صادرات لوسترهای ایرانی به نام ترکیه!

لست سکند

رئیس تعاونی لوستر سازان ضمن تاکید بر کیفیت بالای لوسترهای ایرانی در مقابل قیمت آن، از خرید کالاهای بدون برند ایرانی توسط ترکیه و صدور آن به اروپا خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایسنا بنا بر اظهارات امیرحسین زارعیان، در حال حاضر علی‌رغم بهبود کیفیت محصولات داخلی به واسطه سخت‌گیری‌های وارد بر حوزه واردات، افزایش نرخ ارز سبب مقرون به صرفه‌تر بودن صاردات شده است.

مهم‌ترین اخبار امروز:

زارعیان ضمن اشاره به این‌که واردات این حوزه بیشتر مربوط به واردات قطعات است که موجب کاهش عوارض واردکننده می‌شود، این فرایند را مصداقی از تقلب دانست و از عدم نظارت اتحادیه و تعاونی بر این حوزه انتقاد کرد.

راز آسمان پایتخت

رئیس تعاونی لوستر سازان از صادرات این محصول به ترکیه، کشورهای اوراسیا، عراق، عمان و مالزی خبر داد و اشاره کرد که قیمت لوسترهای ایرانی علی‌رغم کیفیت بالا، در سطح کالاهای چینی است و ترکیه این لوسترهای بدون برند را از ایران خریداری می‌کند و با نام خود به کشورهای اروپایی صادر می‌کند. زارعیان هچنین ارزان بودن انرژی و نیروی انسانی و بالا بودن نرخ ارز در ایران را از جمله دلایل قیمت پایین لوسترهای ایرانی عنوان کرد که موجب سود قابل توجهی برای کشور ترکیه می‌شود.

بنابر اظهارات امیرحسین زارعیان، لوسترهای ایرانی درحال حاضر بدون در نظر گرفتن قیمت آویز، لاله و لامپ نزدیک به 50 هزار تومان تا یک میلیون تومان در کارخانه قیمت دارند.

در حال حاضر ایران بعد از چین، ایتالیا و فرانسه دارای سهمی کمتر از یک درصد در صادرات لوستر جهان است، این درحالی است که با رفع خلاها و تامین زیرساخت‎های لازم، ایران می‌تواند جزو سه کشور برتر صادرکننده باشد و سهمی نزدیک به 33 درصد را به خود اختصاص دهد. ضمنا زارعیان به ایجاد مشوق‌های مالیاتی برای افزایش تعداد کارگران و تولید به عنوان یک راه حل موثر برای افزایش این رقم اشاره کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز