاط ضعف و قوت خودتان آشنا شوید و برای ادامه‌ی مسیر قدم بعدی را درست بردارید.

در این مطلب استانداردهای لازم برای انتخاب یک آزمون تعیین سطح آنلاین فرانسه را برشمردیم، ویژگی‌هایی مثل برگزاری آنلاین، سنجش هر چهار مهارت زبانی، ارائه‌ی کارنامه‌ی تحلیلی، امکان مهر و موم کردن کارنامه و… که با بررسی تمام این ویژگی‌ها می‌توانید بهترین انتخاب را برای تعیین سطح استاندارد و شروع یادگیری زبان فرانسه داشته باشید.بعد از تعیین سطح میتوانید از طریق کلاس خصوصی زبان نیز می‌توانید به آموزش زبان فرانسه بپردازید.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزشگاه زبان سفیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز