گوشی آیفون و گاو نر؛ ایران از آمریکا چه وارد می‌کند؟

حجم صادرات و واردات ایران و آمریکا در سال جاری، نزدیک به 83 میلیون دلار می‌شود که واردات از این کشور سهم بسیار بیشتری از این رقم را به خود اختصاص می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اقتصادی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، هرچند که تبادل تجاری بین ایران و آمریکا با سهم بیشتر واردات از این کشور، به حدود 83 میلیون دلار می‌رسد، اما به طور کلی این مقدار در مقایسه با حجم تجارت خارجی ایران چندان زیاد هم نیست.

در همین زمینه بخوانید:

بنا بر آمار گمرک، در 10 ماه ابتدایی سال 1400، حجم مبادلات تجارت خارجی ایران، نزدیک به 133.6 تن کالا به ارزش 80 میلیارد و 236 میلیون دلار است که بنا بر پیش بینی‌ها در دوماه پایانی سال به نزدیک 98 میلیون دلار خواهد رسید. ضمن این‌که سهم واردات در مبادلات ایران با کشورهای دیگر، بیش از 41.4 میلیارد دلار و برای صادرات 38.8 میلیارد دلار ثبت شده است.

آریاک سفر

گفتنی است، از رقم مذکور حدود 83 میلیارد دلار آن با نزدیک به 15 هزار تن وزن، به تجارت خارجی با آمریکا اختصاص دارد. حجم صادرات ایران به آمریکا از این مقدار، 215 تن کالا به ارزش 251.1 هزار دلار ذکر شده؛ یعنی 3 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

در این روابط تجاری ایران اقلامی چون: دوغ، خامه، پنیر و سایر کالاهایی چون: زعفران، مربا، عرقیات سنتی، صنایع خاتم کاری، کتاب، کف پوش، چادر و برخی لوازم موسیقی را صادر می‌کند.

همچنین حجم واردات از آمریکا، در ده ماه نخست سال جاری، 14.5 هزارتن با ارزش 82.6 میلیون دلار ثبت شده که به معنی رشد 23 درصدی نسبت به سال گذشته است. یکی از اقلام وارداتی از آمریکا نیز حدود یک تن گوشی با ارزشی بیش از 455 هزار دلار تنها به شکل مستقیم است.

ایران همچنین به واردات کالاهای دیگری چون: اقلام پزشکی و تجهیزات مربوط به آن است؛ البته گاو نر مولد، قزل آلا برای پرورش و بذر سبزیجات هم از دیگر کالاهای وارداتی از آمریکا محسوب می‌شوند.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز