همه چیز درباره شبکه اجتماعی ترامپ؛ تروث

دونالد ترامپ، رئیس جمهور اسبق آمریکا که در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود، تمامی صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی مسدود شده بود، در ماه های ابتدایی سال 2022 از راه‌اندازی شبکه اجتماعی خود به نام truth social خبر داد. Truth Social در زبان انگلیسی به معنی حقیقت است. ترامپ بارها رسانه‌های بزرگ را «اخبار جعلی» (Fake News) خواند و گفته است که آن‌ها با انتشار خبرهای غیرحقیقی او را مورد هجمه قرار می‌دهند.

به گزارش کاماپرس، ترامپ با انتشار ویدئویی، این شبکه اجتماعی جدید را “مکانی برای صحبت آزادانه و ایمن” توصیف کرده است. وی با خواندن متنی در این پیام ویدیویی گفت: در زمان سکوت و دروغ‌ها، چراغی از آزادی سر بر می‌آورد. پس از حملات مرگبار روز 6 ژانویه 2020 طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ‌ چت تصمیم گرفتند تمامی صفحات رئیس جمهور سابق آمریکا در این شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنند.

این شبکه‌های اجتماعی معتقد بودند که ترامپ از این شبکه‌ها برای ترویج خشونت استفاده کرده، ادعایی که رئیس جمهور سابق آن را رد کرده است. این شبکه اجتماعی، فرصتی را برای رئیس جمهور سابق آمریکا فراهم می‌آورد تا پیام‌ها،‌ تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کند. در این صورت، طرفداران ترامپ می توانند تا به بازنشر مطالب او در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر بپردازند.

این شبکه اجتماعی Truth Social قابلیت انتشار کامنت و نظرات را ندارد و کسی هم نیم تواند پیام دایرکت ارسال کند. به همین دلیل برخی کارشناسان آن را یک ارتباط یک طرفه می دانند که به ترامپ اجازه می‌دهد تا با طرفداران خود ارتباط برقرار کند.

راز آسمان پایتخت

چه کسانی در شبکه اجتماعی ترامپ پروفایل دارند؟

با اینکه فاکس نیوز یکی از رسانه های طرفدار ترامپ بود، اما هنوز پروفایل این شبکه خبری در این شبکه اجتماعی دیده نمی شود. دیگر رسانه های خبری نظیر CNN و NBC نیز در این شبکه حضور ندارند. اما پروفایل روزنامه انگلیسی دیلی میل در این شبکه دیده می شود.

مهمترین مطالب امروز:

این اپلیکیشن در روز ۲۱ فوریه و مصادف با روز رئیس جمهور در آمریکا راه اندازی شد. این برنامه توسط گروه رسانه و فناوری ترامپ ساخته شده است و توسط «دوین نونز» نماینده سابق جمهوری‌خواه کنگره آمریکا رهبری می‌شود .در ماه دسامبر گذشته این گروه اعلام کرده بود یک میلیارد دلار تامین مالی از سرمایه گذاران خصوصی جذب کرده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا ماه‌هاست که وعده راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی تازه با هدف رقابت با غول‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی را داده بود. این برنامه بیشتر یک شبیه سازی از توئیتر است. در توضیحات این اپلیکیشن هر پست به عنوان “حقیقت” توصیف می‌شود. طراحی این برنامه به شکل توئیتر یک اقدام تصادفی به نظر نمی‌رسد. پیش از مسدود شدن حساب دونالد ترامپ در توئیتر در پی حمله طرفداران وی به کنگره آمریکا، این رسانه یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌هایی بود که از سوی ترامپ مورد استفاده قرار می گرفت.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز