همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا-کاماپرس
لست سکند

محبوبیت ایتالیا به‌عنوان قلب گردشگری جهان و هشتمین اقتصاد دنیا، تنها به تمدن غنی، فرهنگ و هنر، برج پیزا و غذاهای خوشمزه محدود نمی‌شود؛ بهره‌مندی از دانشگاه‌های متعدد با رنکینگ بسیار بالا، تحصیل در ایتالیا را به گزینه ایده‌آلی برای علاقمندان تبدیل کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار خدمات کسب و کار و آموزش اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

دانشگاه‌های ایتالیا در صدر تمام لیست‌های رتبه‌بندی و رنکینگ‌های جهانی قرار گرفته و جزو بهترین مراکز برای ادامه تحصیل محسوب می‌شوند. از این رو ایتالیا یکی از مقاصد محبوب در بین ایرانی‌ها برای مهاجرت تحصیلی و اپلای محسوب می‌شود. اگر قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارید، بهتر است پیش از هر اقدام جدی، با مشاوران و کارشناسان برجسته حقوقی و مهاجرتی مشورت کنید.

کاماپرس در ادامه به بررسی نکاتی در ارتباط با تحصیل در ایتالیا می‌پردازد.

چرا تحصیل در ایتالیا؟

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته اتحادیه اروپا است که عضو پیمان شینگن بوده و در جنوب قاره اروپا واقع شده است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان است که آب و هوای مناسب و برخورداری از مراکز تفریحی و گردشگری متعدد، آن را به یک گزینه رویایی برای زندگی تبدیل کرده است.

راز آسمان پایتخت

تحصیل در ایتالیا یکی از گزینه‌های مناسب برای دانشجویان بین‌المللی و به‌ویژه دانشجویان ایرانی است. دانشگاه‌های ایتالیا همگی دارای اعتبار بین‌المللی بوده و از رتبه‌بندی و رنکینگ بسیار خوبی برخوردار هستند. از مزایای تحصیل در ایتالیا می‌توان به پایین بودن هزینه‌های تحصیل نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، امکان دریافت بورسیه تحصیلی در هر سه مقطع لیسانس، ارشد و دکتری و امکان تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی اشاره کرد. درحال حاضر رشته‌های پزشکی، حقوق، معماری، مد و … از جمله رشته‌های پرطرفدار در کشور ایتالیا است.

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا کدامند؟

از جمله بهترین دانشگاه‌های ایتالیا که بسیار مورد توجه دانشجویان است می‌توان به دانشگاه پلی تکنیک میلان با رنک 178، دانشگاه بلونیا با رتبه 188 و همچنین  دانشگاه ساپینزای رم، دانشگاه پیزا، دانشگاه میلان، پادوا، تورورگاتای رم،فلورانس و دانشگاه پلی تکنیک تورین نام برد که همگی دارای رنکینگ زیر پانصد هستند.

شرایط تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری امکان‌پذیر است. شرایط تحصیل در هریک از این مقاطع در ادامه بررسی شده است؛

مقطع کارشناسی: تحصیل مقطع کارشناسی در ایتالیا عموماً 4 ساله بوده و پذیرش در این مقطع منوط به اخذ دیپلم 12 ساله است.مدرک موردنیاز برای ادامه تحصیل در رشته‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. این مدرک برای رشته‌های پزشکی و داروسازی غالبا آیلتس 5.5 تا 6 و برای رشته‌های غیرپزشکی 5 تا 5.5 است. البته تحصیل در برخی رشته‌ها مانند اقتصاد و بانکداری ممکن است نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته و دریافت این مدرک تنها برای اخذ بورسیه و ویزا نیاز باشد.

مقطع کارشناسی ارشد: مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا دو ساله بوده و امکان تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی وجود دارد. مدرک زبان موردنیاز با توجه به زبان انتخابی تحصیل انتخاب می‌شود. مدرک زبان مورد نیاز برای رشته‌های انگلیسی زبان آیلتس 6 تا 6.5 و تافل 8 است.

مقطع دکتری: مقطع دکتری در ایتالیا با توجه به رشته، حدودا 4 تا 5 سال بوده و درخواست تحصیل در این مقطع نیازمند ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی و مدارکی چون مدرک زبان آیلتس نمره 6.5 به بالا و رزومه علمی پژوهشی است.

چطور برای ادامه تحصیل در ایتالیا اقدام کنم؟

برای ادامه تحصیل در ایتالیا ابتدا باید با دانشگاه مورد نظر خود در تماس بوده و از واجد شرایط بودن خود مطمئن شوید. پس پذیرش از سوی دانشگاه، باید درخواستی را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال کرده تا پذیرش شما از سوی سفارت نیز تایید شود. برخی از مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل در ایتالیا شامل شماره ملی، عکس گذرنامه، رونوشت‌های دانشگاهی، فرم درخواست دانشگاه،  برنامه تحصیلی دقیق ساعت‌های دوره  یا فعالیت‌های آموزشی، رزومه، معرفی نامه، مدرک زبان، نمرات رسمی SAT یا ACT و غیره است.

در نهایت، در نظر داشته باشید که برای درخواست ادامه تحصیل در ایتالیا یا هر کشور دیگر نیازمند آگاهی از تمام نکات و جزئیات ضروری است. از این رو بهتر است کار را به کاردان بسپارید و با کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای مهاجرتی و حقوقی مشورت کرده و از طریق مراکز معتبر اقدام کنید.

موسسه حقوقی میرداماد، یک مرکز معتبر و با سابقه در زمینه حقوق خصوصی داخلی و حقوق بین‌الملل است. این مجموعه علاوه بر پذیرش پرونده‌های حقوقی و کیفری در زمینه‌های خانواده، ملک، قراردادها، مسائل کارگر و کارفرما، به‌عنوان یک دفتر مهاجرتی معتبر و تخصصی در شیراز نیز فعالیت می‌کند. برای تحصیل در ایتالیا می‌توانید از کارشناسان خبره و مجرب موسسه میرداماد کمک بخواهید و در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه میرداماد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز