همه آنچه باید درباره فولاد خراسان بدانید

مجتمع فولاد خراسان – سهامی عام- بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در شرق کشور، در سال 1380 تاسیس شد. این شرکت با هدف سیاست اقتصادی دولت مبنی بر خودکفایی صنعتی و برطرف شدن وابستگی به محصولات استراتژیک با استفاده از تکنولوژی مدرن و استانداردهای ملی و بین‌المللی محصول و مدیریت در صنعت فعالیت می‌کند.

در ادامه کاماپرس به ارائه نکاتی درباره شرکت مجتمع فولاد خراسان می‌پردازد؛

۱. این شرکت همراه با کارکنان مجرب، به تولید محصولاتی همچون میلگرد، شمش، آهن اسفنجی و بریکت می‌پردازد.

۲. فولاد خراسان پرچمدار تکنولوژی مدرن در صنعت، استانداردهای معتبر بین‌المللی و کیفیت در محصولات فولادی است.

۳. هم اکنون ظرفیت فولاد خام این مجتمع بزرگ صنعتی 4/1 میلیون تن در سال و شامل کارخانه نورد باظرفیت سالیانه تولید 600 هزار تن، کارخانه فولادسازی شماره 1 و 2 با ظرفیت 4/1 میلیون تن، کارخانه آهن اسفنجی 1 و 2 با ظرفیت 6/1 میلیون تن و کارخانه گندله سازی با ظرفیت 5/2 میلیون تن در سال است.

راز آسمان پایتخت

۴. این کارخانه برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است و محصولات آن در صنایع ساختمانی، عمرانی و شرکت‌های نورد کار استفاده می‌شود.

۵. شرکت فولاد خراسان از 18 واحد مختلف تشکیل شده است که پنج واحد گندله سازی، احیاء مستقیم، ذوب، ریخته گری و نورد، واحدهای اصلی و بقیه واحدها جانبی و پشتیبانی محسوب می‌شوند.

۶. مدیرعامل این شرکت، کسری غفوری نام دارد و قائم مقام او شاهین صالح محمدزاده است. رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد خراسان حسین امینی است و احمد لطفی آشتیانی، علی اکبر لبافی فریز و عزیز اکبریان دیگر اعضای هیئت مدیره هستند.

۷. افتتاح کارخانه گندله‌سازی و کسب تندیس واحد نمونه صنعتی معدنی کشوری در همایش بزرگدشت روز ملی صنعت و معدن از افتخارات مجتمع فولاد خراسان در سال 97 محسوب می‌شود.

۸. از جمله دیگر افتخارات این مجتمع می‌توان به کسب عنوان واحد نمونه صنعتی معدنی استانی در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، کسب عنوان صادرکننده نمونه استانی برای پنجمین بار در میان تولیدکنندگان و صنایع استان خراسان رضوی، اخذ تندیس برنزین دو ستاره جایزه ملی مدیریت انرژی، افتتاح کارخانه تولید اکسیژن شماره دو اشاره کرد.

۹. شرکت‌ بین‌المللی تولید و توسعه مواد فلزی«ایمپادکو»، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق کشور و کشت و شرکت صنعت مروارید دشت سلامی شرکت‌های تابعه مجتمع فولاد خراسان هستند.

۱۰. نماد شرکت مجتمع فولاد خراسان در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران،«فخاس» نام دارد و سهامداران آن موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارک.فولاد و شرکت بین‌المللی فولاد تجارت دالاهو هستند.

مرتبط با : فولاد خراسان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز