واردات یک تن گوشی از آمریکا به کشور در 10 ماه

لست سکند

بنا بر آمار گمرک از تبادلات خارجی ایران در ده ماه نخست سال 1400، ایران حدود یک تن گوشی به ارزش بیش از 455 هزار دلار از آمریکا تنها به شکل مستقیم وارد کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، حجم کلی تبادلات تجاری میان ایران و آمریکا در ده ماه نخست سال جاری، نزدیک به 83 میلیون دلار به وزن 15 تن بوده که حجم قابل توجهی از این رقم، متعلق به واردات از این کشور است؛ اما در مجموع تجارت صورت گرفته در مقابل حجم تجارت خارجی ایران قابل توجه نیست.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بنابر اظهارات روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک، میزان صادرات ایران به آمریکا با رشد 3 درصدی نسبت به سال گذشته، حدود 215 تن کالا با ارزش 251.1 هزار دلار بوده است.

بررسی وضعیت تجارت خارجی کشور در آمار گمرک نشان می‌دهد که در ۱۰ماهه امسال در مجموع حدود ۶/ ۱۳۳ میلیون تن کالا به ارزش ۸۰ میلیارد و ۲۳۶ میلیون دلار برای تبادل تجاری ایران و سایر کشورها ثبت شده و گمرک ایران این طور پیش‌بینی کرده بود که این رقم تا پایان سال به حدود ۹۸ میلیارد دلار برسد.

این در حالی است که حجم واردات از این کشور، با رشد 23 درصدی نسبت به سال گذشته، حدود  14.5 هزار تن کالا با ارزش 82.6 میلیون دلار بوده است. ضمنا از مجموع تجارت صورت گرفته در این مدت، حدود ۸/ ۳۸ میلیارد دلار به صادرات و بیش از ۴/ ۴۱میلیارد دلار به واردات اختصاص داشته است. 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز