خرید خدمت سربازی با پرداخت حداقل 250 میلیون تومان!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، از طرح خرید سربازی برای سربازان غایب در سال 1401 خبر داد. خرید سربازی برای افراد واجد شرایط مطابق اصل 110 قانون اساسی عملی می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، زارع اعلام کرده با توجه به اصل 110 قانون اساسی و در راستای توجه به مقوله استحکام خانواده و فرزندآوری، مشخص شدن تکلیف مشمولانی که بیشتر از پنج سال غیبت داشته‌اند و همچنین افراد متاهل و کسانی که بیشتر از 35 سال سن دارند، خرید سربازی امکان‌پذیر شده است. اما این افراد باید مبلغ مورد نظر را بپردازند تا بتوانند کارت معافیت خدمت را دریافت کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

افرادی که شرایط مذکور را داشته و دارای مدرک کاردانی و کمتر از آن هستند باید مبلغ 250 میلیون تومان هزینه برای دریافت کارت معافیت بپردازند. افراد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد باید مبلغ 400 میلیون تومان و دارندگان پزشکی عمومی و دکترای تخصصی در تمامی رشته‌ها باید 600 میلیون تومان بپردازند. این مبلغ باید به حساب خزانه کل کشور واریز شود. بعد از پرداخت این مبلغ، امکان دریافت کارت معافیت از خدمت در زمان صلح وجود دارد.

تخفیف خرید خدمت سربازی شامل حال چه کسانی می‌شود؟

لازم به ذکر است که برای این افراد در صورت داشتن بعضی شرایط، تخفیفی هم در نظر گرفته شده است. به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401، افراد متاهلی که دارای یک فرزند هستند از تخفیف 20 درصدی تا حداکثر 60 درصدی بهره مند خواهند شد. کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی هستند هم از تخفیفی 50 درصدی برای خرید سربازی خود برخوردار می‌شوند.

پیش از این، محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401، اعلام کرده بود که تنها مشمولان غایب خارج از کشور امکان خرید سربازی را دارند. هزینه لازم هم برای خرید خدمت سربازی 15 هزار یورو اعلام شده بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز