همه چیز درباره دوج کوین و خرید آن

با استقبال گسترده از بازار رمزارزها، انواع ارز دیجیتال با هدف تسهیل مبادلات در این فضا به‌وجود آمدند. رمزارز دوج کوین ، یکی از رمزارزهای محبوب معامله‌گران است که نخستین بار با هدف سرگرمی و شوخی پا به‌دنیای رمز ارزها گذاشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و ارز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دوج کوین ابتدا با هدف شوخی با دنیای پیچیده ارزهای دیجیتال و با الهام از میم اینترنتی Doge با طرح یک سگ بر روی آن، ساخته شد. اما این رمزارز جذاب به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی معروف شد و به‌عنوان پادشاه میم کوین‌ها در بازار عرضه شد. به‌طوری که در حال حاضر دوج کوین در میان یکی از ده کوین برتر بازار قرار داشته و خرید دوج کوین به‌اندازه خرید دیگر کوین‌های مشهور بازار مانند اتریوم، بیت کوین و غیره طرفدار دارد. کاماپرس در ادامه به معرفی این ارز محبوب و بررسی قیمت دوج کوین می‌پردازد.

دوج کوین چطور متولد شد؟

محال است که اهل دنیای رمز ارزها باشید و از شنیدن داستان بامزه تولد یک ارز دیجیتالی محبوب لذت نبرید. دوج کوین نخستین بار در سال 2013 توسط جکسون پالمر، مدیر تولید ادوبی، با هدف تمسخر و انتقاد از تبلیغات گسترده بازار ارزهای دیجیتال طراحی شد. پس از خرید دامنه دوج کوین دات کام توسط پالمر، بیلی مارکوس با اجازه پالمر، شروع به ساخت نرم افزار حقیقی دوج کوین کرد. مارکوس کد دوج کوین را با الهام از لاکی کوین نوشت و دوج کوین به‌عنوان یک رمزارز رسمی منتشر شد. با جدایی پالمر از مارکوس، بازار دوج کوین مقداری افت کرد، اما با طرح داستان بامزه ساخت دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی و حمایت ایلان ماسک از آن، قیمت دوج کوین مجددا بالا رفت و رونق گرفت.

راز آسمان پایتخت

دوج کوین چطور کار می‌کند؟

دوج کوین به‌عنوان یک فورک یا انشعاب از ارز دیجیتال لاکی کوین طراحی شده است. این ارز دیجیتال از انواع ارزهای همتا به همتا و غیر متمرکز است که با الگوریتم POW کار می‌کند. شبکه رمز ارز دوج کوین مانند لایت کوین و بیت کوین، با استفاده از مکانیزم Proof-of-Work به استخراج یا ماین کوین‌های جدید می‌پردازد. یکی از مزیت‌های دوج کوین شباهت فرایند ماینینگ آن با لایت کوین است که موجب می‌شود تا کاربران بتوانند به‌شکل همزمان بلاک‌های هر دو شبکه را استخراج کنند. درواقع وابستگی شبکه ارز دیجیتال دوج کوین به ماینرها سبب تامین امنیت ایمنی تراکنش‌ها و تاییدهای شبکه می‌شود. استخراج دوج کوین با الگوریتم  Srypt صورت گرفته و مصرف انرژی آن از SHA-256 پایین‌تر است.

چرا دوج کوین؟

در حال حاضر با توجه به اعتبار و اهمیت دوج کوین، بسیاری از افراد در دنیای اینترنت از دوج کوین به‌عنوان یک وسیله پرداخت سریع و فوری در معاملات استفاده می‌کنند. بسیاری از صرافی‌ها نیز این رمزارز محبوب را در لیست خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود قرار داده‌اند. برخی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید دوج کوین در ادامه بررسی شده است؛

سرعت بالای تراکنش‌ها: سرعت بلاک در رمزارز دوج کوین بسیار بالا و تنها در حدود یک دقیقه است که موجب انجام تراکنش‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود. و یک گزینه ایده‌آل برای تراکنش‌های فوری است.

کارمزد بسیار پایین: هزینه کارمزد در ارز دوج کوین بسیار پایین و حدود 01/0 دلار و تقریبا نزدیک به صفر است.

حمایت چهره‌های مشهور: دوج کوین توسط چهره‌های مشهوری چون ایلان ماسک، مارک کیوبن و اسنوپ داگ پشتیبانی می‌شود که تاثیر بسیاری در افزایش اعتبار آن دارد.

حمایت مردم و شبکه‌های اجتماعی: تنها دلیل اعتبار بالای دوج کوین، حمایت پرشور مردم از آن در شبکه‌های اجتماعی بود. دوج کوین به‌عنوان یک رمز ارز بسیار مشهور و محبوب اعتبار بسیار خوبی دارد.

تغییرات قیمتی دوج کوین

دوج کوین به‌عنوان یکی از توکن‌های قدیمی بازار، از سال 2013 در حال مبادله است. این کوین محبوب ابتدا با قیمتی حدود کمتر از یک صدم سنت وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. اما پس از مدتی با تغییر و تحولات مختلف، به یکی از کوین‌های محبوب مبادلات الکترونیکی تبدیل شد. به‌طوری که قیمت دوج کوین با رشدی خیره‌کننده، در سال 2021 به نزدیک 0.68 دلار رسید. دوج کوین در همان سال با کمی سقوط قیمتی مواجه شد. با این حال، قیمت دوج کوین در سال 2023 همچنان بالا بوده و این رمز ارز یکی از ارزهای پرسود آن سال محسوب می‌شد. به‌ویژه این‌که خرید توییتر توسط ایلان ماسک نیز تاثیر خوبی بر روی قیمت دوج کوین گذاشت.

چطور در ایران دوج کوین بخریم؟

در حال حاضر دوج کوین به لیست خرید و فروش ارزهای دیجیتال صرافی‌های ایرانی نیز راه پیدا کرده است. برای خرید دوج کوین و اطلاع از قیمت دوج کوین می‌توانید به صرافی بیت پین مراجعه کنید. بیت پین امکان خرید و فروش بسیاری از کوین‌های پرطرفدار و مطرح بازار مانند دوج کوین را فراهم کرده است.

بیت پین

بیت پین، به‌عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران به ارائه خدمات ویژه‌ای در حوزه خرید و فروش مطرح‌ترین کوین‌های بازار از جمله بیت کوین، تتر، دوج کوین، خرید لونا و تتر می‌پردازد. با انتخاب بیت پین، می‌توانید در یک پلتفرم امن، سریع و به‌دور از خطر تحریم و از بین رفتن دارایی‌ها به خرید و فروش انواع ارز دیجیتال بپردازید. از خدمات این صرافی می‌توان به امکان خرید و فروش 24 ساعته و مشاهده لحظه‌ای قیمت ارزها از جمله قیمت لونا و قیمت دوج کوین اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : بیت پین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز