وضعیت صندوق های سرمایه گذاری کریپتو از ابتدای سال جاری تاکنون چگونه بود؟

رمزارز-کاماپرس
لست سکند

داده‌های کپیتال 21 نشان دهنده این است که تا به این لحظه از سال 2023، حدودا 13 درصد از صندوق‌های سرمایه گذاری کریپتو تعطیل شده و نرخ تشکیل آن‌ها نیز افت پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، طبق آمار و ارقام ارائه شده در کریپتو نیوز، از ابتدای سال جاری میلادی، قیمت بیت کوین در قیاس با دلار حدودا 75 درصد رشد پیدا کرده است. برخلاف همیشه که با صعود قیمت بیت کوین و رونق بازار رمزارزها، صندوق‌های این بخش رشد داشتند و عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذاشتند، این بار صندوق‌های تامینی در حال رکود هستند. به نظر چالش‌های مداوم ناشی از ورشکستگی اف تی ایکس در سال گذشته سبب شد تا صندوق‌های تامینی نتوانند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند و همچنان در شرایط بحرانی به سر ببرند. خیلی از کارشناسان و فعالان بازار رمزارزها، بسته شدن صندوق‌های سرمایه گذاری کریپتو را ناشی از این بحران می‌دانند.

یک مثال درباره تعطیلی صندوق‌ تامین سرمایه رمزارزها

مثال بارز از این صندوق‌ها، صندوق سرمایه گذاری گالویس است که در ماه فوریه به دلیل ورشکستگی اف تی ایکس، منحل شد. بالغ بر 40 میلیون دلار این صندوق در صرافی ورشکسته اف تی ایکس محبوس شده بود. اف تی ایکس به علت اینکه نقش برجسته‌ای در مبادلات رمزارزهای مختلف داشت و بسیاری از نهادهای سرمایه‌ای و صندوث‌ها با این مجموعه ارتباط داشتند، نتوانستند بعد از ورشکستگی آن شرایط مساعدی پیدا کنند و به دلیل بلوکه شدن سرمایه‌هاشان در این صرافی، مجبور به انجام مبادلات با نقدینگی کمتر هستند.

دیگر عواملی موثر روی افت عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری کریپتو

طبق گزارش‌های موجود، گذشته از مسئله ورشکستگی صرافی اف تی ایکس، صندوق‌های ارز دیجیتال طی یکسال اخیر برای دسترسی با خدمات مهم بانکی با چالش مواجه بودند. مشکلات بانکی و ورشکستگی بانک سیلیکون ولی باعث شد تا بانک‌های دیگر که وضعیت را بحرانی می‌دیدند، به دلیل مسائل نظارتی و سایر مشکلات موجود، روابط خود را با صندوق‌های سرمایه گذاری کریپتو محدود کنند و بیشتر در لاک احتیاطی خود فرو روند.

مجموع این موارد سبب شده تا بسیاری از صندوق‌های تامینی بسته شوند و دیگر به طرفداران خود خدماتی ارائه ندهند.

راز آسمان پایتخت

بهترین درگاه برای کسب اطلاعات و معاملات رمزارزها کدام است؟

کسب اطلاعات روز درباره بازار رمزارزها بسیار مهم و حائز اهمیت است و روی تصمیمات معاملاتی اثر می‌گذارد. وبسایت صرافی یکی از درگاه‌های معتبر است که تمامی اطلاعات مربوط به بازار رمزارزها را ارائه می‌دهد.

این مجموعه علاوه بر ارائه اطلاعات به روز درباره رمزارزهای مختلف، یک بستر حرفه‌ای برای خریداری ارزهای دیجیتال در ایران نیز به حساب می‌آید. معامله گران از طریق این صرافی می‌توانند بالغ بر 150 ارز دیجیتال را به وسیله تمامی کارت‌های عضو شتاب و به صورت تومانی و لحظه‌ای خریداری کنند. ضمنا امکان معامله رمزارزها بر پایه تتر از طریق این درگاه فراهم شده است.

این درگاه به دلیل سهولت در رابطه کاربری، سرعت و امنیت بالا و استفاده از آخرین فناوری روز دنیا توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز