ورق سیاه چیست و چه مزایایی دارد؟

ورق سیاه - کاماپرس

ورق سیاه، یکی از ورق‌های کاربردی در صنعت ساخت و ساز، خودرو، هوا و فضا، نفت و گاز، نظامی، دفاعی و الکترونیکی است. این ورق فولادی به روش نورد گرم تولید می‌شود و دارای انواع صنعتی، معمولی، کلاف یا رول، شیت یا فابریک است.

به گزارش کاماپرس، ورق سیاه به دلیل توان و مقاومت کششی زیاد در صنایع مهم مانند هوا و فضا، نفت و گاز، ساخت و ساز و نظایر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با نورد کردن ورق فولادی در دمای بالا تولید می‌شود. فرآیند نورد گرم موجب تیره و پوسته پوسته شدن سطح ورق فولادی می‌شود و به همین دلیل گاهی این ورق‌ها ناصاف و ناهموار بوده و حتی امکان وجود پوسته باقی مانده یا زنگ زده روی سطح این مقطع فولادی وجود دارد.

در این گزارش نحوه تولید ورق سیاه بررسی شده است.

چگونگی تولید ورق سیاه

فرآیند نورد گرم، پایه تولید ورق سیاه محسوب می‌شود. این روش در واقع حرارت دادن فلز در دمای بالا و سپس عبور دادن آن از یکسری غلتک برای کاهش ضخامت و شکل دادن به آن به صورت دلخواه است. بعد از آنکه فلز به ضخامت مورد نظر رسید، باید خنک شود و بعد از آن ناخالصی‌هایش از بین برود. بسته به کاربرد، این محصول با یک لایه محافظ رنگ یا سایر عملیات سطحی پوشانده شود تا دوام و مقاومت آن در برابر خوردگی بیش از پیش افزایش یابد.

مزیت‌های ورق سیاه

ورق سیاه علیرغم اینکه با نورد گرم به دست می‌آید، اما به دلیل برش کاری، خم کاری و شکل گیری مناسب بسیار مورد توجه صنایع مختلف است. ورق سیاه را می‌توان در اشکال و اندازه‌های مختلف برای تامین نیازهای یک پروژه خاص مورد استفاده قرار داد. ورق سیاه مورد حمایت حامیان محیط زیست است، زیرا این ورق از مواد بازیافتی تولید می‌شود و در پایان عمر مفید خود نیز قابلیت بازیافت دارد. لازم به ذکر است که ورق سیاه نسبت به دیگر ورق‌های فولادی ارزان‌تر بوده و به همین دلیل استفاده زیاد آن در صنایع مختلف توجیه پذیر است.

راز آسمان پایتخت

عوامل موثر بر ضخامت و اندازه ورق سیاه

ورق سیاه بسته به اینکه از چه نوع فولادی تولید شود، ضخامت و ابعاد مختلفی دارد، زیرا هر نوع فولاد دارای خصوصیات متفاوتی است. روش تولید، کیفیت برش، تراکم ورق و شیب آن نیز در اندازه و ضخامت ورق سیاه اثر دارد. این محصول در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی به واردات آن نیست. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه اصفهان، اکسین خوزستان، کاویان اهواز، فولاد گیلان و نورد و تولید قطعات فولادی، تولیدکنندگان عمده این محصول هستند. کارخانه‌های مذکور نه تنها ورق مذکور را در داخل کشور عرضه می‌کنند، بلکه به صادرات آن نیز می‌پردازند.

ورق سیاه - کاماپرس

اطلاع از قیمت ورق سیاه و خرید با «آهن ملت»

افرادی که خواهان این نوع ورق از هر برندی هستند باید به درگاه معتبر مراجعه کنند. آهن ملت، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین درگاه‌های آهن آلات و مقاطع فولادی کشور است که به دلیل سابقه مناسب و ارائه خدمات خوب به مشتریان توانسته پیشرفت خوبی داشته باشد. این مجموعه انواع ورق سیاه با اندازه و ابعاد مختلف را در دسترس مشتریان قرار می­‌دهد.

علاقه­‌مندان برای اطلاع از قیمت انواع ورق سیاه و خرید آن می­توانند به وبسایت https://ahanmelat.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز