واکسن آکسفورد به پایان کرونا در جهان کمک می کند؟

لست سکند

با اینکه اثر بخشی واکسن آکسفورد ۹۰ درصد اعلام شده است، اما تیم سازنده این واکسن مدعی است می توانند به همه گیری کرونا در جهان پایان بدهند.

به گزارش کاماپرس، بعد از ساخت دو واکسن توسط شرکتهای آمریکایی فایزر و مدرنا ، متخصصان و دانشمندان تیم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد از ساخت واکسنی خبر دادند که می تواند به پاندمی ویروس کرونا پایان بدهد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آسترازنکا شرکت سازنده واکسن اکسفورد قول داده تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی سه میلیارد دوز از واکسن را تولید کند که بین کشورهای غنی، متوسط و کم‌درآمد توزیع خواهد شد. حجم واکسنی که آسترازنکا تعهد تولید آن را داده بسیار بالاتر از دوزی است که دو شرکت مدرنا و فایزر قرار است در طول سال ۲۰۲۱ تولید کنند. به همین دلیل، متخصصان این تیم معتقدند واکسن آن‌ها در موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت که می‌تواند تأثیر جهانی بزرگی در کنترل همه‌گیری داشته باشد.

به گزارش ایسنا شرکت فایزر قول داده در مجموع ۱.۳ میلیارد دوز از واکسن خود را در سال آینده تولید کند. شرکت مدرنا متعهد شده است که چیزی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دوز در مجموع تولید کند. اثربخشی واکسن هر دو شرکت در جلوگیری از بیماری ۹۵ درصد بوده است.

راز آسمان پایتخت

واکسن آکسفورد ارزان تر است

واکسن آکسفورد با هزینه ۲.۲۶ پوند به ازاء هر دوز، قرار است بسیار ارزان‌تر از واکسن رقبا تمام شود. در مقابل، واکسن مدرنا احتمالا چیزی بین ۱۸.۷۸ تا ۲۷.۷۹ پوند هزینه برمی‌دارد و فایزر هم چیزی در همین حدود درمی‌آید.

همچنین نگهداری این واکسن نیازی به مخزن سرما ندارد. دمای نگهداری آن بین ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد است که برای واکسن معمولی است، بنابراین در شبکه فعلی توزیع واکسن و زنجیره تأمین می‌گنجد. همین ویژگی، آن را بسیار توزیع‌پذیر می‌کند.
واکسن فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری و منتقل شود و واکسن مدرنا نیاز به تأمین سرمای منفی ۲۰ درجه دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز