همه چیز درباره بدروم + فاصله بدروم تا استانبول

لست سکند

وقتی پای برنامه‌ریزی برای سفر به ترکیه در میان باشد، استانبول نخستین مقصدی است که به ذهن همه می‌رسد؛ اما استانبول تنها شهر توریستی ترکیه نبوده و این کشور تاریخی و زیبا، مملو از شهرهایی با سواحل درخشان، محله‌های جذاب، جاذبه‌های گردشگری و انواع غذاهای خوشمزه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بدروم یکی از شهرهای ساحلی و رازآلود ترکیه است که به‌واسطه قصرهای رویایی و باشکوه، تعدد تفرج‌گاه‌های ساحلی، محله‌هایی با خانه‌های سفید گچ‌بری شده و کافه‌های جذاب، یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. با این حال، اگر پس از سفر به بدروم همچنان دل در گرو استانبول زیبا داشتید، می‌توانید یک یا دو روز از سفر خود را به بازدید از استانبول اختصاص دهید. کاماپرس در ادامه به معرفی بدروم و همچنین فاصله بدروم تا استانبول می‌پردازد.

جاذبه‌های گردشگری بدروم

بدروم شهری مملو از جاذبه‌های توریستی است که احتمالا برای بازدید از تمام آن‌ها وقت کم می‌آورید؛ پس قلم و کاغذ خود را آماده کنید و برای بازدید از مراکز گردشگری محبوب این شهر برنامه‌ریزی کنید. از جمله این مراکز می‌توان به قلعه و موزه باستان شناسی سنت پیتر، جزیره خرگوش، ساحل زیبای یاهسی، ساحل بیتز، آرامگاه تاریخی هارلیکار ناسوس، دروازه میندوس، موزه باستان شناسی زیر آب، موزه‌ دریایی بدروم، کارخانه کشتی‌سازی عثمانی، تئاتر باستانی، مسجد تورکویوسو، تور سافاری و غیره اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

غذاهای خوشمزه و جذاب ترکی

ترکیه، کشور غذاهای لذیذ و خوشمزه است؛ هریک از شهرها و نقاط این کشور دارای غذای مخصوص به خود است. در بدروم نیز می‌توانید انواع خوراکی‌ها و غذاهای هیجان‌انگیز از جمله گیاه پنیرک، کاسنی، برگ تربچه، دونر کباب معروف ترکیه، لذیذ کوزو تندیر، ایمام بایلدی، ایزگارا بالیک لذیذ، دلمه و غیره را امتحان کنید. این شهر همچنین رستوران‌ها و کافه‌های بسیار معروف و باکیفیتی دارد که نباید امتحان کردن آن‌ها را از دست بدهید.

صنایع دستی و بازارهای محلی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر، خرید کردن و پاساژگردی است؛ در بدروم می‌توانید انواع پوشاک، خشکبار، پارچه‌های نفیس دست باف و سوغاتی‌های متنوع این کشور را خریداری کنید. مراکز خرید معروف بدروم شامل مرکز خرید Palmariva Bodrum، مرکز خرید Milta Marina، بازار بدروم، مرکز خرید اواسیس، مرکز خرید مید تاون و غیره است. ضمن این‌که بدروم به صنایع دستی نفیس و هیجان‌انگیز آن معروف است، پس بهتر است بازدید از بازارهای محلی بدروم را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

آب و هوای بدروم و بهترین زمان سفر

بدروم با توجه به نزدیکی به دریای اژه، از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است؛ این به معنا است که این شهر تقریبا در تمام فصول سال به جز تابستان، آب و هوای معتدلی دارد. از این رو بهترین زمان سفر به بدروم در پاییز و بهارهای مطبوع و زمستان‌های خنک و کوتاه این شهر است. البته سفر به بدروم در تابستان‌های گرم و شرجی نیز مزایای خاص خودش از جمله رونق تفریحات و ورزش‌های آبی را به‌همراه دارد.

فاصله بدروم تا استانبول چقدر است؟

فاصله بدروم تا استانبول به‌صورت مستقیم حدود 461 کیلومتر و 800 متر با ماشین است که با احتساب پیچ و خم‌های جاده، حدودا 695 کیلومتر و 217 متر است. پیمودن این مسیر با اتوبوس با سرعت ثابت و پایین 50 کیلومتر در ساعت، حدود 13 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد. ضمن این‌که سفر به استانبول با ماشین شخصی از نزدیک‌ترین راه یعنی بورسا، حدود 8 ساعت طول می‌کشد. البته این زمان، زمان سفر جاده‌ای با خودروی شخصی است و زمان سفر شما به استفاده از دیگر وسایل حمل و نقل از جمله قطار و همچنین سرعت آن‌ها بستگی دارد.

چطور از بدروم به استانبول برویم؟

بهترین گزینه برای سفر به استانبول از بدروم، از نظر زمانی، سفر هوایی است، فاصله بدروم تا استانبول با هواپیما حدود یک ساعت و بیست دقیقه است. نزدیک‌ترین فرودگاه به بدروم، فرودگاه میلاس بدروم، واقع در 37 کیلومتری شمال غربی این شهر است که دارای پرواز مستقیم به استانبول است.

سفر به بدروم با لحظه آخر

لحظه آخر به‌عنوان یک استارتاپ پربازدید و محبوب در حوزه گردشگری، خدمات متعددی را در راستای ایجاد یک بانک جامع در تمام زمینه‌های گردشگری به کاربران خود ارائه می‌کند. این مجموعه با تعبیه یک موتور جستجو حرفه‌ای، امکان جستجوی آسان و راحت تور، بلیط و هتل را فراهم کرده است. پس اگر قصد رزرو تور بدروم را دارید، می‌توانید همین حالا دست به کار شده و با مراجعه به وبسایت لحظه آخر، خدمات صدها آژانس معتبر را مشاهده و پس از مقایسه قیمت و کیفیت تورها، مناسب‌ترین تور بدروم را رزرو کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز