واکسن کرونا مدرنا و فایزر بهتراست یا واکسن اکسفورد؟

دانشگاه آکسفورد با همکاری یک سرکت سوئدی سومین واکسن کرونا را ساخت و به زودی راهی بازار می کند، قبل تر نیز واکسن کرونا مدرنا و فایزر ساخته شده بودند.

به گزارش کاماپرس، ویروس کرونا در تولد یک سالگی خود شاهد رقابت بر سر نابودی اش است، تا به حال سه واکسن به عنوان واکسن های ضد کرونا کشف شده اند.

مدرنا و فایزر که با اثر بخشی بالا خیلی سریع سر زبان ها افتادند و معروف شدند، این دو واکسن بالای 90 درصد اثربخشی دارند و به زودی و پس از تایدات مقامات بهداشتی روانه بازار می شوند.

حالا دانشگاه آکسفور هم با همکاری شرکت بریتانیایی-‌سوئدی آسترازنکا به‌عنوان سازنده، موفق به تکشف و تولید واکسن کرونا شده است، واکسن آکسفورد که از نظر محققان بین 70 تا 90 درصد اثربخشی خواهد داشت.

سومین واکسن کرونا در راه بازار

آریاک سفر

دنیای اقتصاد نوشت:  پاسکال سوریوت، مدیر اجرایی شرکت آسترازنکا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «واکسن تولید شده به همراه دانشگاه آکسفورد تحت یک رژیم خاص دُز می‌تواند تا‌‌ ۹۰ درصد موثر واقع شود؛ اثربخشی و ایمنی این واکسن تا‌‌یید می‌کند که تا‌‌ حدود زیادی در برابر ویروس کرونا موثر واقع خواهد شد و تا‌‌ثیر فوری بر سلامت عمومی اضطراری می‌گذارد.»

در واقع این خبر پس از آن منتشر شد که رقبای آمریکایی این شرکت یعنی فایزر و مدرنا در هفته‌های اخیر از کارآیی حدود ۹۵ درصد واکسن‌های ضد کرونای خود خبر دادند.

واکسن ویروس کرونا توسط محققان شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) و شرکت آلمانی بایون‌تک (BioNTech) ساخته شده و در فاز سه آزمایشگاهی اثربخشی ۹۵ درصدی داشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق این واکسن در افراد شرکت‌کننده در این مطالعه که برخی از آنان پیش از دریافت واکسن به ویروس کرونا آلوده شده بودند و برخی دچار بیماری کووید-۱۹ نبوده‌اند، با مشکل جدی همراه نبوده است. با این همه خبرها حاکی از آن است که دو کشور آلمان و آمریکا احتمالا برنامه توزیع و واکسیناسیون خود را کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز